K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2007, 17:31   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

Citat:
Fleksjobbere skal arbejde på normale vilkår


Viborg Kommune afsætter en pulje til ansættelse af folk i fleksjob, skånejob eller på særlige vilkår

30. Juni 2007 08:00

VIBORG: Når man ansættes i et fleksjob eller skånejob eller på såkaldt særlige vilkår i Viborg Kommune, så skal man i videst muligt omfang indgå som en almindelig medarbejder på arbejdspladsen. Det er hovedprincippet i de principper for finansiering af stillinger på særlige vilkår, som byrådets økonomiudvalg har godkendt.

I de gamle kommuner har der været forskellige måder at administrere disse ordninger på, men økonomiudvalget foreslår byrådet, at kommunen opretter en pulje, der kan bruges til at støtte for nyansættelser, når man ansætter arbejdskraft med behov for støtte. Arbejdspladserne får ikke hele lønnen betalt af puljen, og tilskuddet er kun tænkt som en starthjælp.

- Der ligger det princip i det, at medarbejdere ansat på særlige vilkår skal betragtes som fuldgyldige medarbejdere. Der kan gives en startstøtte i kortere eller længere tid, indtil medarbejderen er fuldt integreret på arbejdspladsen. Vilkårene skal være så normale som muligt, men med starthjælp, siger borgmester Johannes Stensgaard (S).

jak
http://www.dagbladet-holstebro-strue...ncat=holstebro
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2007, 22:18   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

prøvede lige linket for at se om jeg kan blive lidt mere oplyst men desværre det virkede ikke

Jeg undre mig lidt over det der står i det altså


Citat:
I de gamle kommuner har der været forskellige måder at administrere disse ordninger på, men økonomiudvalget foreslår byrådet, at kommunen opretter en pulje, der kan bruges til at støtte for nyansættelser, når man ansætter arbejdskraft med behov for støtte. Arbejdspladserne får ikke hele lønnen betalt af puljen, og tilskuddet er kun tænkt som en starthjælp.
Er det mig der er meget træt eller gælder det her også for flekser og hvordan kan man i så fald beslutte det ? den fatter jeg ikke , håber det er mig der har misforstået noget her
  Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 00:40   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

Jeg har i stedet fundet en meget detaljeret beskrivelse til dig, Hejdien.

B)

http://kortlink.dk/viborg/42ua

Dette link skulle virke.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 12:42   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

Jeg forstår heller ikke det her.....eller gør jeg ...det lyder som om Viborg er ved at afskaffe fleksjob ordningen ved at lave deres egne regler ???? eller hvad forstår du ved det Zuza ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 12:49   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

Det ved jeg heller ikke, Stella.:|

Måske er det for at få "bunkerefusion".

Nej, hvis jeg skal være positiv, så er det måske et godt initiativ, der kan gøre det nemmere at få folk i fleksjob, hvis der følger en pose penge med. Men det er kun mit gæt.

Kommunernes veje er uransagelige.:|
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 14:26   #6
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

Jeg har siddet og læst det fra Viborg kommune, da jeg selv kommer derfra.

For mig ser det helt enkelt ud til at Viborg kommune vil lave en pulve , og at asrbejdsgiverene som zuza skriver, får lidt penge for at oprette et fleksjob. For mig se det også ud som en god ide.

På den negative side, kan jeg godt være bange for at fleksere bare bliver sendt ud i nogle specielt oprettede stillinger, som flekserne bliver nødt til at sige ja til.

Altså tror jeg ikke Viborg kommune er ved at lave deres egne regler, men at de er ved at lave jobs, således at de kan få refusionen til deres fleksjobbere. Kommunerne er i klemme og har fået tommelskruer på og så er det bare med at få os ud påp arbejdsmarkedet. Jeg håber bare der bliver holdt lidt øje med arbejdgiverne og at de ikke bare udnytter dette.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 16:26   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

Som jeg læser det så er det ikke noget alle arbejdsgivere kan få men kun de kommunale , meningen er så at hvis man feks ansættes som feks pædagog medhjælper så vil det være sådan at børnehaven ikke skal bruge noget af deres lønbudget før end efter ½ til 1½ år, men derefter skal de stå for hele lønnen selv, dette vil sige ikke hele lønnen men arbejdsgiverdelen..

Er det en dårlig ide ?? nææ umiddelbart ikke.. men er det en retfærdig ide over for almindelige arbejdsgiver som må betale gildet selv fra starten af, ja det er noget helt andet

jeg har hørt om noget tilsvarede før , og jeg har hørt at offentlige og statslige arbejdsgiver ikke har så stor en andel at betale i løn som det private marked men om det passer skal jeg ikke kunne sige , for jeg kan ikke huske hvor jeg har læst set eller hørt om det, men jeg vil lige tjekke det ud ..

Og jeg læser det heller ikke som om at flekser skal ud af deres fleksvisitation for hver en pris de skal fortsætte i det som de er visiteret til men man kan !! måske arbejde hen imod at de kan arbejde på normale vilkår hvis der er nogle job der kan tilpasse dem ...

er det mig der læser helt forkert for så må i altså lige forklare mig det he he

(jeg har været på museum og er måske ikke helt klar i hovdet *GG* )
  Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 20:50   #8
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

Det kommunale giver tilskud til det kommunale. De skal bare have nogle job op og stå. Selvfølgelig ellers ryger refusionen. Det er da også b3eder der komer flere i arbejde inden for det offentlig, da de afgjort trænger til ekstra hænder. Håber så det bliver ekstra hænder.

Jeg læser det på samme måde som dig Hejdien. Om det er forkert over for de private? Måske, men de er jo heller ikke særlig villige til at oprette fleksjob. Måske ville det hjælpe, hvis også de fik penge til at starte op.

At de oprette sådanne jobs inde for det offentlig kommer slet ikke bag på mig. Havde ventet på det kom. det er økonimi det handler om. Håber også de tænker lidt på mennesket bag fleksjobbet.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 21:33   #9
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
RE: Pulje afsat til fleksjob mv. i Viborg

Ja hvad så efter det ½ eller 1½år er det så bare ud af klappen (ligesom med job med løntilskud) så der kan komme tilskud til en ny. Så er folk i fleks jo lige vidt derefter....
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sige nej til pulje fleksjob kisser72 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-07-2013 20:48
Syg i viborg kao1205 Politik og Samfund 4 18-10-2012 17:45
Reform og statslig fleksjob pulje? Ida Politik og Samfund 1 19-09-2012 23:58
pulje job Ole-Oliver Spørgsmål ang fleksjob 4 04-01-2012 22:52
Fleksjob pulje mister måske penge helle4 Alt det andet 5 25-03-2009 01:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension