K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2007, 19:15   #1
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Sindsyg drejning

Skriver lige herind i aften for der er sket underlige ting i dag :|
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2007, 19:18   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Sindsyg drejning

hold modet oppe....hvad er der sket ?B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2007, 20:05   #3
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
RE: Sindsyg drejning

Først lige undskyld jeg startede en ny tråd.

Der er sket det IDAG,at jeg har fået brev fra min social rådgiver,at han har fået ordre på at indstille mig til pension efter paragraf 17.

Ved ikke hvad det betyder??
Men er 110% sikker på det er på grund af,at jeg har været aktiv i debatten,og har fortalt dem at jeg har talt i telefon med Lena,og at jeg har fortalt,at jeg via hjælp fra alle jer,og ved at læse andre indlæg har opdaget at de ikke helt har holdt sig til regelerne.

Det HELT underlige er så at de i den liste der er med over dokumenter de vil bruge til at tage stilling,KUN har taget dem der taler positivt i MIN retning.

Er GODT nok forvirret..Har en eller anden høj herre læst med og set at jeg har gået 9 år,og blevet bange for jeg går i Lena´s fodspor i pressen??

gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2007, 22:06   #4
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: Sindsyg drejning

§ 17. det betyder jo at du selv søger... ??
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2007, 23:07   #5
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
RE: Sindsyg drejning

Ledelsen her i jobcentret har nu blandet sig i mun sagsbehandling af din sag,og jeg er blevet BEORDRET til,at behandle spørgsmålet om tilkendelse af førtidspension efter regelerne i lov om social pension §17 , stykke 1,2 og 3


Sådan står der i brevet
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2007, 09:44   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Sindsyg drejning

Det må være en fejl...en §17 kan man ikke indstilles til det er den man selv kan søge ? det må være en fejl fra ledelsen ?
det må være en § 18 ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2007, 10:00   #7
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
RE: Sindsyg drejning

Står netop det IKKE er en §18
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2007, 10:10   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Sindsyg drejning

så er det den lov der siger at kommunen kan indstille dig til FTP uden at spørge dig om det først.

13. Efter lovens § 17 har en borger mulighed for at anmode kommunen om, at der alene tages stilling til spørgsmålet om førtidspension.

I sådanne tilfælde træffer kommunen afgørelse om, at sagen på baggrund af den dokumentation, der allerede foreligger, overgår direkte til behandling efter reglerne om førtidspension, jf. lovens § 17, stk. 1, 3. pkt.

Sagen er påbegyndt den dato, hvor kommunen træffer afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag skal behandles som en sag om førtidspension, se bekendtgørelsens § 4, stk. 2. Kommunen bør træffe afgørelsen om at påbegynde sagen i umiddelbar tilknytning til anmodningen.

Kommunen skal i disse tilfælde meddele den pågældende, at behandlingen af sagen vil ske på grundlag af den dokumentation, der allerede eksisterer, se bekendtgørelsens § 4, stk. 4. De foreliggende oplysninger anvendes til udarbejdelse af borgerens ressourceprofil (se punkt 22) og til at udforme de krævede redegørelser og faglige forklaringer efter lovens § 19, stk. 1.

Hvis dokumentationsgrundlaget er tilstrækkeligt, og lovens betingelser for tilkendelse af førtidspension er opfyldt, tilkendes der førtidspension.

Hvis dokumentationsgrundlaget ikke er tilstrækkeligt, eller hvis der på det foreliggende grundlag ikke kan tages stilling til, i hvilket omfang arbejdsevnen er nedsat, gives der afslag på tilkendelse af førtidspension. I sådanne tilfælde skal kommunen herefter vurdere, om der er grundlag for at yde anden form for hjælp efter den sociale eller anden lovgivning.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2007, 10:18   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Sindsyg drejning

Hej.

Man kan GODT indstille en borger efter §17 det er godt nok ikke noget vi før her på siden har hørt om, men det kan altså ske og lade sig gøre.

Læs det jeg har trukket op med fed og gjort rød.

gaxeergud tillykke med det og håber at du får en pension hvis det er det du ønsker og har brug for

Uanset hvad så får du nu noget afklaring på din sag og hvad der videre skal ske, hvorvidt nogen læser med både her og på debatten hos fyn det er noget jeg er overbevist om.

Og viser jo klart at det kan betale sig at holde på sin ret og stå fast ved den

Held og lykke med det hele

MVH
Hejdien

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.
  Besvar med citat
Gammel 14-07-2007, 10:46   #10
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
RE: Sindsyg drejning

Er erklæret 75% funktions nedsat alene på min ryg..Derudover har jeg astma,migræne og fik en blodprop i hjernen sidste år.
Så det er kun noget jeg har brug for,fordi jeg på dårlige dage skal hjælpes ud af sengen for at komme på wc,,så kan simpelthen ikke passe et job.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension