K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2007, 12:01   #1
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 47
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Min vej til førtidspension...

Hej herinde !

Jeg er 31 år gammel. Måske kommende førtidspensionisk pga. psykiske lidelser gennem utallige år, ja faktisk hele mit liv.

Jeg er i den sidste fase inden hele sagsmappen sendes til de 2 der skal vurdere om jeg skal tilkendes førtidspension. Gys !

Jeg kunne godt bruge lidt opbakning og støtte herindefra. Jeg har læst lidt med på sidelinien, tips, gode råd og i den dur.

Min sagsbehandler siger min sag nok skal gå igennem, men det kan jeg se andres sagsbehandlere også har sagt... og så er det gået skidt alligevel, så jeg tror ikke på det før jeg har papiret i hånden.

Jeg håber i vil skrive i min tråd..
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2007, 13:15   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Min vej til førtidspension...

Kære amik!

Det lyder godt og positivt, du er kommet så langt! Og mon ikke, det hele går i orden, når din sagsbehandler har sagt sådan! Men jeg véd det godt, man tror ikke på noget, før man ser det!

Held og lykke med det hele!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2007, 19:23   #3
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 17
Louise er ny på vejen
RE: Min vej til førtidspension...

Hej Amik

Jeg kan godt forstå at du er spændt og nervøs!
Jeg håber at du får et positivt svar inden længe.
Hilsen LouiseB)
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 10:25   #4
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 47
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
RE: Min vej til førtidspension...

Hyggeligt i ville svare så hurtigt.

Ja jeg håber det bliver en hurtig afgørelse til min fordel. Jeg kan slet ikke overskue det hvis det ikke gør. Så ved jeg ikke hvad jeg gør ved mig selv.

Min sagsbehandler, min psykiater og kommunens lægekonsulent er alle af den opfattelse at pension er det bedste og at der ikke er mulighed for at blive bedre med tiden - og selvforsørgende, så pension er bedst.

Så må vi se hvad dem der skal afgøre den siger...

Jeg er borderliner og har derudover 3 andre psykiatriske diagnoser, så der er lidt at se til.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2007, 17:15   #5
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
RE: Min vej til førtidspension...

Hej amik!

Det er efter min erfaring en rigtig god idé at have specielt pskiateren på din side. Det var min psykiater, der opfordrede mig til at søge pension, og han fortalte, at ud af de, som han havde opfordret til at søge pension, havde der kun været én, som i første omgang ikke fik det.

Hilsen Martin
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 21:09   #6
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 47
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
RE: Min vej til førtidspension...

Hej

Ja, idag har jeg så fået brev fra kommunen. De oplyser mig at min sag er "overgået til behandling efter reglerne i §18 i lov om social pension. Sageb er påbegyndt den 4/7-2007."

De skriver at de har lagt vægt på oplysninger om de helbredsmæssige forhold.

"Du gøres opmærksom på at det ikke betyder at du er tilkendt pension efter §§ 16 og 20 i lov om social pension, men der vil snarrest blive truffet en afgørelse herom - se § 33, stk 2 i lov om social pension." (vedlagt)

Så står der jeg har mulighed for at møde op og være til stede ved et møde og udtale mig overfor dem der træffer afgørelse i min sag... gør man det ? gjorde i ?

Hvad betyder dette brev egentlig ? Er det positivt ? Negativt ?

Min sagsbehandler har ferie til på mandag så ham kan jeg ikke ringe til før... øv.

De skal have svar senest på torsdag om jeg vil møde op... en del af mig vil gerne for jeg er så bange for det smuldrer hvis jeg ikke gør... :|
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 22:37   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Min vej til førtidspension...

amik jeg ville helt sikkert møde op hvis det var mig, det kan være din indgang til at få ryddet evt misforståelser af vejen , jeg kender til nogen der har været med og mange som ikke har (modet svigter de er for nervøse osv) men de fleste jeg har snakket med og som har været med, har betegnet det som positivt, det de fortæller er at de stiller nogle enkelte spørgsmål indtil en selv og ens person, ting som de måske kan være i tvivl om og som ikke kan læses ud af papirene

Det papir betyder faktisk kun det at din sagsbehandler har vurderet ud fra de oplysninger der ligger på dig , at du ikke vil have en mulighed for at komme på arbejdsmakrede på hverken den ene eller den anden måde..

Der er selvfølgelig altid nogen der får afslag på §18 men hvis man får det så skal der stå hvorfor og hvad det er de vurdere man kan (specifikke jobfunktioner ikke bare sådan noget som , måske kontor )

Kommunen har tre måneder til at behandle din sag så skal der foreligge en afgørelse ..

Håber det er et svar der er til at forstå ellers må du skrive igen ,
  Besvar med citat
Gammel 06-07-2007, 09:53   #8
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 47
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
RE: Min vej til førtidspension...

Hej Hejdien

Tak. Dvs. brevet er bare en generel information ? Min sagsbehandler sagde godt nok der ville komme nogle breve... jer er SÅ dårlig til breve...

Jeg har mailet til min bisidder om han vil med. Hvor lang tid mon der er til mødet når de allerede skriver nu ? 14 dage, 1 måned ? Det er jo svært at planlægge når de ikke skriver dato på og så her midt i sommerferien... min bisidder har jo ferie.

Jeg vil gerne med, men jeg ved jeg bliver død nervøs, går helt ned og laver selvskade hvis ikke før så i dagene efter... jeg kan slet ikke tage de der pressede situationer. :|

Amik
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2007, 13:49   #9
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
RE: Min vej til førtidspension...

Det lyder som om din sag er veldokumenteret, men alligevel vil jeg håbe for dig at din sag kommer for på et tidspunkt der gør det muligt for både dig og din bisidder at deltage.
Jeg fik meget hurtigt dato for min sag, men fik først konkret indbydelse pr. tlf. 3 dage før mødet. Tilmed kunne tiden ikke laves om (9.30) så jeg var afskåret for at deltage. Men min sag gik heldigvis godt alligevel.
Dog ville jeg ønske at der blev mere fokus på paragraffen om at kommunen skal tilrettelægge sagsbehandlinger på en måde så borgeren kan udnytte sine rettigheder.

Lykke til amik
fra
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2007, 15:05   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Min vej til førtidspension...

Citat:
amik skrev:
Hej Hejdien

Tak. Dvs. brevet er bare en generel information ? Min sagsbehandler sagde godt nok der ville komme nogle breve... jer er SÅ dårlig til breve...

Jeg har mailet til min bisidder om han vil med. Hvor lang tid mon der er til mødet når de allerede skriver nu ? 14 dage, 1 måned ? Det er jo svært at planlægge når de ikke skriver dato på og så her midt i sommerferien... min bisidder har jo ferie.

Jeg vil gerne med, men jeg ved jeg bliver død nervøs, går helt ned og laver selvskade hvis ikke før så i dagene efter... jeg kan slet ikke tage de der pressede situationer. :|

Amik
Amik læse majs svar jeg giver hende helt ret i alt hvad hun skriver, hvis jeg var dig så ville jeg derudover ringe til kommunen (eller bedre endnu skriv ) og forspørg om hvornår pensionsmødet er og skriv derudover at du meget gerne vil med, men ikke magter det uden bisidder og derfor har brug for at kende en dato

(jeg håber du allerede har fået datoen )

med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension