K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2010, 10:11   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg er i arbejdspraktik

Jeg er tildelt flexjob. ¨
Har været i arbejdsprøvng på Espelunden.
Havde 5 timer pr. uge som max, og de anbefalede ftp.
Fik flex.

Jeg har nu fået lov at komme i jobpraktik, så jeg kommer op i tid.
Hvorfor Jeg skulle kome op i tid aner Jeg ikke.

Jeg kunne selv finde noget nu eller venter 6 måneder og så ville Hun finde noget.

Jeg skar et hjørne ved selv af finde noget på vores lokale bibliotek.
Der er Jeg 2 timer 2 dage om ugen og meningen er så at arbejde mig op i tid.
Det går slet slet ikke.
Den første dag var jeg der, men have i løbet af week-enden fået sener/nerver i klemme i skulderen så jeg ikke kan dreje hovedet, bruge armen, voldsomme smerter.
Anden dag kom jeg okke.(ringede selvfølgelig)
Ugen efter har jeg det stadig dårligt.
Går nu til fysio, som egentlig er for smerter i ryggen, men nu bruges på armen/skulderen. Jeg kan ikke bære noget eller løfte armen mere end halvt på.
Jeg sover så skidt pga. smerter, dårlige liggestillinger, er opkørt, "streeset", or overalt i kroppen. Tager megen medicin. Meget træt. Tinnitus der går helt i selvsving. Kan ikke koncentrere mig.

Skal til lægen imorgen for at få det skrevet i mine parpire.

Hvad skal Jeg gøre ?
Kan Jeg sygemelde mig?
Eller skal Jeg bare fortsætte med, at møde op og lave intet.
De er på stedet meget søde og lader mig passe mig selv.
Jeg kommer, siger at Jeg ikke er til noeget, finder en bog og sætter mig et sted og læser, Går hjem efter 1 time.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 10:21   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at du skal snakke med lægen, og sammen med lægen finde ud af, hvad der er bedst for dit helbred.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 10:28   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg ville sige til sagsbehandleren at det der kan du heller ikke hun må finde noget til dig der er bedre for dine hendsyn,for du kan ikke klare det og vil gerne have lov at stoppe.

Jeg går ud fra at du gerne så at det var blevet til en pension,er det rigtigt ?

For så forstår jeg altså ikke rigtigt at du selv har fundet noget at pine dig selv med ,for jeg er sikker på at er man visiteret til flex så går der mindst et år mere inden en pension kan komme på tale igen ,med mindre man selv søger.og det er jo selvpinerri hvis man ikke selv tror på at man kan gå fra 5 til 12½ time.

Men vil da gerne høre om der er nogle der er indstilet før.

Men tal det igemmen med sagsbehandleren.og pas så på godt på dig selv,dejligt hvis man kan forbedre sin arbejdsevne,men man skal ikke sætte sin rast evne på spil .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 12:18   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For det første bør du skrive en udførlig dagbog, den er din dokumentation, se evt. her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
Denne dagbog sender du så kopi af til sagsbehandleren hver uge, og beder om at få den lagt i din journal, også selvom denne ikke er interesseret.

Når du er hos lægen kan du prøve at snakke med denne, om du helt kan sygemeldes, allerbedst er det nok hvis han/hun kan skrive, at al afprøvning er kontraindiceret (at det vil forværre dine lidelser).

Jeg husker ikke hvilken ydelse du er på, men hvis du er på kontanthjælp har du ikke noget at miste ved at søge pension efter §17.
Ved at gøre dette får du mulighed for at anke.
Og her står du muligvis stærkere hvis du bliver i din nuværende praktik et stykke tid og skriver udførlig dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 17:45   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære du...

Det er irriterende, at de tror bare, at man kan få folk op i tid, når de har en kronisk sygdom og smerter at leve med og allerede ER blevet afprøvet i hvor mange timer, man kan klare... Er man visiteret, så forstår jeg virkelig ikke, at de kan tro, man kan få timer op...

Kunne du ikke skrive en lille skrifltig klage over din arbejdsprøvning og skrive, at der står da ingen steder i loven om, at det er meningen om at få timerne op.... Skal de revurdere dig i din sag, jamen, så skal skånehensyn også overholdes. De SKAL lave en redegørelse om der kan gøre noget for dig for at komme tilbage til arbejdsmarkedet. I redegørelsen også bla. redegøre, om der bør påbegyndes en førtidspensionssag.....

Håber du holder ud, men lyt også til dig selv... husk det... Godt du har lægen....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 23:47   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jobdagbog læge med på sidelinjen og evt en sygemelding fra din læge , det er den bedste vej ...

det lyder lidt vanvittigt at de tror de kan få dig op i tid for hvis de tror det hvorfor så tilkende dig fleks så burde du jo være afprøvet mere...

Jeg ville skrive til (det er garanteret en jobkonsulent ) og gøre opmærksom på at jeg lige er visiteret til fleks efter en grundig gennemgang i kommunen og så ville jeg bede hende om på skrift at oplyse mig at formålet med praktikken er at få mig op i tid forklare hvordan jeg har det efter første dag og at jeg gerne vil have IGEN på skrift en garanti for at hun påtager sig ansvaret for evt forværring af mit helbred.-..

Skriv hvad du fortæller her ...

Det er set mere end en gang at de så får meget travlt med at stoppe praktikken (du har forhåbentligt en kontrakt )

PS hvis jeg har ret i at det er en jobkonsulent så send en kopi af brevet til din sagsbehandler og afdelingsleder , og lad det fremgå af alle breve hvem det ellers er sendt til
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2010, 23:58   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Da de jo har fundet ud af at du kan klare 5 timer, hvordan h..hulen, forestiller de sig, at du herefter kan mere?

Jeg ville evt. SKRIFTLIG spørge, hvorledes du ved job, vil blive lønnet, her tænkes selvsagt på de 5 timer.

Det må de jo have gjordt sig nogle overvejelser om, idet de har tilkendt fleks og ikke pension. Det må jo være rimmeligt, at du bliver orienteret om dette.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 08:07   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det må de jo have gjordt sig nogle overvejelser om, idet de har tilkendt fleks og ikke pension.
Det tror jeg faktisk ikke at de har.

Det er udelukkende kassetænkning, oftest for at holde borgeren på kh et par år mere.

Efter at have præsteret 6-9 timer om ugen i en arb.prøvning blev jeg tilkendt fleks, de mente godt, at jeg kunne arbejde 20 timer pr. uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 09:32   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det ved jeg godt, men det kan være en fordel at spørge systemet/kommunen, om spørgsmål, de vil have svært ved at svare på.
For de kan jo netop ikke give den begrundelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
revurdering ingen arbejdspraktik pga skånebehov palette Spørgsmål ang fleksjob 3 16-04-2012 22:46
arbejdspraktik. hej Alt det andet 7 20-11-2011 20:27
Befordringsgodtgørelse til forløb hos "anden aktør" og ved arbejdspraktik? Tino Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 03-12-2008 23:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension