K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2010, 17:50   #1
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
TIP til daglig medicin dosering....

hejsa

jeg har kroniske smerter og skal derfor tage piller hverdag, og rigtig rigtig rigtig lange har jeg været irriteret over de dårlige medicin doserings æsker apoteket sælger.

har prøvet forskellige størrelser, de helt små på ca 1cm x 8 cm i gennemsigtig plast med rumopdelere der kan tages ud, og de lidtstørre i farver, blå, grøn, osv med 5 rum i og et plastik skydelåg, men alt for ofte når jeg skulle have noget i højre forlomme, er nemlig der hvor jeg gemmer doserings æsken med dagens piller, så kommer jeg til at skubbe låget af så mange af pillerne blot ender nede i bunden af lommen........great NOT.

og når smerteklinikken har ændret medicin type og jeg skal bruge de store dosserings æsker på ca 1½ x 12 cm, ja så er der iforvejen i samme lomme læbepomade, mint pastiller, for får nemlig bla mundtørhed som bivirkning, måske også et nøglebundt osv, og jeg var altså ved at være rimelig godt træt af den store klodsede æske, og med et resultat at pillerne som regel ikke blev i æsken.

Synes det burde være forbudt at producere så ringe doseringsæsker hvor låsen blot er 2 plastik tapper på ca 0,2mm som fungerer som lås.

Nå hvad gør jeg så, jo er jo google mester, så fandt ud af at man kan købe nogle pille poser på udenlandske net shops, men betle dyr fragt fra usa gad jeg ikke.

så fandt denne shop i danmark: http://www.jakodan.dk/p1.asp

Der har jeg købt almindelige små plastik poser a 10x6cm med "zip-lock", som er det samme som de poser man kan købe på enhver pølsevogn. Har købt dem med skrivefelt, så jeg gør det hver morgen, at jeg tger 2 poser, skriver "morgen" på den ene og "aften" på den anden og doserer pillerne.

Så nu har jeg pillerne til hele dagen med,opbevaret tørt og tæt, og uden at fylde meget i lommen. Man kan jo vælge at genanvende poserne næste dag, men for ca 170 kr incl moms og fragt dumper der 1000 poser ind ad brevsprækken.....så billige poser kan afhentes i søborg

håber i kunne bruge tippet

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 20:11   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK for tippet, shylock og ja, de pilleæsker apotekerne herhjemme forhandler, kan ikke bruges til en hujende pap... -enig

Hvis man som os har brug for medicin 3 gange daglig -og det i temmelige store mængder, syns vi udover faconen på mange af dem!- ja, så har man et seriøst problem.

Ti hi, vi kvinder får jo ellers altid at vide at vi bærer rundt på hele huset, og lidt til(iflg min mand ) -men mærkeligt nok er der ingen kommentarer om min taskes størrelse når vi skal i byen for:
"Øhh, kan du ikke lige have mine piller i din taske -hm..." (bukselommerne kan mærkeligt nok ikke rumme de store mængder)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 20:46   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Lyder som en super ide ......er poserne nemme at åbne

Jeg har bedt om ikke at få piller man skal prikke ud.....med dårlige fingre kan det ikke lade sig gøre. Er det billigere end i æsker?

Og de pilleæsker jeg har der forsvinder trykket( morgen, middag, aften, nat) døjer I andre med det?

Dejligt vi kan give hinanden gode råd. TAK
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 21:08   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hvorfor ikke bare købe nogle "Lynlåse" poser, de fåes hos Bla. Boghandler.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 21:14   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hold da op i brokker jeg om i ikke har penge til dit og dat så det her få en kæreste de huske en på det ordner det hele gratis og denne besked er skrevet som skal forståes som sjov
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 23:13   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he superkok ja så skal man sg godt nok tænke sig om når man vælger kæreste.. ville være mindre godt med en der husker lige så dårligt som en selv og som ikke har en stor rummelig taske .)
  Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 23:17   #7
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
tip

hej

sikke nogle kommentarer

ja skal jo æde piller dagligt, så man kan jo skrive på 60 poser ad gangen, så er der til 1 måned

fra da jeg var på krykker har jeg løst problemet med manglende plads i lommerne........army bukser, og der er rigeligt med ekstra lommer

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 23:20   #8
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
psykisk

....glemte lige

der er også det psykiske aspekt, jeg synes ikke det er sjovt at side ude til middag, eller ha gæster eller på cafe og hive en stor grøn pille æske frem, men blot en intet sigende ubemærket gennemsigtig pose.......nemlig

så pose løsningen gør for mig at mine smerter og piller fylder mindre i min hverdag

jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 23:20   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he kender godt nok et par førtidspensionister der altid går i army bukser har aldrig tænkt over om det var derfor .. men altså kan lige sige til den kvindelige del af brugerne army bukser gør os bred r**** så har man et LILLE problem i forvejen i den retning så er det nok ikke den rigtige løsning for os (godt jeg kun tager piller om morgen ) ha ha

Men en god ide er det da og skal da vist lige have bragt den videre til den mere problematiske del af befolkningen
  Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 23:35   #10
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
army bukser

aj det passer altså ikke.......der er ik noget bedre end en kvinde røv i army bukser....damm its hot and sexy

army bukser kan jeg anbefale pelle pelle fra drop dead streetwear i studiestræde, fisketorvet og fields.

ellers zurplus.dk på nettet, go kvalitet, kender ejeren

jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på §100 fordi jeg har brug for daglig hjælp? Daffodill Hjælpemidler til handicappede 10 31-10-2011 17:39
medicin sushjer 1 Alt det andet 6 25-05-2011 09:52
Medicin Samu Alt det andet 5 09-05-2011 22:13
Anti-depressiv medicin - daglig dosis. Enteneller Alt det andet 56 05-02-2010 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension