K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2010, 18:35   #1
Kinnberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kinnberg er ny på vejen
Exclamation Afslag af §100



Hejsa, er ny herinde, så undskyld hvis det hele står lidt rodet...

Jeg modtog den 10-12-10 et brev fra min kommune, hvori de skriver at jeg umiddelbart ikke er målgruppen for § 100 Merudgift, men jeg skal i stedet for søge kroniker tilskud til min medicin. Jeg har ADHD og bruger en del penge på medicin. For at kunne være berettiget til kronikertilskud skal jeg købe medicin for lidt over 16000 kr. årligt, og det beløb overskrider jeg.
Jeg kan dog ikke forstå at jeg ikke er i målgruppen til §100 da jeg har udgift pga. min diagnose for langt over de 6000 kr. årligt, jeg mener der er kravet for at kunne modtage en §100.

Lige nu er jeg også sygemeldt, (hvor jeg også kæmper en kamp med den afd. af kommunen) og har derfor ikke råd til at tage til forskellige kurser(ADHD kurser), som jeg ellers gerne ville, dette ville kunne lade sig gøre hvis jeg fik §100.

Skal jeg bare stille mig tilfreds med deres afslag???

Venlig hilsen
Mikkel
Kinnberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 18:59   #2
Kinnberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kinnberg er ny på vejen
Synes også lige at jeg ville fortælle at jeg har søgt en kuglestol som jeg også har fået afslag på, fordi de for lang tid siden har bevilliget en kugledyne til mig, og derfor mener de at jeg kan tage den med ned i stuen og sidde oven på den. Problemet med det, er bare at den fylder meget og "glider ned" og min kone og børn synes ikke det er rart er skulle side på gulvet fordi min dyne skal fylde sofaen

Har dog tænkt mig at klage over deres afslag, hvis det er muligt ???
Kinnberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 19:42   #3
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hej Kinnberg Velkommen til.

Afslag på § 100 angående medicin er i og for sig rigtig. Du skal søge kronikketilskud gennem egen læge.

Citat:
Kapitel 17 – Dækning af nødvendige merudgifter

§ 100. Kommunalbestyrelsen skal yde dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse til personer mellem det fyldte 18. år og folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne og til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, der efter § 15 a i lov om social pension har opsat udbetalingen af folkepensionen. Det er en betingelse, at merudgiften er en konsekvens af den nedsatte funktionsevne og ikke kan dækkes efter anden lovgivning eller andre bestemmelser i denne lov.

Stk. 2. Udmålingen af tilskuddet sker på grundlag af de sandsynliggjorte merudgifter for den enkelte, f. eks merudgifter til individuel befordring, håndsrækninger og fritidsaktiviteter.

Stk. 3. Tilskud til nødvendige merudgifter kan ydes, når de skønnede merudgifter udgør mindst 6.000 kr. pr. år, svarende til 500 kr. pr. måned. Tilskuddet beregnes med et basisbeløb på 1.500 kr. pr. måned. Basisbeløbet øges første gang med 500 kr. pr. måned til 2.000 kr. pr. måned, når de skønnede merudgifter overstiger 21.000 kr. pr. år, svarende til 1.750 kr. pr. måned. Herefter øges basisbeløbet med 500 kr. pr. måned, hver gang merudgifterne stiger henholdsvis 6.000 kr. pr. år og 500 kr. pr. måned. Tilskuddet afrundes til nærmeste hele beløb, der er deleligt med 500.

Stk. 4. Socialministeren fastsætter i en bekendtgørelse regler om, hvilke udgifter der kan ydes hjælp til, og betingelserne herfor, herunder nærmere regler om personkredsen for merudgiftsydelsen.

Stk. 5. Personer, der modtager pension efter § 14 i lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension, er ikke berettiget til ydelser efter denne bestemmelse, medmindre de tillige er bevilget borgerstyret personlig assistance efter § 96.
www.socialjura.dk/index.php?id=7595&sub=5&cat=1&showpage=1&cHash=d53 32fca48

Andre merudgifter vedrørende din sygdom skal søges ved siden af!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 20:05   #4
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg kan ikke komme rundt ret godt.
Når Jeg går får Jeg meget ondt i ryggen.
Når Jeg cykler smerter mine knæ.
SÅ Jeg kan sidde derhjemme.

Søgte om en el-cykel, da dette ville være det helt rette.
Jeg kan komme ud, OG får motion samtidig.

AFSLAG..

Nu er min svimmelhed også blevet værre, så nu tøer Jeg næsten slet ike at køre el-cykel, så nu er det en 3-hjuler der skal til...
nåå nej, jeg skal jo blive hjemme...
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 20:26   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
suk, kindberg, desværre er det i dag blevet rigtig svært at få noget som helst på en § 100 -mig bekendt!

-men det skal jo ikke afholde dig fra at klage videre, vel

Iflg dig, ja, så har du modtaget afslaget d.10-12 då og så vil jeg skynde at minde dig om fristen for at klage over afgørelsen: 4 uger -medmindre der står andet i brevet.

Altså, du har travlt

Hvad har du at miste? -jeg ville da gøre forsøget, og hellere en klage for meget end en klage for lidt.

Held og lykke
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2010, 00:38   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Måske denne tråd kan hjælpe dig lidt på vej: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13211
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension