K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2010, 12:03   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
At finde 5 timers flexjob. øh

Jeg har fået flexydelse, selvom der ingen chancer er.
Har 5 timers arbejdsevne, vist i arbejdsprøven, men den tror kommunen så ikke på. Men Jeg kommer aldrig til at jobbe mere. Har fået det værre end sidste arbejdsprøvning, og egen læge deler sygemeldning ud nu. Hun er vred.

Så nu sidder Jeg her. varmt og godt
Jeg har været til samtale som Jeg skal, alt efter bogen.
Nu skal Jeg så afsted igen, og dette står der.
Citat:
Vi skal på mødet tale om, hvordan Du hurtigt muligt kan komme i flexjob herunder hvad Du selv kan gøre for dette, og hvordan Jobcenteret kan støtte i at finde et job.
Citat slut.

Ja Jeg kunne så godt tænke mig at vide :
Hvad kan/skal jobcenteret gøre for at Jeg kan finde et flexjob ?

Det står som om det er MIG der skal finde et ?

Er det ikke dem der skal finde det ?

Har brug for paragraffer...
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 12:35   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jo det er rent faktisk dem der skal finde et, men det er jo altid bedst selv at være aktiv og finde et, det gør man jo også på normal vis. Men et på 5 timer, det tror jeg er så godt som umuligt, men så kan du jo godt forvente at de sender dig i aktivering indtil der findes et job, og på de timer du er visiteret til.
Rigtig god jul, til dig...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 12:44   #3
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
https://www.retsinformation.dk/forms...?id=128679#K13

Lov om aktiv beskæftigelsesindsats.
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 13:32   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Wodpoulsen.

Der står ikke i loven, at jobcentret SKAL give dig el. anvise dig et fleksjob iflg. §'en kap. 13, Susanne2412.

Men derimod at
Citat:
§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer
. Dette betyder, at jobcenter ikke er pålagt at finde et fleksjob til én.

Men måske kan flg. henvisning sætte skub i mulighederne, Wodpoulsen:
Citat:
§ 73 c. Personer, der er visiteret til fleksjob, har ret til at blive henvist til anden aktør med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 6 måneder inden for 9 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 6 måneder inden for 9 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Personer, der er visiteret til fleksjob, og som jobcenteret har vurderet fortsat opfylder betingelserne for fleksjob, jf. § 74 c i lov om aktiv socialpolitik, skal henvises til anden aktør med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 12 måneder inden for 18 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 3. Personen skal have mulighed for at vælge mellem flere aktører.

Stk. 4. Jobcenteret skal vejlede om retten til at blive henvist til anden aktør efter stk. 1 og om henvisningen til anden aktør efter stk. 2.
Men jeg tror også, det kan være vanskeligt m. 5 timer om ugen. Reelt synes jeg det er misbrug af fleksjobsordningen på så lavt et niveau fra kommunes side, og stemmer bestemt ikke overens med Støjens udmeldninger i den seneste tid, netop i forhold til hele snakken omkr. reform FP og fleksjob. She still out of touch with the real world.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 13:41   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Øhhh, hvad med § 71:

§ 71. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante aktiverings- og revalideringsmæssige samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 14:07   #6
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Wodpoulsen.

Der står ikke i loven, at jobcentret SKAL give dig el. anvise dig et fleksjob iflg. §'en kap. 13, Susanne2412.
.
Undskyld jeg svarede forkert...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 14:28   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Helt i orden, Susanne2412.

Citat:
hvad med § 71:

§ 71. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante aktiverings- og revalideringsmæssige samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.
Denne § beskriver hvem, der har ret til fleksjob, og intet andet.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 14:38   #8
llp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 6
Styrke: 0
llp er ny på vejen
Tror også at det bliver svært at finde et flexjob på 5 timer. I forbindelse med udredning til flexjob kunne min kommune end ikke finde en virksomhedspraktik på 8 timer om ugen til mig. Der var for mange skånehensyn og arbejdsgiver mente at 2 timers arbejde pr. dag var for lidt, det kunne virksomhederne ikke "få noget ud af". Jeg og jobkonsulenten havde kontakt til mange virksomheder men svaret var det samme. Når der end ikke var at arbejdsmarked perspektiv for en virksomhedspraktik blev resultatet at jeg fik fp.
llp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 15:35   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Efter min sidste arbejdsprøvning der viste 100 timer ,var jeg 5 måndre hos anden aktør der skulle finde praktik,så de 10 timer skulle deles på 4 dage i stæden for 5 dag.

Dte lykke ikke ,og de rystede nærmist på hovdet af det..
Det er i forvejen svært at finde nogle der vil have flexer med mindre de kan tjæne eks. timr på det.

der skal være gevinst,så kan man ikke noget spicelt,der det nermest umuligt under 12 timer.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2010, 15:58   #10
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Altså Jeg har brugt de sidste 5-6 år på at tænke over HVAD jeg evt. kunne lave, og er ikke kommet frem til en løsning.

Efter det er blevet så slemt som det er nu, kan Jeg overhovedet ikke forestille mig på nogen som helst arbejdsplads.
Det går med nød og næppe at være her hjemme. Jeg kan ikke længere passe huset som det bør, ej heller lave mad.
Det tager manden sig af.
Og transportere mig rundt er rigtig svært.

Men Jeg siger ikke nej til nogen af deres "sjove" ideer. jeg går med med et smil.
Jeg ved hvad det vil ende med, tilsidst.

Men jeg bliver meget provokeret når Hun siger at kommunen gav mig afslag på ftp og gav mig et flexjob, var det fordi De ikke mente den arbejdsprøvning var korrekt, og derfor skal Jeg blot arbejdes op.
Arbejdes op ? Jammen det kommer Jeg ikke. Nå suk.

Tak for Jeres gode svar.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
10 timers fleks anette29 Spørgsmål ang fleksjob 6 24-10-2012 19:47
Ny reforme-Lettere at finde Flexjob?? dobar Politik og Samfund 21 04-03-2012 23:38
hvor kan man finde flexjob fishermanfo Spørgsmål ang fleksjob 4 03-02-2011 00:48
450-timers reglen zuza Nyt om loven 5 01-02-2009 00:49
300 timers regel bliver til 450 timers regel Systeminvalid Politik og Samfund 9 23-09-2008 17:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension