K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2007, 10:30   #1
donmega
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
donmega er ny på vejen
hjælp mig omkrig førtidspansion

Hey alle sammen..
Jeg har problem med sagbehandler på kommunen:|
Jeg bliv anbefelt at ta førtidspansion fra min overlæge fra psykoatri min ejen læge og min bo stytte, idet jeg har fået diagnose skizofreni da jeg ikke kan klare mig på arbejds market lingere er på bistand nu har samlet alle papirer nøvendigt til kommune har lavet recurse profil alt er klare og bliv aflaveret til min sagsbehandler på kommunen.

Her er så problem at hver gang nogen kontakter min sagsbehandler på kommunen og høre om hun er aflavert de papirer vider i system møder men samme svar at de er andre de har prioritet og hun undrer sig over (har hun sagt til min bostytte) hvorfor er de så mange folk de stå bag mig og rykker hin helle tiden..

Over 3måneder stå bar mine papir hos hinde uden nogen framskridt
Hun kontakter mig ikke spøre ikke om nogen sender ingen dumme breve som hun har gjort før diagnose total stilehed
donmega er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2007, 10:56   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: hjælp mig omkrig førtidspansion

Hej donmega

Og velkommen til siden

Jeg formoder at det du vil have hjælp til er at få din sagsbehandler til at handle som hun skal i forhold til loven.

Men spørgsmålet er jo om du har sendt papirene som en §17 ansøgning altså efter forliggende grundlag, eller om du venter på at komme til at tale med hende så hun evt indstiller dig til en § 1 ?

Jeg går så ud fra at det er en § 17 hun ikke handler på ?
har du sørget for at få kvittering for den § 17 ansøgning du så har sendt ?


Du kan gøre to ting, hvis der er gået tre månder og de ikke fra kommunens side er kommet længere end de er så kan du vælge at skrive en klage til borgmesteren over dårlig sagsbehandling, her skal du skrive i brevet , hvornår du har afleveret papirene , hvad din sagsbehandler oplyser til dine støtte persone (bo støtte , læge osv ) når de ringer til hende og hvad hun oplyser til dig.

Du skal skrive at du ikke kan have det helbredsmæssigt påvirker uvisheden dig og at du ved at ifølge loven skal man behandle en § 17 inden for tre måneder og du derfor vil bede borgmesteren om at skride ind hvis det bliver nødvendig til du sende din sag videre til den socialankestyrelse som et afslag , da man efter overskridelse af fristen kan betragte det som et afslag .. det kan du skrive til borgmesteren men i første omgang ville jeg henvende mig til kommunens borgmester ..

Håber du får held med det
og er det ikke en § 17 du søger så må du lige skrive igen

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2007, 22:14   #3
donmega
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
donmega er ny på vejen
RE: hjælp mig omkrig førtidspansion

Hey Hejdien tak for din svar

Nu er jeg lidt i tviul hvad en paragraf 17 er men sagen er den at alle papir og jeg mener alle papir til behendling af ftp liger hos hine eneste de magler er at hun skal samle de dokumentacion i et og sende til behandling af ftp.

Hun har haft over et måned til at nå den 13juni den dato grenaa kommune behandler ansøgninger til ftp

I sidste uge siger hun at de holer ferije i juli måned og hun er i tviul om hun når den 13 avgust

Ireterene

Jeg må ikke selv går på kommunen og snakke med hin idet sidste møde gik galt pga af min sygdom og er bange for at vil gøre nogen dumt

Er 30år har udboene børn har mistet lejehed bor hos forældre er på bistand lige nu
donmega er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2007, 10:49   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej donmega

Er der sket noget i din sag ? har din sagsbehandler fået sendt din sag videre til pensionsnævnet og er der kommet lidt afklaring på det hele ?

Håber du har det godt
  Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 12:50   #5
donmega
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2007
Indlæg: 4
Styrke: 0
donmega er ny på vejen
Smile Opdatering

Hey folk

Enligt fik jeg førtidspension efter 6måneder ventetid hos sagsbehandler i nørredjurs kommune.6måneder skul hun bruge for at udarbejde en resurse profil.
Vil se tak til alle som er bidragert til denne side den hjælp mig i hver fald med nyttid informacioner.

Nu mangler jeg at får ordnet tingene med Industripension.
Jeg er i tviul om min diagnoze(parranoid skizzofren)hør under kritisk sygdom??

Ting jeg vil intilvidere jeg har rat til hos industripension er:
Engang beløb

Hvis i synes jeg har ret til nogen andre ting jeg har overset i er meget gerne velkome til at skrive her..

Har også udboende børn på 8år


Tak for hjælpen
donmega er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 20:49   #6
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Hej Donmega!

Bedre sent end aldrig!
Jeg kender Industripension temmelig godt og ved med sikkerhed at du er berettiget til invalidesummen som er 100.000 gode danske skattefri moneter. Du skal være tilkendt førtidspension (Hvilket du jo er)og du skal have indbetalt til Industriens pension indenfor 12 måneder før tilkendelsen af førtidspension.. Opfylder du de to betingelser er den hjemme og da er det ligemeget med de 50.000 for kritisk sygdom, da de alligevel ville være blevet modregnet i indvalidesummen.. Jeg håber virkelig du læser det her, selvom det er længe siden du lagde indslaget på siden.
Hilsen Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 20:55   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, bedre sent end aldrig.

Nogle pensioner udbetaler også penge til børnene, indtil de bliver 21.



(Har sendt pb til donmega om, at der er svar.)
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 23-10-2007 kl. 20:59. Årsag: pb-besked
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 21:16   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Socialnørden ja man må håbe at donmega ser dit svar alt andet ville være synd, så jeg har lige sendt en privat besked og håber så at vedkommen om ikke andet så ser svaret der

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 21:28   #9
socialnørden
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2007
Indlæg: 38
Styrke: 18
socialnørden er ved at flytte ind på K10socialnørden er ved at flytte ind på K10
Tak for det Hejdien!
Jeg sendte også selv et personligt svar, men da jeg er temmelig ny herinde er jeg ikke sikker på om det blev udført korrekt, hvorfor det er betryggende at vide at du har styr på sagerne ;-)
Hilsen Socialnørden.
socialnørden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2007, 21:32   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, men så fik donmega altså 3 pb'er.

Jeg nåede også at sende en.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension