K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2010, 02:06   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg begår selvmord

Denne hetz mod psykisk syge som har kørt i medierne i det seneste års tid gør, at jeg bare ikke vil være her længere. Man kalder psykiatriske patienter for "fanger", og tonen er generelt rå imod os psykisk syge.

Og når det nu munder ud i, at man vil fratage psykisk syge deres førtidspension, så mener jeg, at der er al mulig grund til, at tage kniven og gøre en ende på det her ****.

Politikerne er kyniske. De tænker ikke på andre mennesker. Og vælgerne stemmer på politikerne. De er lige så kyniske. Og vælgerne, det er vores familier og venner.

Så derfor har jeg besluttet, at hvis førtidspensionsreformen rammer mig på nogen somhelst måde i form af yderligere tvangsforanstaltninger, så vil jeg hævne min familie og venner, som har stemt på disse skide politikere, og tage mit eget liv.

Jeg vil ikke leve i stress og usikkerhed om min økonomiske situation. Det hverken kan eller vil jeg leve med.

Jeg er p.t. i et skånejob. Jeg er rigtig glad for det. Men det er fordi jeg ved, at det er frivilligt om jeg vil være der. Jeg får ikke penge for det. Jeg har noget at stå op til.

Men hvis jeg skal tvinges til at stå op til noget, det være sig tvungen aktivering, arbejdsprøvning eller blot en samtale med kommunen, så ønsker jeg ikke at bidrage til samfundet. De får ihvertfald ikke MIN arbejdskraft, ved at pille ved min førtidspension!

Min familie betyder ikke længere noget for mig.
Mit land betyder ikke længere noget for mig.
Mit liv betyder ikke længere noget for mig.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 08:30   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det håber jeg da ikke, at du mener i ramme alvor, trods at jeg godt forstår tankegangen at være uønsket.

Men enste måde, at få overbevidst politikkere, og småttænkende mennesker, er at kæmpe, holde fast i livet, som trods alt et dit, og givet.

Knuds Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 08:54   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
logikeren

Nej - helt ærligt - tror vi alle herinde forstår din tankegang
desværre.

Men synes ikke du skal give dem, den tilfredsstillelse -
du har et godt liv - som jeg læser dit indlæg -
du nyder dit frivillige arbejde og bliv ved med det.

Lad os nu først se hvad det er de vedtager.....
inden vi maler ham der på væggen.

Vil bede dig leve - og leve som du gerne vil -
for dig selv - din familie og venner og for os
herinde, vi står jo alle sammen - og jo flere jo bedre, ikk?

En ting vil jeg have lov til at sige dig:

Du er ihvertfald super god til poesi :-)

Håber vi kommer til at høre meget mere til dig, herinde
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 09:29   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Du er ikke alene, og selv om jeg forstår din tankegang, så vil jeg sige, "Nej, det gør du bare ikke!"

Husk på at medierne er præget af ekstremisterne, der blot ønsker at få dig netop derhen hvor du er lige nu. Dem der er moderate i deres holdninger, de skriver ikke i diverse debatter, og det er trods alt stadig flertallet.

Men du har meget ret, holdningerne har ændret sig meget, så meget at det kun kan være et spørgsmål om tid før vi får et opgør med alle disse social-darwinister. Da deres holdning intet har med danskheden at gøre.

Du må ikke lade dig gå på af dem, for de er så uendeligt små og indskrænkede.

So PiaCP skriver, du skriver rigtig godt, prøv at skrive noget om hvad du fejler, hvordan det virker ind på dit liv, og hvordan du føler omverdenen reagerer på din sygdom, hvad du mener der kunne gøres for bedre at hjælpe mennesker i din situation. Ikke for andre, blot for dig selv. Om ikke længe vil du have skrevet noget som du synes er værd at dele med andre, og du kan på den måde hjælpe andre i samme situation, og bringe alle andre til større forståelse og indsigt.

Du er ikke alene, vi er her for dig, og vi vil støtte og hjælpe dig gennem disse hårde tider.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 15-08-2010 kl. 09:33.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 09:58   #5
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Mange tak allesammen
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 10:04   #6
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen

det er svært at sige noget fornuftigt. Jeg forstår dig jo godt. Min hjerne tænker bare, at skulle man vælge at dø pga. samfundets regler, så bliver man nok nødt til at sørge for at få det blæst op i pressen inden.. Få en journalist til at følge ens sag.
Men det er træls ikke at kunne se hvordan ens sag ender..... Det er sådan noget der holder mig i live, når jeg har mine nedture. Jeg ender altid op med gerne at ville se de måbende ansigter og det kan man jo ikke når man er væk.

Desværre går dem der er væk tit i glemslen og andre forstod ikke deres budskab..

Nej, råb hellere op mens du lever så!

nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 10:10   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvorfor skulle de dog tage førtidspensionen fra psykisk syge mennesker?? Der er jo en grund til at de har fået den tilkendt, og ved at få den frataget, får de jo ikke en arbejdsevne ud af.......det vil ALDRIG ske!

Selvmord, tjaaa....tanken har da også strejfet MIG i perioder, men da jeg har børn, så vil det ikke være en fair udvej, selvom der, igen, er perioder, hvor jeg føler at også DE vil vinde noget ved min excit....

Men jeg vil aldrig lade livet for en politisk beslutning, mit kommer mere pga sygdom og depression som kan føles overvældende og stærkt hæmmende.

Så hvis de laver dumme beslutninger, så lad os tage hinanden i hånden og gå ind på Borgen og vise dem hvad psykisk sygdom ér for en størrelse!!!! Så skal vi være tosset, så lad os tage en forside sammen, hehe....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 10:34   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg tror der er stramninger på vej ,men jeg tror ikke på at man piller ved dem der har fået tilkendt en pension.

forstår god hvis der er bekymninger ,og tanken om en engangs bellet kommer op,men det er ikke en løsning,det en desprat handling,som jeg ikke kan forliges med.Tro mig det ikke kun din familie der har stemt helt hend i vejrt-og støt så dem der vil gører det bedere,det tror jeg er løsningen.

Det er jo ikke kun psykisk syge der skal have svære ved at få en pension,det jo også alle andre-der skal bare spares,hvor der spares kan.

Lev livet og prøv at få det beste ud af det,det gør jeg ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 15-08-2010 kl. 10:38.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 10:49   #9
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Suk. Jeg kan desværre sagtens forstå logikeren.
Man kan blive så trængt op ad muren, at man ikke kan se nogen udvej andet end... og det er jo forfærdeligt, at så menge af os, går rundt i angst for, hvad denne meget længe frygtede reform ender med.

At nogle overhovedet begynder på at tænke på at tage sit liv, siger vel noget om, hvor kynisk samfundet er blevet.
Kommunerne sidder nu med alle mulige og umulige kurver, leans, styringssystemer osv, for at lave millionbesparelser, samtidig med at de (prøver?) at glemme, at det er udsatte mennesker. Levende mennesker det reellt handler om.

Igår var overskriften i lokalavisen ' Bombe under Holbæk Kommunes økonomi'.

Der viser sig nu et nyt underskud. Denne gang på over 80 millioner.
'Hver krone vil blive vendt' fastslår borgmesteren.
- Og går selvfølgelig videre lige ind til de 2 mest udsatte områder:
Børne & Voksenudvalget.
Der har de lige fået en slags rapport og skal nu se, hvordan de kan spare lige ind til knoglerne - eller skære dem af?

Selv har jeg støtte/kontakttimer - 6 pr. uge.
Det er meget, men de går både til personlig og praktisk støtte, da jeg bor i en bolig, jeg ikke kan overskue.
I over 2 1/2 år, er min sag stadig ikke løst, trods mange, mange møder og kommunen har fået min sag tilbage fra Det Sociale Nævn som hjemvisningssag med vedlagte §, som kan løse den.

Jeg har været inde og læse referater af de voksenudvalgsmøder og kan se, at de måske påtænker at fjerne skp støtten, til dem der bor i eget hjem
Det er jeg rigtig forfærdet over, for det er jo den støtte, der giver mig tryghed og overblik i min hverdag (har ikke noget familie her i DK).
Det er med deres hjælp, at jeg indtil nu ikke har givet op, at jeg har håb, at jeg kan klare de situationer, som opstår med min søn, at de går med mig til møderne hos kommunnen - ja alt i min hverdag som jeg har lyst til at dele med dem, støtter de mig i.

Så igen, jeg forstår logikeren.
Man kan få taget det sidste og tilsidst er der jo logisk nok ikke noget tilbage.
Andet end frygten og angsten og måske også en økonomisk ruin, alt efter hvor hårdt de nu går til den med den her 'forbandede reform', hvor de alene med den og SU området vil spare 4 millliarder.
At der skulle komme forbedringer 'for unge' på den konto er en grufuld latterlighed, for regeringen har allerede sagt, at de gerne går ind i forhandlingerne, men det skal ikke koste EN krone.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 12:15   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jeg er simpelthen nød til at være rigtig barsk:

SÅDAN EN OVERSKRIFT LAVER DU BARE ALDRIG IGEN!

Tro mig, kan sagtens forstå dig MEN som bruger af denne side og personlig oplevelse af et sådan forsøg på selvmord -så må jeg sg tilstå at at ALLE mine minder, oplevelser, følelser osv kom buldrende op til overfladen igen!

Logikeren, der INGEN eller INTET der er værd at begå selvmord for -BASTA!

-og slet ikke politikere

Kom herind, læs af, brug os vi står sammen og lad os vise verden at: "ukrudt ikke forgår så let"

F..... nej(undskyld mit sprog ) om "de" skal få deres vilje og jeg vil råbe højt så længe jeg har en stemme. Skulle den forsvinde, ja, så finder jeg sg andre måder!
"De" må henrette mig offentligt på det lokale torv hvis de vitterlig mener jeg ikke er værdig til at leve i samfundet -BASTA!
(-Og det kan "de" betragte som et løfte )

Py ha, håber ikke jeg har skræmt dig(men du forskrækkede mig) og LOV MIG kom herind og brug os
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Politiken: Mange psykisk syge begår selvmord i DK. ekseleven Politik og Samfund 5 11-08-2011 17:22
Min søn begik selvmord FlemmingLeer Det er da strengt ! 3 07-09-2008 22:58
Syge og fattige begår selvmord zuza Politik og Samfund 0 14-04-2008 00:21
Forskning i selvmord lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 16-10-2007 12:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension