K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2010, 21:41   #1
den stille
På vej til at lære K10
 
den stilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: næstved
Alder: 44
Indlæg: 8
Styrke: 0
den stille er ny på vejen
fik afslag på førtidspension

hvad skal jeg nu gøre.

jeg har lige fået afslag på trods af at kommunens egen lægekonsulent har vuderet ud fra alle mine lægepapier fra div. læger, reumatologer og kommunens egen psykriater.

lægekonsulentens samlede resultat og vurdering er: at der ikke er rest erhvervsevne. den psykiske tilstand kan evt. bedres med psykologsamtaler, men da den somatiske tilstand ikke kan bedres, men vil kunne forværes over tid. er vurderingen at der ikke er behandlingsmuligheder der vil kunne bringe "den stille" tættere på arbejdsmarkedet, og alle muligheder ses for udtømte.

hvordan kan de give et afslag når jeg er erklæret uegnet til at arbejde, og hvad gør jeg så nu

jeg har to medfødte rygproblemer i rygraden der ligner et S fra siden og hvis man kunne se igennem mig for/eller bagfra også et S altså lidt som en vredet karklud, ret slemt efter reumatologen. det gjver problemer ned i hoften så den låser og så er jeg hybermobil af svær grad.
ja og så det psykiske men det er for mit vedkomne ikkke det værste men de daglige smerter og bevægelsesproblemer.

er der nogen der har forslag eller gode råd
den stille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:16   #2
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
først en masse

der er ikke megen logik i det de kommuner beslutter i øjeblikket, men du skal naturligvis anke afslaget
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:19   #3
den stille
På vej til at lære K10
 
den stilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: næstved
Alder: 44
Indlæg: 8
Styrke: 0
den stille er ny på vejen
det har jeg også tænkt mig men skal jeg få en advokat på eller...
den stille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 22:27   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej den stille,

Hvad står der i dit afslag ? Har du været til psykolog samtaler overhovedet ? Selvom det ikke er din primære lidelse er det højst sandsynligt der grunden til afslaget ligger !! Alle behandlingsmuligheder på det fysiske område er jo udtømt.

Hvad med arbejdsprøvning ? Fuldførte du denne ??

Det er æv - bæv, der kommer sikkert andre til der har bedre forstand end jeg på hvad du skal gøre - anke afslag - søge ftp. pr. §17 og lign. men hvad siger din sagsbehandler pt. ? Jeg formoder at du var indstillet via en §18 ?

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:05   #5
den stille
På vej til at lære K10
 
den stilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: næstved
Alder: 44
Indlæg: 8
Styrke: 0
den stille er ny på vejen
jeg har haft undersøgelser på alt både fysisk psykisk og min sagsbehandler mener også at jeg skal på førtidspension. jo det er §18. og jeg har været i to forskellige arbejdsprøvninger men kunne ikke klare nogen af dem. der er ikke mere at komme efter det er det jeg ikke forstår afslaget fik min mand mundtligt og vi får papierne på tirsdag men min egen sagsbehandler er selv totalt uforstående over for afslaget hun siger det er på grundlag af det psykiske selv om der heller ikke er noget at sætte en finger på der altså ingen arbejdsevne selvom jeg er på medicin for angst i svær grad der kan udløse krampelignene anfald jeg er blevet undersøgt om det kunne skyldes anden sygdom og har fået konstateret via scanning at det ikke er andet end angst anfald. har haft både psykologer og psykriater gennem årene siden jeg var 17 er 31 nu-

fysisk kan jeg ikke engang åbne en ny vandflaske eller dåser uden brug af en eller anden form for redskaber så som en svensknøgle, saks eller lignene har mange problemer med aat vende og dreje pga smerter i ryg og hofteled kan heller ikke sidde forlænge eller stå op for så låser det i hofteledet og gør undt i ryggen.

jeg har i mange år ikke selv ville erkende at jeg har det sådan og har prøvet at komme på arbejdsmarked i perioder i håb om at det ikke var kronisk jeg var stædig men med alderen, selv om jeg ikke er særlig gammel, kan jeg godt se at det ikke går længere og jeg er nødt til at passe på mig selv nu. der er mange ting der er blevet svære for mig.
det har været hårdt også at skulle erkende for mig selv at jeg næsten ingenting kan mere uden at det skal gøre ondt eller jeg taber grebet på ting pludseligt.
reumatologen siger også jeg ikke må belastes mere på arbejdsmarkedet, han kan ikke se at der findes nogen muligheder i fremtiden uden det vil skade mere end det gavner

mvh den stille
den stille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:11   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=den stille;135003] og jeg har været i to forskellige arbejdsprøvninger men kunne ikke klare nogen af dem. der er ikke mere at komme efter det er
[QUOTE]

Ok, men hvordan klarede du arbejdsprøvningerne, gennemførte du dem i forhold til hvad du kunne eller afbrød du dem ? Det kan jo være meget afgørende for afgørelse, men lad os se denne når den kommer - for som du ved har sygdom ingen alder..

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:22   #7
den stille
På vej til at lære K10
 
den stilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: næstved
Alder: 44
Indlæg: 8
Styrke: 0
den stille er ny på vejen
arbejdsprøvningerne: den ene måtte jeg afbryde med henvendelse til kommunen efter 14 dage det var på sy stue med lige de værste stillinger man kan få. det var ikke meget jeg kunne være der pga efterfølgende smerter.

den anden gennemførte jeg så godt jeg kunnne med meget besvær i IT-området med hæve-sænkebord men det gik heller ikke godt.
den stille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:26   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af den stille Se meddelelser
arbejdsprøvningerne: den ene måtte jeg afbryde med henvendelse til kommunen efter 14 dage det var på sy stue med lige de værste stillinger man kan få. det var ikke meget jeg kunne være der pga efterfølgende smerter.

den anden gennemførte jeg så godt jeg kunnne med meget besvær i IT-området med hæve-sænkebord men det gik heller ikke godt.

Men, den anden gennemførte du - top - med hvilket time antal ? Førte du evt. dagbog som du afgav til din sbér ikke fordi at det måtte betyde noget, men det kunne jo være
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 23:48   #9
den stille
På vej til at lære K10
 
den stilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: næstved
Alder: 44
Indlæg: 8
Styrke: 0
den stille er ny på vejen
jeg var der til aftalt afslutningsdato men ikke mere end 1 time i gennemsnit og havde nogle sygedage pga af smerte el krampelignene andfald og kunne ikke være med på motionsdagene 1 gang om ugen men ja jeg kæmpede mig igennem ellers viller de have en ny prøve at vurdere efter hvis jeg ikke gennemførte og der førte jeg min egen dagbog og afleveret til min vejleder på holdet. som også mener at jeg ikke har nogen form for arbejdsevne.

hun skrev selv de ting hun også havde lagt mærke til:bla. når jeg går ser det ikke optimalt ud jeg vrelter meget, det har jeg så aldrig selv lagt mærke til.
og jeg er meget stiv i kroppen, men det siger reumatologen er fordi jeg ubevist prøver at holde kroppen ret så jeg ikke vælter jeg har et svej ud mod højre der kan gøre at jeg nogengange føleler at jeg vælter hvis jeg slapper af hvilket faktisk er sket nogle gange
den stille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 01:45   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hold da op...
men selv om de skulle mene at du psykisk er frisk til at arbejde, ja så fjerner det jo ikke dine forkerte vrid i ryggen, eller dine smerter..

de skal vel i grunden også anvise hvilke jobs du kan klare i et afslag..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på førtidspension Carmen Spørgsmål ang fleksjob 44 08-02-2011 23:54
Afslag på førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-05-2010 15:43
afslag på førtidspension pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 05-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension