K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2011, 18:08   #1
emeena
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
emeena er ny på vejen
bøvl med kommune sygedagpenge

Hej alle sammen!



Jeg går PT sygemeldt fra min praktik som pædagogstuderende, fordi jeg har fået en dobbeltkæbeoperation, og jeg derefter, har bøvlet med en masse ting fysisk og psykisk som følge af operationen.



jeg får så et brev fra kommunen d. 21 december om, at jeg skal oplyse nogle ting, da jeg ellers kun vil modtage sygedagpenge indtil d. 29/12

brevet skal være kommunen i hænde inden d. 29/12.

d. 27 forsøger jeg at ringe ind til kommunen med lidt spørgsmål, men får her atvide, at der er lukket til efter nytår. D. 28 går jeg op for at aflevere mit oplysningskema, men ak ja - der er lukket.

Jeg ligger herefter brevet i en kuvert, skriver dato på samt JOBCENTER, og smider brevet i kommunens postkasse.



jeg har så i dag fået et brev fra kommunen om, at de ikke har modtaget brevet inden for rette tid, og jeg derfor ikke vil modtage sygedagpenge længere end til d. 29/12.

Men det er da ikke nemt for mig når kommunen har haft lukket??

Jeg ringer så derind, men hende jeg skal snakke med, er selvfølgelig gået, så nu håber jeg bare at det her går iorden, så jeg er dækket ind her den sidste måned, inden jeg begynder i en ny praktik..

Er der noget jeg kan gøre, sige eller andet som vil hjælpe min situation? Eller skulle jeg have gjort noget helt andet nu kommunen havde lukket?
emeena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 18:47   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sendt brevet pr mail, ville der have været noget smartere, for så kunne du dokumentere at du havde sendt rettidig.

Klag over stansningen hvor du hårdnakket holde på at du har afleveret, i kommunens postkasse (skriv adr) går den, så går den. Skriv evt et eller andet med at det er noget underligt noget at du skal straffes for at kommunen ikke har åbent, og smider breve væk, undre dig evt over at det er måden xxx kommune behandler syge mennesker på, at du ikke kan tro det er ønskværdig kommunalpolitik.

Bevise det kan du af gode grunde ikke
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 19:26   #3
emeena
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
emeena er ny på vejen
hejsa

TAK for dit svar

Da det her er første gang jeg som sådan har noget med kommunen at gøre, har jeg ikke så meget forstand på hvordan man gør tingene.

Jeg troede dog ikke at jeg måtte maile dem brevet, da jeg skulle skrive under med min underskrift. Min far tilbød vi kunne faxe det, men der stod ingen fax adresse eller andet der kunne hjælpe mig..

Jeg har vitterligt lagt brevet i deres postkasse d. 28! det er da meget smart for dem, at skrive en dato man skal aflevere inden, også holde lukket i dagene omkring ØV altså...
Håber bare sådan at det hele går iorden!
emeena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 19:38   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære emeena

Velkommen til k10

Retssikkerhedslovens §7a er IKKE overholdt !!!

Se : http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=55dc6ea281

Læs også Arbejdsevnemetodebogen !

Du finder den her : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

Som du vil finde ud af, ved at surfe lidt rundt herinde,
skal man være bedre inde i lovene, end de, der sidder og forvalter dem !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 20:04   #5
emeena
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
emeena er ny på vejen
......

Kære Florken!
Vil du ikke være sød og uddybe, hvad paragraffen betyder? Og gerne hvordan jeg kan argumentere med den, hvis den da hjælper mig..
emeena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 21:09   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har nu lært at ALT imellem kommune....

og dig Kære Emeena

Skal foregår på skrift samtidig med at du altid gemmer konvelutter med poststempel på. Samtidig med at du tjekker at brevet fra kommunen er sendt samme dag som det er dateret.

Ref Ombudsmandens påbud.

Læs følgende.: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
hvor der nævnes.: "§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op," samt "Hvis kommunen hævder at sygedagpenge ikke er en erhvervsrettet foranstaltning, så passer dette ikke. Det kan man læse af denne principielle afgørelse fra ankestyrelsen af: http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=D-14-03"

Du modtager brev om sygedagpengestop den 21.dec som du skal besvare inden den 29.dev = 8 dage og ikke som krævet 14 dage ifølge loven.

Hvis du stadig er i tvivl vender du tilbage

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 23:46   #7
emeena
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
emeena er ny på vejen
hejsa..

mange tak for hjælpen til jer alle sammen!!
Jeg ringer derind i morgen, og taler med rette vedkommende, og hører hvad der skal ske, eller om vi bare kan rette fejlen med det samme.

Jeg vender tilbage med en opdatering
emeena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 13:09   #8
emeena
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
emeena er ny på vejen
hej alle samen

Så fik jeg ringet ind, og jeg fik et stort undskyld for ulejligheden, det er åbenbart gået udover en masse her i juletiden, at de har skrevet datoer på hvor de har holdt lukket, så alt er heldigvis iorden

Tak for hjælpen alle sammen
emeena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere bøvl, Inger Webmaster K10 Nyheder 0 31-03-2011 02:20
ny herinde og bøvl med sygedagpengestop maggie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 23-03-2011 00:22
200 forslag til mindre administrativt bøvl buster Politik og Samfund 1 02-01-2011 00:13
Fibromyalgi - bøvl med kommunen Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 10-09-2008 19:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension