K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2010, 16:05   #1
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Nye regler for ledige fleksjobbere?

Jeg er ledig fleksjobber - men kender samtidigt andre ledige fleksjobbere.
Én af dem, er blevet indkaldt til informationsmøde sidst i denne uge, hvor det lokale jobcenter vil informere om reglerne for ledige fleksjobbere, der åbenbart er blevet ændret for nyligt.

Jeg har ikke selv modtaget indkaldelse, men det kommer jo nok.

Nogen der kan fortælle lidt om, hvad der er ændret i reglerne for ledige fleksjobbere?


Bedste hilsener

Steen
http://www.k10.dk/group.php?groupid=69
http://www.facebook.com/group.php?gid=145385738835273
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 16:14   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nej....

Vedkommende må da gerne spørge sagsbehandleren, hvilke nye love, det drejer sig om.... Lov og paragraf ville vi gerne høre...

Der er flere herinde, som har oplevet, at de har hørt sagsbehandleren om, at der er kommet nye regler, men det har handlet mere om refusion fra staten, når man sender fleksjobbere ud i aktivering.... Så der er ikke noget, der er ændret for de ledige fleksjobbere - kun kommunen selv. De har ikke været flittige til at sende fleksjobbere ud i aktivering før, men det gør de langt mere i dag...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 17:53   #3
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
jeg har fået en udleveret der er trådt i kraft den 15/11.

den hedder 1236 af 04/11 2010, BEKENDGØRELSE OM BEREGNING AF LEDIGHEDSYDELSE, FRADRAG I LEDIGHEDSYDELSEN OG VARSLING AF FERIE.

jeg har fundet en under paragraf, som gør at jeg sikkert kan beholde min pension uden fradrag i ledighedsydelsen og så skulle ferie varslingen være væsentlig ændret, ifølge sb.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 18:37   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
det som jeg kan finde på det du har der skov trold det er noget fra kbh kommune om ydelser den er her kan det passe det er den ?

http://www.kk.dk/eDoc/Borgerrepr%C3%...02/5670548.PDF

I så fald har det ikke noget med fleksloven at gøre ..

Og jeg har været på arbejdsmarkedsstyrelsen side og der er i følge dem heller ikke kommet noget, det som jeg kan forestille mig at det drejer sig om er det samme som Curls skriver om, altså at kommunerne nu får større refusion hvis de aktivere ....

Det gør dog ikke at de bare kan kaste flekser ud i aktivering (selv om de siger det) det gælder stadig at der skal være en joblan og et formål og der også skal være en klagevejledning bed altid om at få lov § oplyst og tjek så op på det
  Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 19:32   #5
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
ledte lige lidt, og her er den:

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=3886ac0dea

men der kan jo godt være andre nye love der er i kraft.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 19:47   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har hørt flere gange på det seneste, at ledige fleksjobbere bliver sendt i aktivering - netop fordi kommunerne så får en højere refusion fra staten.. Så jeg tror også, det er det, der er tale om..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 21:01   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Skov trold er det efter den de siger i skal i aktivering ?? he he husk lige at bed dem om lov og § på aktivering det er jo helt klart ikke flekser der skal aktivers men kommuner der skal have refusion...

Så husk at få en plan for hvordan det skal hjælpe jer i job .. finder lige loven til dig senere om hvad det er man kan sætte flekser til .. havde den her forleden dag så den er på siden.. men kan ikke lige huske hvor det var jeg fandt det.. men vender tilbage ... når sofaen giver slip på mig
  Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 22:58   #8
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
nej, den har ikkenoget med aktivering at gøre, det var bare lige de eneste regler jeg har hørt der er ændret.

Helt ot, så forsøgte jeg id ag af få tilsendt regler om den aktivering jeg snart skal starte i, men forgæves. fik bare en snak om at de får mere ref. og hvilke kumunal direktør ville sige nej til det. så derfor... Men har dog fået mundtlig tilsagn om at skånebehov holdes...

Men skal lige have læst min anden tråd igen. men synes ikke der var noget om begrænsninger om hvilken aktivering man kan sætte flexer til.

De sagde også i tlf at der var tale om opkvalificering... har bare pokkers svart ved at se hvordan jeg bliver en bedre skole lære ved at sidde og male eller noget...
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 01:05   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Så så, nu ikke så negativ... -der findes da mange udmærkede kurser osv., prøv selv at søge/google på kurser, dermed(og kun dermed) får man indflydelse på sin egen dagligdag/fremtid

Så længe det ikke er gratis arbejdskraft et eller andet sted man skal påtvinges, så er det vel ikke så slemt? -især ikke hvis man kan få indflydelse på aktiveringen.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 12:22   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her er loven så igen igen

Citat:
§ 42. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, og som enten har behov for en afklaring af beskæftigelsesmål, eller som på grund af mangelfulde faglige, sproglige eller sociale kompetencer kun vanskeligt kan opnå beskæftigelse på normale løn- og arbejdsvilkår eller med løntilskud, kan få tilbud om virksomhedspraktik på en offentlig eller privat virksomhed.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik.

Stk. 3. Tilbuddet gives med henblik på at afdække eller optræne personens faglige, sociale eller sproglige kompetencer samt at afklare beskæftigelsesmål.
Citat:
§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til

1) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1,

2) 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2,

3) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud, og

4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 2, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.
Det er den eneste § jeg kender til der kan gøre en aktivering relevant og det er den eneste jeg endnu har set folk der har bedt om at få det på skrift er aktiveret efter (og så er det vel ikke virksomhedspraktik)

Men opkvalificering på kursus ja det har jeg også været og helt frivilligt endda , og to gange på det samme kursus (det var hyggeligt ) så det kan være godt med et kursus ...

Men er det ud og arbejde altså decideret aktivering så er det om at få det på skrift og jeg syntes da at du skal bede om at få begrundelsen refusion på skrift, det viser jo om noget at det som de ledige flekser nu skal udsættes for er det samme som man i årevis har udsat andre ledige for ...

Problemet er ikke de 13 uger det kan måske være meget godt, problemet er når de fortsætter med at sende folk i aktivering/ arbejde i årevis uden at der er lovhjemmel til det , og husk at en ledig flekser er en § 2 stk 7
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligydelse & ledige fleksjobbere Susanne S. Hjælp til Forum Brug 1 14-11-2012 17:32
Hvor fan´ er de ledige fleksjobbere på Lolland mik16 Spørgsmål ang fleksjob 2 28-02-2011 17:51
INGEN ledige fleksjobbere på kontanthjælp???!!! zuza Politik og Samfund 14 20-12-2007 15:04
Tusindvis fleksjobbere går ledige Stella Politik og Samfund 2 26-11-2007 19:30
Ingen ledige fleksjobbere???!!! Ifølge CHF zuza Politik og Samfund 1 16-10-2007 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension