K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2007, 14:01   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Avisuddeling er et lortejob

Nu indrømmer både Bladkompagniet og andre, at jobbet som avisuddeler er et LORTEJOB!

I Bladkompagniet A/S genkender HR-koordinator Chanett Petersen konkurrenternes oplevelser.

Citat:
- Vi har prøvet at rekruttere ledige danskere, men det er ikke gået så godt. Jeg har virkelig været overrasket over, at det ikke var interessant for danskere at blive avisbude. Det er et lortearbejde, men at man foretrækker overførselsindkomst frem for det, forstår jeg ikke, siger Chanett Petersen.

Stig Elling (K), der er formand for Arbejdsmarkedsudvalget i Frederiksberg Kommune, mener, at der fra jobcentrenes side altid følges op, hvis en virksomhed ønsker formidling, men erkender, at det det nok ikke er det mest attraktive job.

- Det er ærgeligt , at vi ikke har fået de ledige ud i disse job. Vi er selvfølgelig efter de ledige for at få dem til at tage jobbene, men vi kan ikke tvinge dem til det, forklarer Stig Elling.
Øh... ingen tvang. Det lyder godt.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2007, 14:28   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Avisuddeling er et lortejob

Citat:
zuza skrev:
Nu indrømmer både Bladkompagniet og andre, at jobbet som avisuddeler er et LORTEJOB!

I Bladkompagniet A/S genkender HR-koordinator Chanett Petersen konkurrenternes oplevelser.

Citat:
- Vi har prøvet at rekruttere ledige danskere, men det er ikke gået så godt. Jeg har virkelig været overrasket over, at det ikke var interessant for danskere at blive avisbude. Det er et lortearbejde, men at man foretrækker overførselsindkomst frem for det, forstår jeg ikke, siger Chanett Petersen.

Stig Elling (K), der er formand for Arbejdsmarkedsudvalget i Frederiksberg Kommune, mener, at der fra jobcentrenes side altid følges op, hvis en virksomhed ønsker formidling, men erkender, at det det nok ikke er det mest attraktive job.

- Det er ærgeligt , at vi ikke har fået de ledige ud i disse job. Vi er selvfølgelig efter de ledige for at få dem til at tage jobbene, men vi kan ikke tvinge dem til det, forklarer Stig Elling.
Øh... ingen tvang. Det lyder godt.
Hmmm.... jeg kan godt huske "nyheden" fra Tekst-TV lørdag, d. 19. august SIDSTE år:

Citat:
DR Tekst-tv, d.19. august 2006, side 117:
KOMMUNER VIL SENDE LEDIGE UD MED AVISER


De nye gratisaviser behøver ikke længere at hente polske avisbude til hovedstaden.

Både Frederiksberg og Københavns kommune lover at levere tilstrækkeligt med danske bude, skriver Politiken.

- Med 3.000 ledige kontanthjælpsmodtagere i Frederiksberg har vi mange velegnede kandidater. Og vi vil ikke skelne mellem akademikere og ufaglærte, siger formanden for kommunens arbejdsmarkedsudvalg, Stig Elling (K).

Og Københavns Kommune lover, at byens jobcentre allerede fra næste uge kan levere den fornødne arbejdskraft.
....og min egen kommentar til "nyheden" var følgende:

Citat:
Samme dag skrev Metro på et andet forum:

Jeg vil først respektere Stig Ellings (hvem fanden kunne finde på at sætte sit kryds ved ham :shock: ?) ædle hensigter, hvis han selv tager jobbet og beholder det.... lad os sige.... en sølle måned. Kun en måned - Stig Elling.... mere skal der ikke til for at jeg kan respektere dit bidrag til de gratisavisers velfærd....

Det befinder sig hinsides all tvivl, at avisbud-job er afgjort den hårdeste jobtype, der overhovedet kan eksistere her og alle andre verdens steder.... Det er ikke nok at have lyst og vilje til at bestride dette job. Man skal også have en velfungerende krop med sund ryg og led (sålænge det varer) og selv med alle fysiske forudsætninger tilstede - holder en avisbud, der også vil tjene nok til dagen og vejen, dvs. hård akkord op ad alle trapper, ned igen, slæbe, slæbe, slæbe, op ad trapperne og op til 4-5 etage og ned igen.... og sådan frem g op og ned fra kl. 23 til klokke 7 næste morgen, nat efter nat... en hed sommer, et vådt efterår, en kold vinter og et sjappet forår, år efter år......- ja, Stig Elling.. du og dine meningsfæller må have et sygt syn på dine/jeres medmennesker og et endnu mere sygt syn på hvordan dette samfund skal udvikles i fremtiden....

At der ikke skal gøres forskel på akademikerne og ufaglærte lyder meget fint. Der skal ikke gøres forskel og hverken de ufaglærte eller akademikerne på kontanthjælp skal jages ud, hvor de kun kan miste helbred og de sølle rester af sindsbalance, man i forvejen ikke får lov til at beholde, når kontanthjælps-systemet først har fået fingre i een... At være et avisbud på akkord kræver en jernpsyke.... selv de alminelige borgere uden daglige problemer kun sjældent kan præstere. For ikke at glemme de, i forvejen "kørende" på lykkepiller - 400.000 borgere overalt i landet.

Hmm... allerede i næste uge.... der må være mindst 3000 mennesker i begge disse kommuner, der tilbringer deres weekend med en frygt og bekymring for den fremtid, der i forvejen var sølle og beskeden. Nu skal de ud af systemet (hvilket nok hele tiden var hensigten i. den skjulte dagsorden) og samtidigt med at antallet af de psykiatriske sengepladser er skåret ned til benet - får vi fremover endnu flere desperadoes på gader og stræder.....
Skulle Ælling virkelig bruge et helt år til at finde ud af, hvor halsløst forslag det var fra begyndelsen.... og hvorfor skulle så mange mennesker psykisk mishandles først - fordi Ælling ikke aner en hyllende fis om realiteterne på bunden af arbejdsmarkedet? Manden har jo aldrig selv haft jorden under neglene.... og derfor væver han som han gør og skader hundredsvis borgere i processen...

Frederiksbergs borgere er selv ude om det, hvis de krydser denne "ukynding" ind på Rådhuset igen!
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension