K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-12-2010, 00:22   #1
Gardener
Ved at vænne sig til K10
 
Gardeners avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 52
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Gardener er ny på vejen
Er nuværende modtagere af pension under 40 år "sikre"

Som de fleste vil vide skal alle under 40 år ikke få førtidspension i følge den nye reform som fremlægges i morgen onsdag. Nu er er spørgsmålet bare om den nye reform på nogen måde vil komme til at vedrøre nuværende modtagere af pension, der er under 40 år. Jeg er på nuværende tidspunkt 39 år og får den mellemste pension på den gamle ordning og selv om alle siger, at der ikke er grund til bekymring har jeg svært ved at tro dem. Er der nogen der kan komme med yderligere oplysninger, der forhåbentlig kan berolige mig. Enhver hjælp påskønnes!!!!!
Gardener er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 09:42   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gardener Se meddelelser
Som de fleste vil vide skal alle under 40 år ikke få førtidspension i følge den nye reform som fremlægges i morgen onsdag. Nu er er spørgsmålet bare om den nye reform på nogen måde vil komme til at vedrøre nuværende modtagere af pension, der er under 40 år. Jeg er på nuværende tidspunkt 39 år og får den mellemste pension på den gamle ordning og selv om alle siger, at der ikke er grund til bekymring har jeg svært ved at tro dem. Er der nogen der kan komme med yderligere oplysninger, der forhåbentlig kan berolige mig. Enhver hjælp påskønnes!!!!!
Jeg tror du kan være helt rolig, især da du er på "gammel" pension, den kan som generel regel ikke frakendes dig, medmindre man mener at du snød da du oprindeligt fik tilkendt pensionen.

De nye regler vil komme til at gælde for fremtidige tilkendelser af pension og ikke for dem der allerede er i pension.

Det værste de kan gøre i forhold til din pension er at de kan oplyse dig om dine rettigheder til at arbejde som pensionist, og fortælle dig om alle de "fordele" der kunne være for dig, i at stille din pension i bero, men det vil være dit valg om du gør brug af disse muligheder. Så slap roligt af.

Det siger jeg dog uden at jeg har set regeringsudspillet endnu, men da du er 39 og derfor må have været på pension i mindst 7 år nu, så tror jeg ikke du behøver at bekymre dig.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 14:45   #3
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Forslagene er heldigvis kun fremadrettet.Så det berører ikke min tid på golfbanen
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 15:01   #4
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den ulykkelige Se meddelelser
Forslagene er heldigvis kun fremadrettet.Så det berører ikke min tid på golfbanen
Det er da en joke ikke!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 15:04   #5
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
nej,hvorfor skulle det være det?
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 15:07   #6
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
jeg har lige set regeringens reformudspil og synes der er både gode og dårlige elementer i det.

der har været udtrykt bekymring for om nuværende førtidspensionister ville blive ramt OG DET GØR DE IKKE!!

Venstre og Konservative som vi ellers så som de onde elementer i dette reformhalløj har tydeligt udtrykt at det kun bliver fremadrettet. jeg vil i samme åndedrag sige at mit hjerte bløder for unge psykisk syge som sandsynligvis fremover vil blive holdt på en lav ydelse i aktiveringscirkuset.

jeg er enig med vk at de stærke fleksjobbere skubber de svage ud.

Jeg har personligt mødt flere stærke fleksjobbere som kunne arbejde fuld tid og derfor må afspadsere 1 måned eller 2 om året eller som i virkeligheden bare skulle omskoles til et andet erhverv pga dårlig ryg men hvor hovedet ikke fejlede noget.
Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 15:28   #7
Gardener
Ved at vænne sig til K10
 
Gardeners avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-11 2010
Lokation: Aalborg
Alder: 52
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Gardener er ny på vejen
Angry

Nu har jeg selv været inde på beskæftigelsesministeriets hjemmeside og læst deres planer om den nye reform og det ser heldigvis ud til at nuværende modtagere af førtidspension ikke berøres. Jeg må dog sige at fremtiden for kommende ansøgere af pension, ser særdeles sort ud. De skal trækkes gennem et 5 års langt udviklingsførløb, før man vil tage stilling til, om de kan komme i betragtning til pension. Det er sandelig "morsomme" tider de går i vente. Det er lige før vi her på k10 burde holde "begravelseskaffe", for pensionen for fremtidige ansøgere er på det nærmeste en død sild.
Gardener er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 16:35   #8
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gardener Se meddelelser
Jeg må dog sige at fremtiden for kommende ansøgere af pension, ser særdeles sort ud. De skal trækkes gennem et 5 års langt udviklingsførløb, før man vil tage stilling til, om de kan komme i betragtning til pension.
Jep, 5 år er fuldstændig sindsygt!

Jeg selv var netop 5 hele år om at få min FP. I de fem år [bortset fra ca. de første 3 måneder, hvor jeg fik sygedagpenge] fik jeg ikke en rød reje nogle steder fra.

Så jeg ved nøjagtigt, hvad disse stakler skal ud i. Føj for *****.

Jeg forudser en højere selvmordsrate i Danmark - kun pga. denne 'reform'.

Hvor var det, i øvrigt, usmageligt at se disse to tanter på TV kl.13. Med deres "vi skal hjælpe disse stakkels unge, bla bla bla.". "Denne reform er til, for at hjælpe..."

Gu' er den da ej! Sig dog sandheden! Det er kun for at spare penge, færdig.

Og som de fik det til at lyde, som om, at man som FP-modtager i dag IKKE kan tage arbejde, selv om kan var i stand til det... pfff

Jeg kan til en hver tid bare møde op på et arbejde og begynde at tjene penge. Jeg skal ikke engang informere kommunne om det. Der er ingen problemer med at droppe sin FP på fredag og starte på job på mandag.

Men disse slimede politkere får det til at lyde, som om dette er helt umuligt. Og derfor skal vi reformere FP, så vi kan hjælpe alle de stakler, som så desperate gerne vil i arbejde.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2010, 17:00   #9
Falkes
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2008
Indlæg: 118
Styrke: 16
Falkes er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gardener Se meddelelser
Nu har jeg selv været inde på beskæftigelsesministeriets hjemmeside og læst deres planer om den nye reform og det ser heldigvis ud til at nuværende modtagere af førtidspension ikke berøres. Jeg må dog sige at fremtiden for kommende ansøgere af pension, ser særdeles sort ud. De skal trækkes gennem et 5 års langt udviklingsførløb, før man vil tage stilling til, om de kan komme i betragtning til pension. Det er sandelig "morsomme" tider de går i vente. Det er lige før vi her på k10 burde holde "begravelseskaffe", for pensionen for fremtidige ansøgere er på det nærmeste en død sild.
Som jeg læser det kommer man ikke engang i betragtning til pension efter et 5 års langt udviklingsforløb, der er forfejlet. Nej, man bliver tvunget ud i et nyt - og et nyt - og et nyt, indtil det fyldte 40år ... Der står frit citeret, at et "forfejlet" udviklingsforløb ikke på den baggrund giver ret til ftp. (med forfejlet mener jeg, forløb der ikke er endt ud i job eller lignende)

Så retten til ftp bortfalder altså HELT og aldeles for ALLE unge under 40år som ikke er så fysisk handikappet eller hjerneskadet, at det er helt indlysende umuligt at de nogensinde får det bedre!

Det ser altså virkelig sort ud for de unge syge, for fremtiden

Desuden kan man kun blive tilkendt udviklingsforløb, hvis man har været igennem alt det man i dag allerede skal igennem. Dvs først skal man igennem den alm. udredning og når det så ender ud i, at man højst sandsynligt normalvis ville få ftp, SÅ skal man først i udviklingsforløb! (De koster jo nemlig også en masse penge!)

Så vi kan fremover se frem til uendeligt pres og kontrol, som jeg personligt tror vil ende med at rigtigt mange psykisk syge ender med at begå selvmord. Der er jo i forvejen tale om mennesker, der ofte går med selvmordstanker - jeg selv incl.

Sidst redigeret af Falkes; 01-12-2010 kl. 19:56.
Falkes er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension