K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2007, 22:08   #1
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
Formålssamtale REVA

Hej k-10

Her på torsdag d. 28 Juni skal jeg til formålssamtale hos Reva sammen med min nye sagsbehandler. Hun ringede i øvrigt i går for at høre om vi lige skulle mødes inden mødet og så sammen følges derhen. Jeg oplyste hende om hvor dårligt jeg nu engang har det, hvorefter hun svarede bare rolig, jeg skal nok hjælpe dig alt det jeg overhoved kan.

Er der nogen der ved hvad sådan en samtale går ud på ?

Psykiater vurderer d. 1. Juni at tilstanden er i det væsentlige uændret.

Og da han skriver uændret, er det vel i forhold til hvad der står i de tidligere indhentede statusattester eller hvad ?

Hvori der står følgende.

Karakteristisk og ganske svær posttraumatisk belastningsreaktion, med forhøjet alarm beredskab.

Aktuelt være tvingende behov for, at undgå enhver form for stress/krav af selv beskeden karakter.

Selv beskedent pres for øjeblikket vil indebære en ganske betydelig risiko for kritisk forværring af den psykiske tilstand og må foreløbig anbefales fredet.

Tilstanden forværres imidlertid betydelig i forbindelse med forsøg på arbejdsprøvning.

Vedvarende gennem forløbet været svært hæmmet af symptomerne.

Elendig nattesøvn, indimellem nætter hvor han stort set ikke sover.

Svær hovedpine 6 ud af ugens 7 dage.

Udviser undgåelsesadfærd, hæmmet af angstsymptomer, samt vedvarende søvnforstyrrelser.

Angsttilstand er skræmt derhjemme.

Efter seneste re-traumatisering er patientens psykiske tilstand yderligere forværret, det skønnes aktuelt tvivlsomt, hvorvidt han vil være i stand til at påbegynde en funktionsafklaring på daghøjskole.

Der er begrænsede behandlingsmæssige muligheder.

Mangler en afklaring, mangler at få fred og ro.


Når psykiater skriver sådan i rapporten, kan jeg ikke forstå hvorfor, kommunen ikke kan overse den arbejdsprøvning.
Især ikke når sagsbehandleren siger bare rolig, jeg skal nok hjælpe dig alt det jeg overhoved kan.

Jeg har det virkelig dårligt, mit helbred bliver dårligere og dårligere, for hver dag der går.

Jeg har stadigvæk ikke fået min agt indsigt, som jeg søgte efter d. 15 juni 07

Min bror har heller ikke fået svar tilbage, på det brev han sendte til sagsbehandleren d. 15 juni 07 hvori han beskrev hvordan jeg havde det, plus han medsendte sidste statusattest fra psykiateren, afslutningsbrev fra neurologisk afd. Han oplyste også jeg havde fået en ny henvisning til en psykiater nu for 3 gang.


Jeg håber virkelig snart at de vil give mig pension, så jeg endelig kan få alt den fred og ro, som jeg længe har haft brug for.



Jeg magter det ikke.

Hvad sker der.

Hvad gør jeg.

Håber nogen herinde har et godt bud på hvad, de selv ville gøre i sådan en håbløs situation.


MV. kschou
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 12:19   #2
Juliane
Elsker at være her på K10
 
Julianes avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2006
Lokation: Ny Hjørring
Indlæg: 53
Styrke: 18
Juliane er ny på vejen
RE: Re: Formålssamtale.

Hej Kschou.
Du skal vide at jeg sender dig mange varme tanker, det er en ganske forfærdelig situation du lige nu står i, jeg har stået nøjagtig det selvsamme sted. Jeg har sendt dig en PM, og håber at det giver dig nogle af de svar du efterlyser.

Kærligst
fra
Juliane
__________________
Du kan ikke ændre fortiden, - men du kan sørge for at bekymringer for fremtiden,- ikke ødelægger nutiden
Juliane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 16:50   #3
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Hej Juliane.

Og jo tak ville meget gerne have en kopi af dit brev, som du sendte til kommunen.

Min mail er. [email protected]

På Forhånd Mange Tak
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 16:53   #4
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Er der slet ikke andre herinde, der kan komme med et godt bud på,
hvad det er jeg skal gøre.?

kschou
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 17:22   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Formålssamtale REVA

Din kommune sender dig på reva trods læger og din brors brev , det er ikke I orden at kommunen ikke lytter til dig eller din bror eller læger så når de sender dig i arbejdsprøvning så melder du dig syg.Basta !
Den samtale du skal fortæller du det samme som du skriver herinde og du skjuler ikke din tilstand.
de vil teste din arbejdsevne og du gør det men kkan du ikke så går du til din læge og melder dig syg.
De kan jo ikke blive ved med at køre dig rundt i manegen vel.
Hold modet lidt endnu og gå derned og find ud af hvad det er der skal snakkes om på Reva og hvis du ikke magter en arbejdsprøvning så sig det , ellers gå til din egen læge og bed om hjælp B)

Så vidt jeg forstår så er du kommet på kontanthjælp men man kan godt sygemeldes også når man er kontanthjælpsmodtager...så jeg vil anbefale dig at gå ned til din læge og forklar din tilstand og få en sygemelding ...det er kun rimeligt ellers bliver du endnu mere stresset.B)
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 18:04   #6
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Jeg synes også du skal sygemelde dig. Du kan ikke miste noget, når du er på kontanthjælp. De kan ikke ramme dig hårdere end de allerede har gjort. Som Stella skriver kan man godt være sygemeldt også når man får kontantyhjælp.

Der er så stærke beviser på at du ikke skal i arbejdsprøvning nu. Du kan ikke klare det. Det er dog forfærdeligt at de overser disse udtalelser. Jeg ved snart ikke, men jeg ville ønske at noget at det jeg læser herinde, ja, det meste af det jeg læser herinden ikke er sandt. Desværre er det sandt og jeg ønsketr sådan, at der snart bliver ro rundt omkring i kommunerne og at de får ressourcer således de kan udføre deres arbejde bedre.

Desuden skal der en holdningsændring til, således at udgangspunktet for hver enkelt sag er, at lægerne, psykologerne og vi som brugere taler sandt. Det er så svært at blive betragtet som en hypokonder og en løgner. " De skyulle bare selv Prøve skulle de".

Håber du får noget ud af mødet og lad dem ikke overtale til noget.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2007, 13:35   #7
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Hej igen.

Så har jeg været til samtale føj en omgang.
Ved mødet blev vi enige om at jeg skulle starte op mandag kl. 10
og blive der et par timer om dagen, hvis jeg kunne holde det ud.

Jeg oplyste igen om hvordan jeg havde det, og sagde også at jeg med sikkerhed ikke kunne magte det.

Min sagsbehandler kunne ikke forstå hvorfor jeg ville have agt indsigt ? hun sagde at hun jo kun havde de papire jeg havde givet hende, hvorefter jeg svarede at det jo netop var derfor at at jeg gerne ville have en kopi af alle sagens agter.

Jeg har nu i over 3 år gået hos div. læger sygehuse psykologer psykiatere mm. og syns det da kun har været ren og skær spild af tid og penge, hvis de ikke engang gider indhente deres rapporter og statusattester.

Men jeg lod mig alligevel logge til opstart på mandag, selvom jeg sagde at jeg 100 % ikke kunne klare det. Jeg skal til psykiater igen i morgen så må vi se hvad han siger til det.

Jeg håber godt nok snart der kommer en ende på det her.:@
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2007, 22:52   #8
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 54
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Hej Kschou

sikke noget møg det hele. Mit råd til dig er at jeg synes du skal møde op i det omfang du kan klare det - om det så er en eller to dage, og der derefter skal falde en sygemelding. Tal med dem om hvordan du har det, skriv ned hvordan du har det - gå hjem midt i det hele hvis det er det du har brug for - vis at du gerne vil hvis du kan magte det. Men først og fremmest, pas på dig selv i forløbet.

Mht. aktindsigt - der skal hun bare udlevere, hun har forhåbenligt overholdt sin notatpligt og derfor må de også være der.

Med hensyn til din bror og det han har skrevet til dem. Kommunen må slet ikke være i dialog med ham med mindre han har en fuldmagt fra dig til at han har overtaget din sag - hvilket måske kunne være en idé hvis du er kørt godt og grundigt ned, han ville i det tilfælde kunne tale fuldstændigt på dine vegne og det vil være ham de skal henvende sig til.

pas på dig selv
Isch
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2007, 18:46   #9
kschou
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2006
Indlæg: 38
Styrke: 18
kschou er ny på vejen
RE: Formålssamtale REVA

Nej heller ikke denne gang fik jeg agt indsigt, som jeg søgte om den 15 juni 2007.
Jeg har også tidligere ansøgt om at få agt indsigt den 1 november 2006 og heller ikke denne gang fik jeg hvad jeg bad om.
Jeg har også tidligere sendt breve hvori jeg har klagede over den elendige sagsbehandling bla. til Villy Søvndal Eva Kjer Hansen samt borgmesteren, men intet har det hjulpet.

Sikke dog et rådent system vi lever i.
kschou er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2007, 19:04   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Formålssamtale REVA

Kschou du kan klage over det til det socialenævn...

Det du skriver er kort og godt .


Jeg vil klage over min mangleden aktindsigt , jeg søgte i nov 2006 og igen i Juni 2007.

Ingen af gangene har jeg fået den aktindsigt som jeg ifølge loven har krav på.

Derfor beder jeg dem om at tage affære og gøre noget ved den mangel der åbenbart råder i XXXXX kommune når det drejer sig om at overholde borgernes retssikkerhed ...

MVH

(dit navn og adresse)


denne klage sender du kort og godt til borgmester og socialenævn...
og skriver ligeledes til begge parter at den samme skrivelse er sendt til begge indstanser, send det også gerne til din sagsbehandler , jeg har da aldrig hørt noget ligende ...:@

Hvis du har mod på det, så skriv gerne til mig så kan vi sætte det op her på K10 med kommune navn og respons eller mangel på respons på det brev du sender ...
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
REVA ette74 Alt det andet 40 14-06-2012 21:50
Reva i virksomhedpraktik mukke Alt det andet 2 29-03-2012 22:35
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
reva muntha Spørgsmål ang fleksjob 32 24-07-2008 12:19
Reva.... vibeke Spørgsmål ang fleksjob 7 04-07-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension