K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2010, 23:18   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan i huske Eva Kjer Hansen...

som fik os til at skrive vores historier tilbage i 2005. Hun ville gerne have indput til "Det kan gøres nemmere" og hvor alle indlæg blev slettet få minutter efter dead-line.

Nu vil Benedikte Kiær gerne hører fra os hvis vi har nogle meninger om al bøvlet.
http://minister.sm.dk/enklere-regler...re-regler.aspx

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 23:34   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har bla.
Har skrevet noget om den manglende retsikkerhed, og at man jo kan skippe den, hvis den alligevel ikke skal overholdes.

Herefter de manglene reumatologer hos statsforvaltningerne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 06:47   #3
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Mit bidrag;

Citat:
Spar sociallægerne/lægekonsulenter væk!!!! De speciallægeerklæringer jeg har i min sag kan SAGTENS forståes af en socialrådgiver (ja selv jeg kan forstå dem :-))
Det kan være et krav til speciallægen, at rapporten skrives på "sociallæge-sprog" - så spares et MEGET fordyrende led i sagsbehandlingen, et led der samtidig er skyld i en stor del af klagerne i pensionssager.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 07:41   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg har skrevet:

Citat:
OMSTRUKTURER ADMINISTRATIONEN I JOBCENTRENE.

Det er så godt som umuligt at få kontakt til sin sagsbehandler.
Der er flere måneders behandlingstid på henvendelser pr. e-mail, telefonbeskeder besvares ikke, man skal gennem flere omstillinger for at komme til den rette instans, og ofte mødes man her af oplysningen om at sagsbehandleren ikke er til stede eller kun har telefontid i et vist tidsrum på en time dagligt.
På denne måde spilder man som borger hurtigt 5-10 minutter i telefonen - som man selv må betale for på telefonregningen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 08:23   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Og så har jeg skrevet et til...

Citat:
LÆNGEREVARENDE SYGDOM.
Herefter tildeling af flexjob eller pension med genoptagelse efter 3-5 år jvf. Vejledning om førtidspension fra 1. januar 2003:
"11 ... Der kan i ganske særlige tilfælde tilkendes førtidspension, selvom det ikke kan udelukkes, at der på længere sigt kan opnås en vis forbedring af arbejdsevnen ved yderligere forsøg på behandling. Der skal dog være tale om personer med en alvorlig lidelse, som betyder, at de på afgørelsestidspunktet vurderes at være ude af stand til at kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde som udgangspunkt inden for en længere periode på omkring 5 år. Sådanne sager skal tages op til ny vurdering på det tidspunkt, hvor det forventes, at der kan gennemføres yderligere behandlingsmæssige foranstaltninger."

ELLER

Oprettelse af ny tilføjelse til Lov om førtidspension.

Hermed mit forslag deritl:

Der SKAL indhentes lægefaglige udtalelser vedrørende borgerens evne til at indgå på det ordinære arbejdsmarked inden for de næste 2-5 år, når en borger har modtaget kontanthjælp i 2 år pga. fysisk eller psykisk sygdom.
Såfremt arbejdsevnen er stærkt nedsat eller ikke-eksiterende tildeles førtidspension der er gældende i 2-5 år hvorefter borgeren overgår til ny afklaring af arbejdsevne.

------------

Personligt har jeg været på kontanthjælp på grund af psykisk sygdom i 5½ år med yderst ringe evne til at passe aktivering, men da der er udsigt til at psykiske lidelser stabiliseres ved behandling over en længere periode har det ikke været aktuelt med flexjob eller førtidspension.

Det er ikke nemt at leve på kontanthjælp.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 08:49   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her er mit bidrag så lige .. har ikke noget med forslag til lov og omlægning af denne at gøre, for der er vi bare til grin (det er i hvertfald meget af den fornemmelse man sidder med hvis man tænker tilbage på det kan blive nemmere siden fra 05 )

Nå ja det var så der vi mødte Peter og fandt ud af hvad han har gang i og det er jo så en god ting der er kommet ud af den side he he


Citat:
Mit forslag?

Det går på den her side, vi husker jo alle Eva Kjer Hansens tiltag i 05 med siden den hed "Det kan gøres nemmere" der var så mange forslag og debatter , nok ikke lige debatter og oplysninger der passede regeringen, men ikke desmindre var det virkeligheden fra virkelige mennesker ..

Den side blev lukket og slukket i samme sekund datoen oprandt , man gad ikke ville ikke og kunne ikke høre hvad folk der havde erfaring i at være bruger af systemet havde at sige, stak hovdet i sandet og legede de tre aber, ser ikke høre ikke taler ikke...

Og så forsvinder det hele nok, og nu kommer der så en side mere ala den, denne gang er man så lidt mere erfaren nøjes med at gøre det pr mail (så får man også mail adresser på dem der formaster sit til at kritisere systemet) hvorfor ikke gøre det i det åbne så alle kan være med ?

Det er så mit forslag, lav den her side så man kan se alt det der er kommet ind, eller kan man få en grim mistanke om at at det bare er endnu en af de skinundersøgeler som man kan påberåbe sig bagefter (alle er så tilfredse ) Så frem i lyste med der her, ud i debat, så kan man fornemme at der lyttes og læses , som det er nu så er tanken nok mere at det ryger lige durk i mail skraldespand ..

Spil af tid, ressourcer og trykken på tastatur, prøv igen !!! start gerne med at gøre Det kan gøres nemmere offentlig igen, for hvorfor skal folk dog gentage sig selv, intet af det der er foreslået sidste gang er blevet bedre snare værre ...

noget af det skrevne vil dog blive sat ind her http://www.k10.dk/showthread.php?t=14139
  Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 10:13   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sendt til socialminister Benedikte Kiær.

Kære Benedikte Kiær.

I 2005 opfordrede tidligere socialminister Eva Kjer Hansen handicappede om at fortælle deres historier fra virkligheden. Således at hun kunne fremkommen med brochuren "Det kan blive nemmere" ISBN/ISSN-nummer 87-7546-347-4.
http://www.sm.dk/data/Lists/Publikat...%20nemmere.pdf

Selve baggrundsmaterialet, et digert værk på 241 side, vores historier, min historie kunne se i det offentlige rum....indtil dead-line, hvor alt blev slettet. Iøvrigt med undskyldningen "tekniske problemer" oplyst da jeg ringede til ministeriet og bad om en forklaring.

Jeg fik tilsendt samtlige indlæg fra debatsiden. 100vis af noget groteske historier fra den virklighed handicappede befinder sig i. 241 sider med oplysninger du, som socialminister, kan få udleveret nede i din lovekspedition
Tlf.: 3392 9326
Tid : kl. 10.30 - 12.00 og 13.00 - 15.00

Skulle det vise sig at alt materialet endnu engang er forsvundet er du velkommen til at låne mit eksempel. Så vil du hurtigt se at materialet og historierne kunne hjælpe dig med oprydning i dit ansvars område.

Mange mennesker der på daværende tidspunkt var i klemme i "systemet" fortsatte dog på deres egen hjemmeside hvor vi deler ud af vores erfaringer. Her kunne du og dine embedsmænd/kvinder muligvis have glæde af at tilmelde jer. Så ville jeres arbejde blive noget lettere.

www.k10.dk

Hvor lovbrud, manglende retssikkerhed bliver beskrevet. Af rigtige levende mennesker. Men som nævnt du er meget velkommen til at låne min lille bog fra det virkelige liv.

Hilsen

Hvor auto-svaret lyder:Mange tak for din henvendelse.

Det er utrolig vigtigt for mig, at reglerne på det sociale område ikke er unødvendigt besværlige. For vi skal bruge vores tid på mennesker – ikke på at arbejde med overflødige regler. Derfor har jeg sat dette projekt i gang, så vi kan få luget ud i reglerne.

Jeg vil tage dit forslag eller din idé med i mine overvejelser. De bedste forslag, der bliver sendt til denne postkasse, vil jeg offentliggøre her på min hjemmeside d. 1. december 2010.

Uanset om dit forslag bliver brugt eller ej, sætter jeg stor pris på, at du har givet vigtig viden videre ved at tage dig tid til at skrive.

Med venlig hilsen


Benedikte Kiær

Socialminister

Sidst redigeret af phhmw; 01-09-2010 kl. 10:50.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 10:52   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Her hvad jeg har skrevet:

Man ville komme et langt stykke hen ad vejen ved at anerkende at der er fattige og udsatte grupper i Danmark. Og at disse grupper har det hårdt.

Dertil er man nødt til at opsætte nogle målbare parametre, og ikke som regeringen har gjort hidtil, parametre der ikke er problemr, men symptomer for ovennævnte grupper.

Og så skal man se på tidlig indsats, forebyggelse, det løser dog ikke problemet for alle dem der allerede er blevet knækket i systemet, og at forringe deres forhold vil heller ikke løse problemet.

Mvh




Ragdoll

PS. Havde bare lyst til en bobbel,
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 13:37   #9
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg har også lige hørt fra claus hjort at førtidspensionen ville blive sat op til 28.000 kr. pr. mdr. og man ville sætte 250 mia kr. af til fattigdomsbekæmpelse over de næste 3 år.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 14:54   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
er det en af de hjorte du har gående ude i naturen så.. ude i skoven??
for det lyder helt langt ude i skoven det du skriver...
og må være en joke..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan I huske os? PCML Alt det andet 4 17-12-2011 20:30
Kan i huske Eva Kjer Hansen.... phhmw Alt det andet 2 09-06-2010 17:07
Kan I huske Maj-Britt Politik og Samfund 3 20-11-2008 17:36
Prøver lige Eva Kjer Hansen igen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 25-08-2007 11:21
Nyt brev til Eva Kjer Hansen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 14-08-2007 17:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension