K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2007, 22:38   #1
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne

Hej
Jeg har arbejdet i gennemsnit 26,5 timer om ugen og har IKKE fået supleret min løn op. Har derfor haft nogle kontaktdatoer ved jobcenteret. Men er ikke i arbejdet mere men sygemeldt. Skal snart ud i arbejdsprøvning(eget ønske). Men problemet jeg er fuldtidsforsikret ved fagforeningen og de mener jo derfor når jeg er "fuldt" ledig nu men sygemeldt, at jeg skal have sygedagpenge for 37 timer. Men kommunen siger at når jeg har arbejdet i gennemsnit 26,5 timer om ugen skal jeg kun have sygedagpenge efter det...

ER DER NOGLE DER KENDER DE RIGTIGE REGLER ?????

Venlig hilsen Mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 22:53   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne

hej mysmys... og velkommen.

Jeg fandt noget om sygedagpenge her.

Hvis du vil vide mere, kan du klikke på linket nedenfor.
Du skal evt. videre over beskæftigelsesministeriet for at finde mere.

Citat:
§ 47. Sygedagpenge til lønmodtagere, der er fuldt uarbejdsdygtige på grund af sygdom, beregnes på grundlag af det ugentlige timetal under sygefraværet og den timefortjeneste, som lønmodtageren ville have været berettiget til under fraværet efter betaling af arbejdsmarkedsbidrag. Hvis denne indtægt i det enkelte tilfælde ikke er egnet til beregning af sygedagpenge, anvendes i stedet den gennemsnitlige indtjening inden for de seneste 4 uger før sygdommens indtræden. Sygedagpenge fra arbejdsgiveren beregnes dog kun på grundlag af indtjening hos den pågældende arbejdsgiver.

Stk. 2. Beskæftigelsesministeren kan fastsætte regler om,

1) i hvilke tilfælde den gennemsnitlige indtjening inden for de seneste 4 uger kan anvendes, jf. stk. 1,

2) i hvilke tilfælde der kan anvendes andre beregningsperioder end fastsat i nr. 1, og

3) at reglerne i stk. 1 og § 50, stk. 1, kan fraviges for lønmodtagere med skiftende arbejdstid.

Beløb 1/1 2007


Ukendt arbejdstid, mand
153,83 kr.

Ukendt arbejdstid, kvinde
138,92 kr.

Bekendtgørelser

Sygedagpenge (Arbejdsdir. bek. nr. 665 af 20/6 2006, ændret ved bek. 264 af 21/3 2007).
http://www.socialjura.dk/index.php?i...99df06f1#34669
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 23:01   #3
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
RE: Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne

Hej igen
Tak for hurtigt svar. Men jeg ved ikke om du fik fat i at jeg altså ikke er i arbejdet mere. Da jeg blev sagt op(ingen sure miner over det).
Så jeg er altså sygemeldt og har ikke noget jeg skal vende tilbage til.
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 23:22   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne

hej med dig

jeg mener din fagforening har helt ret.

Du er ledig altså arbejdsløs og sygemeldt og fuldtidsforsikret ergo har du ret til sygedagpenge for 37 timer.
jeg kender en der har fået samme besked fra kommunen og fagforeningen kæmpede hans sag i flere måneder og vandt sagen og han fik udbetalt alle de penge kommunen havde nægtet at betale ...al den tid gik han på mindre end han var berettiget til.

men hvid du vil være sikker på det så spørg her ...
http://www.adir.dk/sw16868.asp
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2007, 05:32   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne

Hejsa

Dine sygedagpenge må ikke være mindre, end hvad du ville have ret til dagpenge fra a-kassen! Det du skal gøre er, at bede din a-kasse lave en beregning på, hvad du ville have kunnet modtage i dagpenge, hvis du ikke var sygemeldt. Denne beregning skal du aflevere på kommunen, og dine sygedagpenge må så ikke være mindre end det!
Her er et uddrag fra lov om sygedagpenge:

§ 51. Sygedagpenge til et ledigt medlem af en anerkendt arbejdsløshedskasse udgør samme beløb, som personen kunne have modtaget i arbejdsløshedsdagpenge, hvis den pågældende ikke havde været syg. Til personer, der ved deltagelse i aktiviteter efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats modtager ydelser, som træder i stedet for arbejdsløshedsdagpenge, udgør sygedagpengene et beløb svarende til den aktuelle indtjening, dog maksimalt det højeste sygedagpengebeløb.

Det der så er spørgsmålet, er, hvor meget du ville have modtaget i dagpenge fra a-kassen, når du kun arbejdede 26 timer og ikke fik suppleret op? Men få a-kassen til at alve en beregning, hvis den er højere end hvad du får nu, skal sygedagpengene sættes op.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2007, 09:14   #6
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
RE: Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne

Hej igen
Men når jeg ikke har gået ledig har min fagforening og kommunen haft en lille kamp om hvem der skal lave en beregning. Det er så endt med at kommunen er kommet til det og de siger at de har snakket med jeg tror hun sagde arbejdsdirektoratet og de siger også at jeg skal have for 26,5 timer pr uge. Så nu afventer jeg noget på skrift fra kommunen og så vil min fagforening lave en klage.
VH mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2007, 09:37   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Udbetaling af timer(sygedagpenge) hvem kender reglerne

Jeg forstår ikke din fagforening! Da jeg blev sygemeldt, arbejdede jeg kun 22,75 timer, havde heller ikke været ledig ej heller fået supplerende dagpenge. Kommunen beregner kun udfra din faste indtægt. Derfor bad jeg a-kassen lave en beregning, som de sendte til mig og derefter til kommunen. Det kan jeg ikke forstå din a-kasse ikke vil gøre.
Nu véd jeg ikke, hvor høj din løn var, men du kan ikke få fulde sygedagpenge, hvis du ikke er berettiget til fuld a-kasse, når du kun har arbejdet 26,5 timer. Selvom man er fuldtidsforsikret er det jo ikke ensbetydende med, man kan få fuld a-kasse hvis man ikke arbejder fuld tid.. Det er derfor, a-kassen skal lave en beregning til kommunen!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2007, 14:32   #8
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Thumbs up Afgørelse

Så kom afgørelsen endelig på min klage jeg havde som sagt lavet en klage at de skulle tage det op igen ang. udbetaling af timer og jeg vandt de skulle udbetale mig sygedagpenge for 37 timer pr uge.
VH mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2007, 14:41   #9
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hvor dejligt Tillykke med det
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 21:36   #10
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det kan godt være jeg er fatsvag... men jeg har lige læst tråden og så slog det mig - gad vide om jeg får det jeg er berettiget til??

Jeg har læst sygedagpengeloven igennem, men er altså ikke så god til de paragraffer og min koncentration er heller ikke for god. Er der mon nogen der kan hjælpe...?

Jeg er sygemeldt fra et 30-timers job. Har været sygemeldt nu i 2½ år og er stadig på sygedagpenge - jeg får udbetalt sygedagpenge for 30 timer pr uge, hvilket vil sige jeg "kun" er delvis uarbejdsdygtig? Men jeg er fuldtidsforsikret i min a-kasse - hvis jeg altså ikke havde været sygemdeldt så længe.

Så vidt jeg kan læse mig til skulle jeg have ret til 37 timers sygedagpenge og kun de 30 timer så længe min tidligere arbejdsgiver skulle betale... Er det helt forkert??

Jeg håber der er en der kan svare mig....
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem kender Neurolog Troels Sørensen? Anitadp Alt det andet 11 08-05-2017 12:13
Udbetaling af sygedagpenge. sol1744 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-03-2012 11:42
Hvem skal finde det fantastiske flex på 5 timer ugentligt? Wodpoulsen Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 23-09-2010 10:06
udbetaling af sygedagpenge sushjer 1 Alt det andet 8 30-01-2010 16:36
Hvordan er reglerne med tilbagebetaling af sygedagpenge ?? Marolle Alt det andet 10 16-04-2009 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension