K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide for Førtidspensionister

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide for Førtidspensionister Er du faldet over nogle oplysninger, eller bare generelt har et godt råd ang ftp så er det her stedet

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2010, 12:16   #1
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
ny praksis vedr. ophør sygedagpenge

OBS ny praktis ophør sygedagpenge
Vær obs på at der nu er indført ny praksis vedr. ophør af sygedagpengen ( i hvertfald i region syddanmark)
Beskæftigelses ankenævnet har i en klagesag mod Svendborg jobcenter som ophørte udbetaling af sygedagpenge uden at tage hensyn til retssikkerhedsloven

Sagen er beskrevet på Svendborgsnetavis.dk

citat:
i øvrigt klaget til Beskæftigelsesankenævnet over kommunens beslutning om at stoppe for sygedagpenge. Det afgør meget senere – 9. april i år – at kommunens beslutning er i orden, selv om ”kommunen ikke ses at have inddraget retssikkerhedslovens § 7 a i forbindelse med sin afgørelse om stop af sygedagpenge”. Det er den paragraf, som siger, at ”senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages”. Den paragraf – om borgerens retssikkerhed – har kommunen altså ikke fulgt. Men alligevel får kommunen ret.


Denne afgørelse har betydet at Jobcenteret i Svendborg nu ophører ( forlængede) sygedagpenge perioder med øjeblikkelig varsel.
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 12:46   #2
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
Thumbs down samme her

hejsa

24 maj 2009 stoppede mine sygedagpenge for 3 gang......ulovligt, uden varsel, jo var godt nok 1 dags varsel.

kommunen mente ikke de havde gjort noget galt, så endelig 23 marts 2010 gik de med til at fremsende partshøringsbrev.....øhhhhh 10 md efter at de havde lukket for sygedagpengene...daaaaaaa

problemet i beskæftigelsesankenævnets afgørelse, var at forlængelses § af sygedagpenge i 2 x 13 uger var opbrugt og kunne ikke bruges igen.

Trods en lang argumentation, ja så fik jeg ikke medhold, og kommunen fik blot en løftet pegefinger med "nej nej fy ha det må i ikke"

Nu har jeg lagt hele sagen til side da jeg ikke orker at anke, har iforvejen en qpark retssag grundet manglende handicap p plads hvor jeg bor og 3 sociale sager som ikke er lukkede....§100,§114,§116 så jeg keder mig ikke.

så kan kun konkludere at jeg har været udsat for det samme som dig.....

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 13:20   #3
kiskada
Elsker at være her på K10
 
kiskadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: Mors, Morsø kommune
Indlæg: 95
Styrke: 14
kiskada er ny på vejen
Arrrrgggggggggggg!!

viser jo så bare i praksis, at det fuldt ud accepteres at § og love
skal kommunener ikke overholde... kun alle andre i landet!

Hvad har man så love og § til?

det må være en sag for folketing/ ombudsmand el. lign.

ØV!


Kiskada
kiskada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
ophør af sygedagpenge fibro At søge førtidspension 14 10-07-2011 21:37
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Sygedagpenge ophør Nillan Politik og Samfund 0 17-11-2008 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension