K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2010, 17:52   #1
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
Ny lov om FtP og Flexjob?

Diverse arb.markedskommissioner har krævet det i to år, regeringen har varslet med det i et år nu, og der synes at samle sig et bredt flertal iblandt alle partier om, at der skal stræmmes på dette område. Det bl.a. at ingen under 40 skal kunne tildels førtidspension samt en række nye regler vedr. flexjob. Så sent som i dag, torsdag, stod der en stor artikel om dette emne i MetroXpress. Men hvor langt er man kommet med det endelige forslag? Hvornår er dead-line? Hvor lang tid tager det at behandle og vedtage det lovforslag? Hvornår træder det i kraft og vil det påvirke folk fra dag 1. eller vil det være gældende fra eks. 1 januar 2012 elle rlign.? Nogen der VED noget om det?
Glædelig Jul
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:04   #2
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg spurgte min sagsbehandler og hun mente at uanset hvad tog det ihvertfald 3 4 mdr inden det ville træde i kraft. Man kan aldrig vide hvordan regeringen vil lave det men det var ihvertfald det hurtigste de skulle gøre det iflg hende
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:07   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal slappe af........

Kære Bato.

Alt er ved det gamle.

Intet er vedtaget endnu.

Men når realitetsforhandlinger går i gang, kan du være sikker på at K10 følger op på sagen.

Når lovforslaget så kommer på Folketingets hjemmeside kan vi følge med der.
Med fordel kan alle forberede sig......gå ind på http://www.ft.dk/ og gå ind under "Lovforslag, spørgsmål og udvalgsbilag"

Kvikopslag vælger du eksempelvis "Lovforslag" og når vi kender nr på lovforslaget eksempelvis L46......... prøv det og set det hele igennem med alt.

Så vil du se at vi alle kan følge med i ALT, uden undtagelse.

PRØV det.......vældig lærerigt og spændende

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:12   #4
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået, skal den nye reform træde i kraft i løbet af foråret 2011. Men ingen kender den nøjagtige lovlyd endnu.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:30   #5
Bato
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 48
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bato er ny på vejen
tak for respons

I skal have mange tak for jeres svar, men som det også fremgår af jeres svar, så er der en del usikkerhed og forvirring. Jeg tænker på de stakels mennesker, af hvem mange er dårlige og sårbare, hvis sag måske knap er blevet indledt når denne nye lov træder i kraft. Det vil gøre ondt værrere! Vil det evt. påvirke dem der allerede har sagt det, men hvis sag ikke er færdigbehandlet? Jeg mener, kan regeringen vedtage sådan en straming med 'tilbagevirkendekraft'?
Tak & Glædelig Jul alle sammen.
Bato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:32   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...har hørt Inger Støjberg udtale (i en middagsradioavis på P1), at "det gerne skulle være på plads" marts/april 2011...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:36   #7
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bato Se meddelelser
I skal have mange tak for jeres svar, men som det også fremgår af jeres svar, så er der en del usikkerhed og forvirring. Jeg tænker på de stakels mennesker, af hvem mange er dårlige og sårbare, hvis sag måske knap er blevet indledt når denne nye lov træder i kraft. Det vil gøre ondt værrere! Vil det evt. påvirke dem der allerede har sagt det, men hvis sag ikke er færdigbehandlet? Jeg mener, kan regeringen vedtage sådan en straming med 'tilbagevirkendekraft'?
Tak & Glædelig Jul alle sammen.
Regeringen kan i princippet gøre hvad de vil. De er ligeglade med hvad fagfolk siger for det er dem selv der ved bedst.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:37   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
prøv at følg lidt med i en af de nederste tråde på siden .
skulle ikke undre en om det bliver den fremtidige måde de får lusket de nye regler ind..

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15882

jeg raser over at man kan vedtage ny lov regler på manglende informationer..

men jeg må nok sige at mine fornemmelser siger at det kommer til at gælde gamle som nye. efter år 2003. dem før er sikret fra tidligere tid.

Sidst redigeret af maja-bell; 23-12-2010 kl. 18:43.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 18:40   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bato Se meddelelser
I skal have mange tak for jeres svar, men som det også fremgår af jeres svar, så er der en del usikkerhed og forvirring. Jeg tænker på de stakels mennesker, af hvem mange er dårlige og sårbare, hvis sag måske knap er blevet indledt når denne nye lov træder i kraft. Det vil gøre ondt værrere! Vil det evt. påvirke dem der allerede har sagt det, men hvis sag ikke er færdigbehandlet? Jeg mener, kan regeringen vedtage sådan en straming med 'tilbagevirkendekraft'?
Tak & Glædelig Jul alle sammen.
Nej det bliver ikke med tilbagevirkendekraft'
problemet er for os som er under 40 år og har været flere år i systemet
i forvejen skal vi begynde forefra i 5 år til
samt ikke kan få tilkendt førtidspension før de 40 år
håber bare ikke det bliver virkelighed, for så vil jeg ikke får nogen ydelse de næste 5 år. når man får udbetalt erstatning
så skal leve for 12000 kr inden skat de næste 5 år
men det er ikke kun mig der bliver ramt. men rigtig mange
samt dem som har en ægtefælle som tjener for meget, til man kan få konstanthjælp
men der bliver i hvertfald endnu mere fattigdom med den reform og tror ikke på flere i arbejde på den konto
der bliver ikke flere penge til uddannelse eller behandling før 2015 måske
hvis man er syg så er mand syg

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-12-2010 kl. 18:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 21:31   #10
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Efter hvad jeg kan forstår på de regler, kan man godt få ftp hvis man er under 40 år..

Regelen er specielt møntet på de pyskisk syge, da de mener at der findes mange behandlingsmuligheder på denne, og at det kan helbredes...

Jeg skal ikke selv gøre mig klog på om det kan kurres eller ej da jeg ikke selv er psykisk syg...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension