K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 09:43   #1
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Åbent brev - det batter

Hej alle
Den 19 november sendte jeg og min private socialrådgiver et åbent brev til kommunen, de bergske blade og tv 2.

Igår var jeg til opfølgningsmøde hos min nye kommunale socialrådgiver( i kontanthjælpsregi) og pludselig er det nærmest en formalitet at blive visiteret til flex

MEEEN jeg vil nu se det før jeg tror det, er blevet skuffet så mange gange
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 09:47   #2
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Sådan !!
Krydser fingre for det virker.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 10:06   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Kender jeg godt det der..
De ville have endnu en arbejdsprøvning -
jeg fik advokat og bang! samme dag hun ringer
til socialmishandleren havde jeg flex!

Bortset fra at jeg dengang - allerede -
skulle have haft fp

men hva er på vej......

Håber for dig at du får det denne gang!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 11:49   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Bang, lyder konstruktivt... -det er også min erfaring at sagsmishandlerne har "respekt" for de private socialrådgiverer

Hold os endelig opdateret, vi krydser fingre imens...

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 13:34   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lækker og dog svineri.

Er det sådan vi andre må få del i brevet?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 21:58   #6
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
je det kommer her med xx i stedet for navne, så længe den ikke er i medierne endnu eller der er en afgørelse er det sådan. Skulle ko nødigt spænde ben for mig selv.

Borgmester xxxxxxx, samt
Beskæftigelsesudvalget xxx Kommune
oooo xxxxx

Den 30. november 2010


Åbent brev sendt til: De Bergske Blade, Radio Midt Vest, TV midt Vest.

Jeg har dags dato anmeldt ..... Kommune til Datatilsynet for at overtræde reglerne om omgang med personfølsomme oplysninger.

Baggrunden er jeg i forbindelse med mit arbejde, som partsrepræsentant for: Mig selv i hendes langvarige sygedagpengesag i Jobcenter xxxxx. I den sag søgte jeg hos Statsforvaltning Midtjylland aktindsigt i de af xxxxx Kommune indsendte akter. Dette for at sikre Statsforvaltningen havde modtage alle relevante akter. Sammen med de herfra tilsendte dokumenter modtog både jeg og mig selv en 12 siders ressourceprofil med personfølsomme oplysninger, på en for os ukendt borger i xxxx kommune.

Med udgangspunkt i dels dette forhold og min kundes langvarige sygdomsforløb vil jeg gerne stille disse spørgsmål til det politiske niveau i xxxx Kommune.

Kort resume:
Mig selv kom d. 29.11.07 ud for en ulykke, hvor hun faldt og en stor hest trådte på hendes højre lår. Da hun ligger på jorden har benet ikke mulighed for at afbøde trykket, men må tåle hele belastningen. På tidspunktet for dette traume, var hun på forældreorlov, frem til aktuel sygemelding pr. 20.10.08 altså 11 måneder efter ulykken.

Her efter går der et halv år inden der begynder at ske lidt på jobcentret, men ikke efter gældende bestemmelser.

Det er på baggrund af mine oplevelser med xxxxxKommune, samt det forhold der de seneste måneder har været flere sager fremme i medierne at jeg ønsker svar på følgende:

1) Ligger der en politisk beslutning til grund for at borgere i xxxxxx Kommune ikke får den hjælp de er berettiget til efter gældende lovgivning.

2) Ønsker politikkerne at xxxxxx Kommune skal være lig et dårligt brand når det gælder borgerservice.

3) Er i som politikere bevidste om xxxxx Kommune som udkantsområde har svært ved at tiltrække arbejdskraft og tilflyttere. At moderne menneske via nettet undersøger muligheder og service, hvis de ønsker at bosætte sig et nyt sted.

4) Ønsker i som politikere, at gøre en aktiv indsats for, at sygeramte kan forvente en reel og ordentlig behandling fra jobcentrets side?

5) Spekulerer xxxxxx Kommune i at mennesker ikke magter en klage, fordi der 10 måneders ventetid i statsforvaltningen?

6) Spekulerer xxxxx Kommune i at ikke alle borgere magter at få privat socialrådgiver hjælp?

7) Hvordan forestiller politikkerne i xxxxxx Kommune sig at det vil være muligt i fremtiden at have en god dialog med erhvervslivet, når tilbagemeldinger herfra omkring en persons arbejdsindsats ikke bliver brugt aktivt.

Jeg ser når jobcenter xxxxxxx søger nye medarbejdere, så reklameres med Vestjysk handlekraft? Når jeg ser på virkeligheden er der nærmest tale om handlingslammelse.

Det bliver interessant at se om der i forbindelse med opfølgning af min kundes virksomhedspraktik i næste uge, fremkommer handlekraft og hun efterfølgende tilkendes det fleksjob, der er dokumentation for hun er berettiget til.

Bilag: Bemærkninger sendt til statsforvaltningen.



Venlig hilsen
Din Socialrådgiver.


Håber at nogen kan blive inspireret
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 23:31   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Får ikke læst før i morgen, føler mig godt mørbanket *ss*

Men vil sådan set også bare... naturligvis skal du ikke udlevere navne, hvis DU ikke har lyst, af gud ved hvilken årsag, det der ingen der skal
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 19:24   #8
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Hej

Jeg er visiteret til flexjob uden problemer, men jeg oplevede også at få fremmede mennesker papir om sygdomsforløb tilsendt - ret ubehageligt! Hvem har så fået mine papir?
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 21:04   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Question Inspiration og mod

Hejsa Bang

Jeg syntes det er totalt sej og modigt gjort, at du på denne måde forsøger, at få kommunen til at overholde loven og til at få sat skub i din egen sag.

Jeg har selv lige udgivet mit første læserbrev om min kommunes manglende evne til at behandle andre mennesker anstændigt og er nu spændt på, hvilke reaktioner der efterfølgende kommer i Avisen.

Jobcentret har svaret i samme avis og de kommer desværre med en sludder for en sladder og fralægger sig ethvert ansvar og svare ikke på kritikken. Det håber jeg ikke du kommer til at opleve.

Derfor vil jeg spg om jeg må låne dine meget gode og relavante spg og sætte dem i min lokal avis som et modsvar ??

At vi sammen sætter endnu mere fokus på problemstillingen og samtidigt synliggør, at det ikke kun forgår i min kommune.

Hvad er din indstilling til dette ??

M2y som syntes at sammen er vi stærke
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 08:33   #10
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
Ja eller også batter det ikke en sk...

I kan læse nærmere i disse link

http://dagbladet-holstebro-struer.dk...-det-uendelige

http://dagbladet-holstebro-struer.dk...kerer-fleksjob
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åbent brev til Mette Frederiksen Piedeux Fremtiden for fleksjob og førtidspension 25 24-03-2012 20:08
Åbent brev til socialministeren 20 jan 2011 phhmw Politik og Samfund 4 23-01-2011 20:40
Åbent brev Bang Alt det andet 1 19-11-2010 10:37
Vigitgt med handicapråd - åbent brev til Holbæk's Mella Politik og Samfund 0 24-08-2009 18:39
Åbent brev til lægeforeningen Hejdien Dit og Dat 17 18-12-2008 00:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension