K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2007, 01:27   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg faldt over denne forenings hjemmeside, som kan være et besøg værd.

Der står nogle gode råd.

Citat:
Velkommen til Landsforeningen for Arbejdsskadede


Hvert 10. minut sker der et eller andet sted i landet en arbejdsulykke. På landsplan bliver det årligt til omkring 50.000 arbejdsskader.

En arbejdsskade vender som regel op og ned på ens hidtidige liv. Men der er hjælp at hente, hvis du bliver ramt. Du kan få hjælp til at søge erstatning både hos din fagforening - hvis du er medlem af en sådan - og hos os, Landsforeningen for Arbejdsskadede, LFA.

LFA har lokalafdelinger jævnt fordel over hele landet. Vi er en upolitisk forening, der gennem 20 år har arbejdet for bedre økonomiske og menneskelige vilkår for de arbejdsskadede. LFA kan ikke yde økonomisk støtte, men kan hjælp dig gennem lovjunglen. Mange af vore medlemmer kender systemet fra egne sager og er derfor i stand til at yde rådgivning.

LFA er hverken en konkurrent til fagforeningerne eller advokaterne, men et folkeligt og socialt supplement.

For en arbejdsskade handler om mere end penge. Derfor lægger vi vægt på det sociale aspekt. I lokalafdelingerne kan vore medlemmer være med til at hjælpe dig op af det sorte hul af tristhed, som mange arbejdsskadede desværre falder i.
http://www.lfa.dk/

Ved nærmere "eftersyn" på deres hjemmeside, ser det ud til, at der er samme problemer med kommunerne, som her på k10.

Læs bl.a. nedenstående:

Citat:
Specielt ser vi mange mærkelige afgørelser fra flere kommuner ang. sygedagpenge – revalidering – arbejdsprøvning og fleksjob, i disse sager mangler der enten en forklaring, eller en handling fra kommunen, de skadelidte føler at kommunerne ikke tror på dem.
Fundet under artikler - Slagelse Afdeling.

http://www.lfa.dk/
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2007, 13:05   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Arbejdsskadeforening

zuza ja en side der helt sikkert er værd at besøge hvis man har en arbejdsskade

og mærkelige afgørelser det tror jeg på.
Det gælder over hele linjen og det ser ud til at blive værre og værre..

De nye store effektive kommuner viste sig ikke at fungere overhovdet (det er i hvertfald deres undskyldning det er sammenlægningen )

så er det lige man bliver bange for nu skal vi jo gerne have kæmpe lægehuse og hospitaler og skadestuer og der mister man jo ikke kun sit eksistens grundlag ved smøl , næ der mister man sit liv, men mon ikke også det er kalkuleret ind i en eller anden statestik hos regeringen ..

Man må forvente tab af menneskeliv i forbindelse med alt nyt

Jeg kan altså ikke lade være med at sidde og tænke på alle de stakler der ikke har et netværk til at støtte dem i deres evt sager ...

Jeg snakkede med en veninde i dag som lige havde fået brev om at de stoppede hendes sygedagpenge (uden grund eller noget ) hendes reaktion på det var at hun satte sig ned og græd og gik helt i sort :@:@

Jeg sagde til hende at den ikke var gangbar og hun skulle skrive en anke på den , hendes svar til det var ...Jamen hvorfor skulle kommunen skrive det hvis ikke det er rigtigt ??

Uhyggeligt og jeg håber ikke at der er for mange af den slags tanker ude rundt omkring i Danmark ...

Hejdien

PS vi har skrevet en anke
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension