K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2007, 22:57   #1
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Må en sociallæge

Afvise at optage min sag igen,hvis jeg siger jeg har fået det meget værre med begrundelsen,at jeg ikke har været henvist til behandling/undersøgelse.
Når alle læger siger der ikke findes mere at gøre for mig??

Har været på sygedagpenge i 9 år nu,og de bliver ved med at finde på noget nyt der ikke passer ind i deres kram.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2007, 23:37   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Må en sociallæge

Hejsa gaxeergud

Nej, det er din sagsbehandler, der vurderer din sag. Ikke sociallægen.

Der tilkendes OGSÅ pensioner UDEN brug af sociallæger.

Men jeg undrer mig da over, at du kan gå i 9 år på sygedagpenge.

Sygedagpenge er jo en midlertidig ydelse.

Spørgsmålene er:

Har kommunen gjort noget som helst for at hjælpe dig med at blive selvforsørgende?

Hvordan mener din kommune, at du kan nærme dig arbejdsmarkedet?

Skriv endelig igen. Håber det var svar nok.

B)
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2007, 11:30   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Må en sociallæge

Hej gaxeergud..det er første gang jeg har hørt at en peron har været på sygedagpenge i 9 år !!!!! troede slet ikke det kunne lade sig gøre....

Hold på herinde ...der må da kunne gøres noget...gad vide hvad din historie ville gøre i medierne ?

Fyens stifttidende skriver i øjeblikket om syge og den behandling de får ...måske skulle du også skrive om din historie ?

B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2007, 12:05   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Må en sociallæge

gaxeergud hej og velkommen til siden

9 år på sygedagpenge er vist rekorden for denne side ikke nogen fed rekord må der jo så siges

Hvad har der været gjort i din sag indtil nu ? har du været indstillet til pension ? har du været i arbejdsprøvning med henblik på revalidering, fleksjob eller pension ? har du fået alle de lovpligtige samtaler med kommunen og hvad er der sagt her ?

Det lyder ganske rigtigt fuldstændigt vanvittigt at man kan sidde på sygedagpenge i 9 år , men på den anden side så skal man jo heller ikke fare ud med bål og brand da alternativet jo er kontanthjælp så der er du jo nød til at tænke på dig selv i første omgang...

Ellers er der jo muligheden for at du selv indhenter alle papir der ligger på dig inden for de næste par måneder, det vil sige speciallæge erklæringer (de skal være af nye datoer) får snakket med din læge om en generel helbredsattest og får en samtale med din sagsbehandler, finder ud af hvad der står i din ressourceprofil og sørger for at den bliver opdateret ...

Og derefter søger en pension efter §17 ved et afslag skal de jo kunne fortælle nøjagtigt hvorfor du får afslag og hvad det er de mener kan sættes i stedet for , det som jeg så kan få problemer ved at tænke på det er at jeg tror jeg har læst noget skrevet af dig over på debatten hos fyns stiftstidene og efter hvad jeg kan læse her , så er der noget fuldstændigt galt i systemet over ved jer på den side af broen :@

Når jeg tænker på hende Lenas sag og ser hvordan kommunen kan få medhold i et afslag hos hende så er der noget der tyder på at nogen i systemet IKKE gør deres job ordentligt :@

Som der så rigtigt er skrevet her i tråden så er det faktisk ikke lægekonsulenens udtalelser der skal danne baggrund for en pension, det er din ressourceprofil ..

Her i husholdningen har vi lige fået en §17 igennem trods det at lægekonsulenten udtrykkeligt havde skrevet at der slet ikke var nogen sygdomme men at man bare skulle fjerne smertestillende medicin og sætte vedkommen på en kondicykel så gik det hele nok alligevel ..

Så det kan lade sig gøre trods det at det er svært , men i følge loven har netop lægekonsulenten IKKE andre opgaver end at oversætte for speciallægerne ...

Men for at komme videre med din sag er det ret vigtigt at du selv bestemmer dig for, hvad er det du vil ? og hvor langt er du villig til at gå for at komme dertil.

Der er jo ingen tvivl om at du vitterlig er syg ellers havde de jo ikke holdt dig på sygedagpenge i 9 år (vanvittigt )


Du kan vælge at gå flere veje , du kan feks klage til borgmesteren over din sagsbehandling og håbe på den vej at få sparket til din sagsbehandler så der sker noget...


Personligt ville jeg nok vælge at gå en anden vej ...

Jeg ville ringe til sagsbehandler allerede mandag , bestille en tid og så tage derop (jeg ville medbringe en mp3 afspiller og optage samtalen uden at oplyse vedkommen om det og pr efterdags optage ALT der siges mellem dig og kommunen ) Her ville jeg så fremlægge mit problem og høre hvad der nu skulle ske, jeg ville bede om at få opdateret min ressourceprofil og bede sagsbehandleren om specifikt at fortælle hvad fremtidsudsigterne var for mig, hvad skal der ske, hvornår skal det ske , og hvordan skal det ske....

Alt efter den samtale ville jeg så bestemme mig for hvordan jeg så ville gribe det an...

men som du nok kan se så er der ikke noget entydigt svar, da det jo alt sammen afhænger af hvad der er lavet i din sag og hvad der ikke er lavet i din sag indtil nu .

Jeg håber at du kan finde hovde og hale i mit svar også selv om det ikke var det du spurgte om he he

Men nej en lægekonsulent kan ikke nægte at genoptage din sag , det er ikke lægekonsulentens opgave

Og mener kommunen at du skal til videre undersøgelser inden en evt behandling af førtidspension så er det deres opgave at henvise dig til de undersøgelser de mener du skal til før de kan afgøre sagen

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bliv sociallæge/kommunelæge Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 6 06-02-2010 13:14
Har DU talt med din sociallæge/lægekonsulent lena Lægekonsulenternes Rolle 16 02-11-2008 12:10
Sociallæge andi1975 Alt det andet 6 20-12-2007 23:15
Møde med sociallæge mokkasine Alt det andet 14 05-12-2007 01:02
Klage sociallæge lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-10-2007 10:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension