K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2007, 11:03   #1
fehovedet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
fehovedet er ny på vejen
Økonomi mens jeg venter?

Hej

Jeg har været sygemeldt siden November '05 - og er netop nu ved at blive afsluttet fra det der førhen hed Reva ... Deres anbefaling er, at jeg får pension - eller det må de vist ikke skrive - men deres opfattelse er, at det er utopi at forvente at jeg kan komme tilbage til arbejdsmarkedet under nogen former ...

Jeg har netop i dag modtaget den afsluttende rapport fra Reva til gennemlæsning og i næste uge får min sagsbehandler i min hjemkommune den - og skal derfra beslutte, hvad der skal ske med mig ... jeg kan forestille mig, at hun accepterer Revas vurdering og vil sætte en pensionssag i gang (mest fordi jeg ikke kan forestille mig, at min kommune først vil betale Reva en hulens bunke penge for at klarlægge min erhvervsevne - for derefter ikke at tro på deres vurdering) ...

Men nu til spørgsmålet: Hvis min sagsbehanler er enige med Reva og vil gå igang med en pensionsansøgning ... hvad vil jeg så have at leve efter mens sagen står på? jeg er gift, og hvis det hedder kontanthjælp vil det svare til 0 kroner til mig ...

Lige nu får jeg, hvad der svarer til sygedagpenge - selvom mit 1½ år er opbrugt ... men jeg går ud fra, at det er fordi, at de endnu ikke har fået klarlagt min erhvervsevne ...
fehovedet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2007, 11:08   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Økonomi mens jeg venter?

fehovedet

Hvis du får sygedagpenge nu , så skal du også have det mens de behandler din førtidspensions sag.

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2007, 11:24   #3
fehovedet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
fehovedet er ny på vejen
RE: Økonomi mens jeg venter?

Puha - det synes jeg godt nok lyder betryggende ...

Nu er min næste (og halvstore) bekymring at min sagsbehandler alligevel ikke mener at der skal søges pension :| ... men det kan jo kun tiden vise ...
fehovedet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2007, 11:43   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Økonomi mens jeg venter?

Det er en bekymring alle sidder med når de har søgt , og den næste er så om du får den , og så kommer den næste , når du får den ..

ER det virkelig rigtigt , lykkedes det for mig, he he ...

så jeg tror dine bekymringer er helt normale
  Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 18:27   #5
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Det er godtnok en gammel tråd og jeg kender ikke helt systemet herinde endnu, så jeg ved ikke om det bliver registreret at der er nyt indlæg herinde. Men jeg tager chancen )

Det er fordi jeg nu står med samme bekymring og i næsten samme situation som Fehovedet. Mine 1,5 år på sygedagpenge udløber den 29 nov. 08 - altså om et par måneder. Jeg er i fuld gang med udredning på Skejby Sygehus, men de forventer først at være klar til diagnose om op til 2 mdr. Og først når jeg har diagnosen i hånden vil Kommunen tage stilling til videre arbejdsprøvning og vurdering om flexjob eller ftp.

Jeg har stærk mistanke om de vil forsøge at sætte mig på bistand delvom sagen ikke er færdig. Er der nogen der kender til love/paragraffer jeg kan tage med til sagsbehandleren. så hun ved jeg kender til dem og derfor (forhåbentligt) ikke sender mig på bistand - for jeg får heller ikke en rød reje.

Håber nogen kan hjælpe ...
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 19:59   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej lund

Jeg vil foreslå dig at du kigger lidt under indslaget "sygedagpenge -hjælp" af Pia E Larsen på forsiden

Prøv at kigge under zuzas svar omkring dette for jeg tror umiddelbart at dette er noget du kan bruge.

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 20:31   #7
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Lightbulb Hej Buster

tak! Jeg vil straks gå ind og læse den tråd
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mens jeg venter på anken! NinjaEgern Alt det andet 4 07-09-2010 23:41
sygedagpengestop mens man venter på pension mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 03-08-2010 23:04
flytte mens du venter på flexjob supersus Spørgsmål ang fleksjob 0 22-01-2010 00:49
Vikararbejde mens man venter på fleksjob... Multe Spørgsmål ang fleksjob 4 05-01-2010 00:44
Økonomi mens man venter Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension