K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2007, 23:41   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Frisk når du går hjem fra jobbet?

Citat:
Føler du dig lige så fyldt med energi, når du går hjem fra arbejde, som når du møder om morgenen? Sådan bør det være, mener arbejdsmiljøforsker, der efterlyser en moderne arbejdsmiljøpolitk mellem det offentlige og erhvervslivet.

Hvis Fru Hansen er ved at gå ned med stress, hjælper det ikke hun får et nyt hæve-sænke-bord.
http://www.business.dk/article/20070...iere/70621044/

Der står intet om fleksjobbere, men det må jo være en selvfølge, at det også gælder fleksjobbere, for MAN GØR VEL IKKE FORSKEL PÅ FOLK!!!???
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 10:25   #2
SusanneSjogren
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2009
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
SusanneSjogren er ny på vejen
Hejsa..

Jeg syntes osse at det er rigtigt at man skal have energi til at komme hjem.
Jeg var i praktik, hvor jeg ikke havde overskud til noget når jeg kom hjem, det var ikke rart, min arbejdersgiver syntes at det er ok, for det havde hun heller ikke, men hun havde sin mand med på job, så de så hinanden, jeg så ikke min mand og datter, heldigvis hjalp min sagbehandler mig ud af det igen, da jeg var ved at gå ned psykisk. Lægen sygmeldte mig, i 2 mdr. Så nu håber jeg at de holder hvad de lover.
Susanne
SusanneSjogren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 11:19   #3
Angel
Ved at vænne sig til K10
 
Angels avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Lokation: Høje Taastrup
Alder: 64
Indlæg: 21
Styrke: 16
Angel er ny på vejen
Jeg blev syg i sommeren 2007, og blev deltidssygemeldt, dvs. færre timer og lettere opgaver. Det sidste halve års tid arbejdede jeg kun ca. 2 timer om dagen i mit fuldtidsjob hos en meget forstående arbejdsgiver. Jeg har nu været fuldtidssygemeldt i 11 måneder, og skal stadig disponere mine kræfter hver dag.

Jeg har altid haft fuldtidsarbejde siden 1986, men de foregående 7 år (inden min sygdommen) havde jeg absolut ingen kræfter til noget udover arbejde og pendlertransport. Jeg tænkte daglig på, at jeg måtte gå ned i tid, men der skulle jo penge til budgetkontoen.

Jeg troede at man SKULLE arbejde og forsørge sig selv og at kræfter til fritid ikke var en menneskeret. Jeg overlevede ved at have en mand der klarede alt hjemme: indkøb, mad, rengøring, hunde, have etc.

Jeg blev skilt og skulle selv klare at skaffe mig mad og rent tøj. Det var nærmest umuligt, for når jeg kom hjem faldt jeg nærmest bevidstløst om på sofaen. Hvis jeg ikke fik trukket et tæppe over mig i faldet, havde jeg ikke kræfter til at række ud efter det og måtte fryse.

Da jeg bliver syg siger min jobkonsulent at jeg har RET til et liv efter kl. 17. Da jeg fortæller at jeg tidligere havde en mand der klarede alt for mig, var kommentaren at så er løsningen måske at jeg flytter tilbage til min eks! Undskyld hvor frække kan de være på jobcentret?

Angel
__________________
Livet måles ikke ved antallet af åndedrag vi tager, men af de øjeblikke der tager vejret fra os.
Angel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 11:28   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
neeeiij, zuza, det kan jeg da ikke tro, at de gør forskel på folk, vel

Klart, at det er en menneskeret at man ikke kun eksistere i kraft af sit flexjob mfl. -man har også ret til et liv udover dette skønt rigtig mange i Jobcentrene ikke kender til ordet: livskvalitet!

Lovgivningen sir jo også at du skal komme retur til arbmarkedet på en eller anden måde -der står INTET om at du skal blive rask!(frit oversat

Tror der er rigtig mange af os der oplever at være dybt afhængig af omgivelserne(venner, naboer, partner)i rigtig mange situationer og ja, har da også mere end én gang hørt den med at: ja, men så må familien jo bare tage over!!!

Suk, temmelig svært når vi begge ofte er sengeliggende og børnene har (sg) ret til deres eget liv, mener jeg

Iøvrigt, mon ikke snart der kommer en klog udtalelse om stressede børn der vokser op i familier der har handicappede forældre
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er tæt på jobbet nu Vipse Jeg har fået job. 11 27-09-2012 09:58
frisk liste over psykiatere med forstand på ADHD - og en human tilgang til sit job! L.S. Et godt link! 0 20-07-2011 15:23
så mistede man jobbet Ole-Oliver Dit og Dat 12 29-07-2010 11:14
Jobbet som kassemedarbejder HTX elever Alt det andet 7 29-01-2009 23:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension