K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 10:21   #1
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Flere Førtidspensioner?

Kva varsler om reformer, med ændret refusion fra 35% idag, til 20% for nytilkendelser, hvis reforemen bliver gennemført, tror jeg at kommunerne
vil sørge for, at de oplagte sager, nu går igennem.

Dette vil fortrinvis gælde for de over 40år, men jeg tror også, at det vil give fremgang for de under 40år, fordi de udviklingsforløb, kan blive dyre for kommunen, og sandsynligvis stadig ende med førtidspension, for de fleste.

Hvad siger I andre?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 10:34   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Popia,

Så det vil sige at kommunerne kun fremover ville få 20% refusion på førtidspension satsen fra staten fremfor 35% som tidligere ? Det er jo så mindre, men kan da godt se at udviklings-fremme-forløbet omkring at få folk i arbejde i stedet vil blive dyrt.

Dog er der så ikke stadig mange der "bare" vil blive overladt som syge på kontanthjælp !?? Måske endnu flere ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 10:30   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nu er det kun hvis,..men..

Den syge SKAL jo så i udviklingsforløb, som kan koste kommunen mere pga den nedsatte refusion også der.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 10:55   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
udviklingsforløb min bare r....

der bliver ikke penge til og kommunerne skal spare
ergo kommer folk bare på kontanthjælp eller ingen ydelse i 5-10-15-20 år
tror ikke en meter på det, når det er kommunen som skal stå for det

kan ikke se det bliver anderledes end i dag, hvor kommunerne jo heller ikke hjælper folk
hele problemet er at en kommune sidder med pengene og skal hjælpe folk
det dur bare ikke med et refusion system, i hvertfald ikke for dem som skal have hjælp

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-12-2010 kl. 11:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:11   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er enig i, at de gældende refusionssatser bidrager til fusk.

Derfor bør refusionssatsen bringes tilbage til før 2003, hvor alle ydelser gav 50% i refusion.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:14   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
For mig at se, handler også hele dette refusioncirkus mel. politikere på Chr.borg og politikerne i kommunen igen om "Kejseren uden klæder"

VKO og DF vil åbent sige, at de bruger disse refusioner, som styringsredskaber overfor kommunerne, som de samtidig med har klemt rent øk. via nulvækst. Eks.: det burde jo ikke nogen, at når man giver 35 % til FP og 65 % til fleksjob, at kommunerne i øk. trængte tider (forholde mig ikke til det etiske i denn form for handlen) derfor tildeler flere fleksjob, også selvom mange bliver de med så få timer, som 5 pr. uge.

Kommunerne vil helelr ikke råbe kejseren ikke har nogen klæder på for, så bliver det jo klart for enhver i DK, at de er i gang med kassetænkning. Nemlig, hvordan får man skubbet flest mulige øk. udgifter over på statsbudget frem for komunnebudget.

For at dække over hele dette spil med Kejserens nye klæder, laver VKO og DF så en reduktion i disse refusioner. Men det afhjælper jo ikke kassetænkningen, da det jo stadig er muligt for kommunen, at spekulere i hvilken tildeling, der giver størst refusion. De samme som tidl. dog med mindre refusion. VKO og DF vil ikke vedkende sig dette, da de jo så skal sige at Kejseren ingen klæder har på, og ikke har haft det i hele den periode, som de har haft magten.

Og som MTVRV1 skriver, hvor skal kommunen finde pengene til gode udviklingsforløb, når der stadig er loft på kommunernes budget, og de midler VKO og DF vil tilføre ikke rækker til det loven foreskriver.

Og hvordan skal kommunerne klare et længere loop rent øk. for mennesker i dette måske kommende udviklingsforløbcirkus.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 11:35   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når og HVIS loven bliver vedtaget(det tvivler jeg dog på).

Min forudsigelse, går på, forløb nu og her, fordi kommunerne vil frygte den nye refusion, som bliver mindre.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensioner ette74 Politik og Samfund 0 20-02-2012 11:55
Førtidspensioner ette74 Politik og Samfund 0 20-02-2012 11:20
Flere søger om handicapbil - og flere får afslag beha Din historie 0 04-07-2011 10:51
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Flere og flere klager over kommunen Webmaster K10 Nyheder 0 12-08-2009 07:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension