K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2007, 12:53   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Om syge

Ja, omsorg og den rette behandling kan gøre underværker.

Gid kommunerne behandlede sygemeldte på samme vis.

Men næ, syge og handicappede skal have det endnu værre. Miste forsørgelsesgrundlag, stresses i systemet, leve på fattigdomsgrænse, osv.

De skal straffes for at være syge.:@

Citat:
Hospice Sjælland i Roskilde har i flere tilfælde oplevet, at beboere har fået det så godt, at de er blevet udskrevet igen.

Den paradoksale situation opstår typisk, når opholdet på hospicet fører til, at beboeren genvinder sin appetit og sine kræfter og dermed når frem til et stadium, hvor plejen ligeså godt kan foregå i hjemmet.
http://kortlink.dk/3yf9

MEN... i disse sparetider må vi håbe på, at det ikke kun er en spareforanstaltning, når de sendes hjem for at blive plejet i hjemmet.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2007, 14:06   #2
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Om syge

Hmm.... det er jo Roskilde Kommune vi taler om her... og i Roskilde kan omsorg for borgere ligge på et meget lille sted.... Roskilde Sygehus at forglemme ej (30-års personlige erfaringer )....

Men ellers ligger Roskilde Kommune er blandt dem i landet, der tilkender færrest pensioner;
Roskilde Kommune er blandt dem, der har den højeste dødelighed;
Roskilde Kommune er blandt dem, der har den højeste sygefraværsprocent og...
Roskilde Kommune er blandt de ti, der sætter flest på gaden!

Hmm... så dette hospice må gøre et eller andet rigtigt for egen regning, selv om jeg ved, at mindst een læge tilknyttet Hospice Sjælland, samtidigt arbejder som lægekonsulent for Roskilde Kommune, "berygtede" som indehaver af ovenstående "rekorder" på det sociale område.... sikken kattepine at sætte sig selv ind i for en lægekonsulent....eller...?

Dem, der gerne vil vide mere om Hospice-tanken i Danmark - klik her: http://www.hospiceforum.dk/shownewslist.asp?ID=3
  Besvar med citat
Gammel 21-06-2007, 16:07   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Om syge

ja meget dårligt er der at sige om roskilde som kommune og sygehuset som sygehus ( er også tidligere patient der, og det var da en gruopvækkende oplevelse ) men når det er sagt er der så ikke noget godt at sige om hospic ? hvorfor er det at folk pludselig kan udskrives fra hospic ??

Lidt vildt at tænke på ikk ?

for der står jo faktisk ikke noget om hvor længe de så lever efter at de er blevet udskrevet, men en af de ting man kan tænke sig gør at folk får appetitten igen , får hvilet sig og kommer til hægterne kan det ikke være..

På Hospic stilles der ikke krav til dig
du skal slappe af og nyde den sidste tid
du skal ikke kastets igennem hovdeløse undersøgelser og speciallæger
du skal ikke tænke på hvordan du får brød på bordet i morgen
du skal ikke tænke på hvordan du får gjort rent
du skal ikke tænke på det næste brev fra kommunen
i det hele taget så skal du slappe af og indstille dig på at dø !!

Men pludselig oplever du at alle krav til dig løftets af andre , og du skal kun tænke på dig selv og dine nærmeste... og så sker det at nogen kommer til hægterne....

Det understøtter kun min teori om at mennesker der er på vej ud i sygdom i stedet for at blive jagtet , skal have lov og fred og økonomisk råderum til at KOMME sig i stedet for som nu at blive betragtet som svindlere og nogen der bare vil nasse på de andres arbejde

Og så til sidst så kunne jeg godt tænke mig at vide hvor mange af de mirakler der omtales på hospic som holder, hvad sker der når de kommer hjem igen ?
hvad sker der når de ingen stilles over for krav ?
hvad sker der når de igen skal til at tænke på regninger ?
hvad sker der når de igen skal tænke på hvordan de får brød på bordet i morgen ?

Dør de derhjemme, uden den omsorg som de og deres pårørende kunne have fået på hospic ? hvad sker der for deres familier, kan de få hjælp når de får en døende hjem ?
for jeg regner jo ikke med at de er blevet raske .... B)
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 00:40   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Region Sjælland mest 'dødelig'

Citat:
Flest patienter overlever i København
Flest patienter dør på hospitalerne i Region Sjælland. I Region Hovedstaden har patienter til gengæld den største overlevelseschance, når det gælder 76 undersøgte diagnoser.

Region Sjællands befolkning er sygere
http://politiken.dk/indland/article332057.ece

Citat:
- Vi kigger på tallene med stor alvor, og vil gøre en stor indsats for at nedbringe dødeligheden på sygehusene. Samtidig viser tallene omkring sundhedstilstanden, at det vil være godt, hvis vi alle revurderer vores livsstil: Følger kostrådene, får lidt ekstra motion i hverdagen og skærer ned på alkohol og tobak.
http://www.regionsjaelland.dk/get/69431693.html

Citat:
nedbringe dødeligheden på sygehusene


Slanke, ikke-rygende motionister skal redde sygehusenes statistikker.

(Så må man håbe, man IKKE får en idrætsskade, og at sygehuspersonalet har husket at vaske hænder. Men køen ved håndvasken bliver vist længere og længere. Man skal også være forsigtig med at trække vejret for meget i bilosen, når man løber derudad, for en halv times løbetur i København svarer til 20 smøger.)

Eller for tidlig udskrivning, så folk dør et andet sted.

Jeg ville da også gerne tro på, at man kommer på sygehus for at få det bedre og blive rask. Ikke det modsatte.

Øh... ikke et ord om arbejdsmiljø, stress hos sygehuspersonale og stress hos befolkning, mangel på personale osv.

Heller intet om overvægt pga. "lykkepiller", som snart den halve befolkning spiser.

Men hvad ved jeg. Jeg er jo hverken læge eller statistiker.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Det syge system mugge Skal kommuner ikke overholde loven? 4 10-02-2009 15:08
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
syge studerende giver syge læger kurttrold Politik og Samfund 1 20-09-2008 09:33
kommunerne gør syge mere syge !!! Stella Politik og Samfund 13 14-09-2008 22:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension