K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2010, 22:21   #1
Psenbesen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Psenbesen er ny på vejen
Question Hjælp fra Jobcenter

Hej

Jeg blev bevilliget fleks i juni 2010 og søger nu job og det går temmeligt sløvt især fordi min sagsbehandler ikke rigtig mener der er noget hun kan hjælpe mig med udover at sende hvis der er et stillingsopslag.

Hun sendte mig et opslag der matchede mine faglige kompetencer for 6 uger siden så jeg blev rigtig glad så jeg søgte straks, men fristen var for 1 måned siden og jeg har ikke fået noget svar endnu og hun siger bare at hun har heller ikke hørt noget og så strandede den der.

Til mit sidste møde sagde hun at der var ingen grund til at lave en ny aftale jeg kunne bare ringe hvis der var noget.

Er det fordi jeg har været uheldig med min sagsbehandler eller er det generelt sådan???
Psenbesen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2010, 22:31   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Psenbesen Se meddelelser

Er det fordi jeg har været uheldig med min sagsbehandler eller er det generelt sådan???
Da jeg blev tilkendt fleks fik jeg meget hurtigt tilbud om, at komme til en anden aktør, og det er mit indtryk, at det er den løsning de fleste kommuner benytter sig af.

Så vidt jeg husker har man ret til, at blive henvist til anden aktør når man har gået ledig i 6 mdr., og det er jo lige om snart for dit vedkommende.

Som flekser bør du studere denne: http://www.clh.dk/?id=1474

Hvis du scroller ned til lidt under midten af siden er der et afsnit der hedder:
"Brug af anden aktør", deraf fremgår det, at du har ret til anden aktør efter 6 mdr.s ledighed, men åbenbart kun hvis du er på ledighedsydelse eller særlig ydelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 07-11-2010 kl. 22:35.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 14:30   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du skal ikke bare vente på, at et jobcenter finder en stilling til dig.

Man skal også selv være opsøgende.... Jeg har f.eks. selv fundet mit tidligere og nuværende job.

Det er nok ikke alle jobcentre, som prioriterer det så højt at selv skaffe arbejdsplads til visiterede fleksjobbere. Nogle herinde har ventet i flere år uden at kunne finde et fleksjob.

Men nu hvor krisetiden er her, er det ikke blevet nemmere nogen steder. Men hvem ved, måske dukker der en stilling op, som lige er noget for dig, så søg det...
Uformelle ansøgninger kan også anbefales.

Du har i din ledighed også ret til at tage en 6 ugers selvvalgt uddannelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 14:34   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
søg på jobnet og hvad de ellers hedder send andsøgninger ud tage ud og møde op hvor du måske kunne tænke dig at arbejde og prøve at snakke med måske de mgl flex osv det er hvad jeg gør ikke andet en ud og mød face 2 face og andsøgninger osv held og lykke og ja jo mere du selv gøre jo hurtigere kan det gå

Citat:
Du har i din ledighed også ret til at tage en 6 ugers selvvalgt uddannelse
er det ikke efter man har være i job og bliver fyret ?

Sidst redigeret af superkok; 08-11-2010 kl. 14:36.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 15:42   #5
Psenbesen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Psenbesen er ny på vejen
Jeg har sendt en masse uopfordrede ansøgninger ud, samt søgt på almindelige stillinger hvor jeg havde kompetencer og uddannelse så de kunne se der var en flekser som mulighed. Min uddannelse er Offentlig Administration i staten, men Staten ansætter ikke på baggrund af uopfordrede ansøgninger så der er desværre kun kommuner.

Har været til en samtale i en kommune, men de havde nogle problemer med deres budget så det blev ikke til noget alligevel.

Har søgt nogle kontor stillinger i det private, men igen havde de kun almindelige fuldtidsstillinger.

Det jeg synes er lidt frustrerende er at det er meget få fleksjob stillinger der bliver slået op så man er afhængig af hvad der kommer ind til jobcentret.

Har undersøgt med kurser, men jeg har ikke rigtig fundet noget endnu jeg synes jeg kunne bruge og så har jeg gået og ventet på svar på den ansøgning jeg har sendt, da jeg meget gerne vil have det job.

Ja der er ikke så længe til jeg kan få en anden aktør så lidt spændt på det.
Psenbesen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 15:52   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
og jo mere man lyver jo støre chance desvære komme man ikke langt med ærlighed men søg søg søg ud og møde op personligt så komme det job nok
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
randers jobcenter hjælp skivehansen Spørgsmål ang fleksjob 8 16-04-2012 08:23
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade nr. 2 Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 25 30-12-2011 00:04
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
Hjælp nu venligst, jobcenter griner af mig.... Dolli Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 55 15-08-2011 18:26
Helsingør Jobcenter henter hjælp til kommunikation hos borgerne buster Politik og Samfund 0 15-02-2011 21:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension