K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 14:21   #1
Noget
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
Noget er ny på vejen
Det der forslag igen igen :(

Hej :-)

Min mand har endelig fået bevilliget førtidspension her fra den 1-1-11.
Og det er jo dejligt så tænker man at der kan komme lidt ro over hans situation nu man ved hvad man har at gøre med.
Men så er der jo pludselig det med det nye forslag
Jeg ved godt der har været en del tråde herinde om sagen, og jeg har også prøvet at læse alle dem jeg kunne finde igennem, men synes det er svært at finde noget konkret. Så derfor har jeg nu oprettet en bruger og håber i herinde kan hjælpe mig med at give min mand lidt ro i sindet.
For det er bare så træls, når nu han endelig har fået den pension, at der så alligevel er den uvished!

Jeg siger til ham, at jeg TROR ikke at de kan gøre ham noget, nu han HAR fået den. Jeg TROR at det kun kan ramme dem som får den i fremtiden, EFTER forslaget eventuelt bliver vedtaget?

Det er også hvad jeg mener at kunne læse ud af de tråde jeg har kunne finde herinde.

Men er der ikke noget som kan sætte et link ind til et sted hvor man kan læse det ordentligt? Jeg har også prøvet at læse inde på retsinformation, men synes det er meget svært at forstå

Han er meget bange for, at de kan komme senere på året og sige at nu skal den tages op igen om 3 år, eller han skal i arbejds prøvning igen, hvis forslaget bliver ved taget?
Kan de det?
Noget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 14:56   #2
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
det bliver kun et gæt.. for tror ikke de er begynd at se på det område endnu fra politisk side..

men er han over 40år og har fået den tilkendt. tror jeg ikke der bliver ændret på den.. og om de går ind med tilbagevirkende kan jeg nu heler ikke forstille mig er muligt. men en gulerod. med bonus kunne jeg godt forstille mig vil komme som et tilbud for dem under 40 som er på pension.. for mener ikke man kan miste pensionen når man først har fået den..

men jeg kunne forstille mig at dem som i fremtiden er under 40 år. kun kan få den som midlertidigt.. eller noget der er langt være..

men kun et gæt husk det..

Sidst redigeret af maja-bell; 28-12-2010 kl. 15:02.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:11   #3
Noget
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
Noget er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
det bliver kun et gæt.. for tror ikke de er begynd at se på det område endnu fra politisk side..

men er han over 40år og har fået den tilkendt. tror jeg ikke der bliver ændret på den.. og om de går ind med tilbagevirkende kan jeg nu heler ikke forstille mig er muligt. men en gulerod. med bonus kunne jeg godt forstille mig vil komme som et tilbud for dem under 40 som er på pension.. for mener ikke man kan miste pensionen når man først har fået den..

men jeg kunne forstille mig at dem som i fremtiden er under 40 år. kun kan få den som midlertidigt.. eller noget der er langt være..

men kun et gæt husk det..

Det er godt nok frustrerende at man ikke kan få noget afvide
Han er "desværre" kun 30...
Noget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:41   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for mener ikke man kan miste pensionen når man først har fået den..

det kan man godt efter 2003
hvis kommunen vurdere man har fået det bedre og genvundet noget af sin erhvervsevne

tror heller det bliver med tilbagevirkende kraft

så din mand kan tage det ganske roligt også selvom han er 30
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:52   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
for mener ikke man kan miste pensionen når man først har fået den..

det kan man godt efter 2003
hvis kommunen vurdere man har fået det bedre og genvundet noget af sin erhvervsevne

tror heller det bliver med tilbagevirkende kraft

så din mand kan tage det ganske roligt også selvom han er 30

grunden til at jeg skrev at jeg ikke mente man kunne mister den.. er at jeg ved man sætter den i bero. hvis de sår tvivl om ens arbejdsevne.

men muligt jeg tager helt fejl.. og vil gerne høre andre viden omkring det spørgsmål..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:54   #6
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Noget Se meddelelser
Det er godt nok frustrerende at man ikke kan få noget afvide
Han er "desværre" kun 30...
ja følger også en hel del med i hvad udviklingen bliver.. og ved det er penge strømmet til udlænding de har stor fokus på i øjeblikket..
så der går nok en måneds tid inde de når til omtalte område..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 15:57   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Noget

Velkommen til k10

Hvis der på din mands pensionstilkendelse IKKE står noget om,
at der skal revurderes efter X antal år,
så kan I begge slappe helt af.
Allerede tilkendte pensioner vil ikke blive taget op til revurdering.
Men hvis din mand begynder at arbejde, kan det komme på tale.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 16:00   #8
Noget
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
Noget er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
for mener ikke man kan miste pensionen når man først har fået den..

det kan man godt efter 2003
hvis kommunen vurdere man har fået det bedre og genvundet noget af sin erhvervsevne

tror heller det bliver med tilbagevirkende kraft

så din mand kan tage det ganske roligt også selvom han er 30
Ja det er også sådan jeg mener det må være :S
Og der står bla i begrundelsen for bevillingen, at de ikke mener at han nogensinde vil kunne arbejde, og hvis han fx får nogen form for hjælp, så er det for at få det bedre psykisk eller fysisk med sig selv i sin hverdag, men IKKE for at kunne komme til at arbejde igen..
"(...)vil et behandlingsforløb være serdeles langvarigt/flerårigt og primært rette sig mod øget livskvaliteet. (...) der kan ikke umidbart peges på et behandlingstiltag, der vil kunne øge din funktionsevne i forhold til arbejdsnmarkedet. På det baggrund findes sagen samtidig tyilstrækkeligt lægefagligt belyst. Din arbejdsevne findes herefter varigt i ethvert erhverv nedsat til det ubetydelige."

Men hold op hvor er det træls man ikke bare kan få det afvide sort på hvidt et eller andet sted
Noget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 23:39   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
I forslaget fortæller de, at f.eks. de nuværende førtidspensionister kan få mulighed for at arbejde igen. Det ses jo allerede i dag.

Men hvis du læser på side 17 i den her, så læg mærke til, at der står "Hvis de SELV ØNSKER det".... Ergo kommunen vil på ingen måde tvinge en meget syg i arbejde igen... Det her er blot et TILBUD; som førtidspensionister kan tage, hvis de har lyst...

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre..._Flex_web.ashx

Det er også tidligere frem herinde i lignende tråde, at det er mere, hvis man selv ønsker at komme tilbage til arbejdsmarkedet på en eller anden måde, netop fordi nogen får det bedre igen efter flere år - f.eks. der er kommet nye behandlinger, som gør, at helbredet er blevet bedre. Selvfølgelig ville det ikke gælde for alle.

Så ingen grund til at gå i panik eller være nervøse... Så sig gerne til din mand, at når han HAR fået førtidspension, så ingen grund til at være nervøs.. Han må nyde tiden og ikke gå og være nervøs for, at man vil fratage ham pensionen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 00:37   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
I forslaget fortæller de, at f.eks. de nuværende førtidspensionister kan få mulighed for at arbejde igen. Det ses jo allerede i dag.

Men hvis du læser på side 17 i den her, så læg mærke til, at der står "Hvis de SELV ØNSKER det".... Ergo kommunen vil på ingen måde tvinge en meget syg i arbejde igen... Det her er blot et TILBUD; som førtidspensionister kan tage, hvis de har lyst...

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre..._Flex_web.ashx

Det er også tidligere frem herinde i lignende tråde, at det er mere, hvis man selv ønsker at komme tilbage til arbejdsmarkedet på en eller anden måde, netop fordi nogen får det bedre igen efter flere år - f.eks. der er kommet nye behandlinger, som gør, at helbredet er blevet bedre. Selvfølgelig ville det ikke gælde for alle.

Så ingen grund til at gå i panik eller være nervøse... Så sig gerne til din mand, at når han HAR fået førtidspension, så ingen grund til at være nervøs.. Han må nyde tiden og ikke gå og være nervøs for, at man vil fratage ham pensionen.
det var da en fremragende folder du der havde fundet.. meget interessant.. kan den bestilles for jeg syntes den er det bøvlet at læse over skærmen da den springer en del.. fra det ene side tal og til det næste..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommet i tvivl igen igen Rescurseprofil:) Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 25-11-2011 22:31
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31
Odense igen, igen... de kan ikke læse zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 2 20-03-2008 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension