K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2010, 10:44   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Min anke var vist nok til hørring d.3/8

Ja, og hvad endte det med ????
Ja det ved jeg faktisk ikke helt

Jeg har været på ferie i Berlin og senere på camping.
Jeg så i Fredags, at min socialrådgiver havde ringet d.4/8, men jeg havde ikke hørt den.
Der var ingen besked på svaren.
Jeg ringede så til hende.
Hun var taget på ferie d.6/8(fair nok)
Spurgte så hende, der tog min telefon om jeg ikke måtte få et svar på hørringen.
Hun kunne så se i sagen, at det var hverken ja/nej, men en udsættelse....noget med yderligere arbejdsprøvning
Og det betyder ?
jeg har været afsted i 6 uger, og meget klar og tydelig afgørelse på den.
Ja min rådgiver kommer hjem om 3 uger.
Skyndte mig hjem fra ferie for at se om hun havde sendt afgørelsen. nej, meget tom postkasse.

JEG ER SUR.

Er det tid til en advokat nu ? Nogern der kender en der er til, at betale ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 11:05   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså hvis du har fået et afslag på førtidspension, og du har anket den, så har de jo kun 4 uger til at revurdere den, så kan de ikke bare sige ja/nej... de SKAL enten fastholde den eller ej.... Hvis de fastholder, skal de jo sende klagen videre til nævnet.

Jeg tror nu dog, der findes en paragraf, der siger, at de i særlige tilfælde må forlænge udover de 4 uger.... Jeg kan ikke lige finde den lige nu den paragraf. Har ikke ret meget mere tid lige nu...

Det lyder mærkeligt i mine ører, at de vil foretage en endnu arbejdsprøvning... Det er for dårligt da... De skal jo have sagen tilstrækkeligt oplyst, før de afgør en sag, så derfor bør de ikke bare lave en ny arbejdsprøvning, når de modtager en klage og laver lidt om i sagen... øhmm..

Nå men måske kan andre komme med et bud på, hvad der sker. Ellers synes jeg da, at du må få kommunen til at forklare dig, hvad de præcis vil. Det ville da også have været rart at man fik et brev om det istedet for at de bare lader sagen ligge lidt endnu, når det er en klagesag.... Klagesager bør altid behandles med det samme.... For de har jo kun 4 uger.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 12:44   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes det er svært at regne ud hvad dit indlæg enlig handler om (hvad er det du har anket?) det ville have været rat om du havde holdt det samlet, for ikke alle har overskuet i hovedet til at læse dine tidligere indlæg i gennem *ss* Det er ikke en hammer i hovedet jeg giver dig, blodt en: Nåre ja, til næste gang

Det undrer mig at du acceptere telefon samtaler med dem, for du kan jo ikke bevise? (men måske du ikke tidligere er blevet rådet til ikke at benytte telefonen?) I mine øre lyder det noget suspekt at de ringer med en afgørelse, men ikke sender den pr brev også... i mine øre lyder det ikke rigtigt (som om de ikke har helt rent mel i posen) Og der ville du altså stå bedre hvis du havde haft sagt at du ikke ønsker at tale i tlf med dem (det har de ikke krav på at kunne komme til) og såre simpelt bare ikke tager den når de ringer (så er de jo tvunget til at skrive )

Jeg tænker lidt at det godt kan være at der i deres papirer står at din sag ikke er ordentlig belyst, til at den afgørelse de har lavet (som du så har anket) kunne laves, og det så er fordi din anke har gjort dem opmærksomme på det faktum, og det så er derfor de vil have dig yderlig afklaret? Det er der jo et eller andet sted ikke noget galt i, altså at de vil belyse din sag ordentligt/korrekt, det skal de jo.

Det er altid en god ide at have en hjælper ved sin side, når man har en sag kørende hos kommunen, det kan sagtens være en bekendt, en forening (også fagforening) men også en advokat, der er også kommet en del private socialrådgivere, fælles for dem er at man ikke kan vide sig 100% sikker på at få kvalificeret hjælp/rådgivning. Dog er mit billed at fagforeningen er at foretrække, hvis man har den mulighed (den har jeg desværre ikke selv) de er også til at betale *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 19:12   #4
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg har være i arbejdsprøvning i 6 uger.
Jeg har været alle læger, psykologer, psykiatere, rådgivere, smerteklinik igennem.
Alle siger pension.
Arbejdsevne 5 timer pr uge.

Jeg søger pension.
Får afslag.(selvfølgelig)
Anker sagen og svare på de grunde der er for afslag.

Jeg får så ikke besked på svaret af anken.
Kan se hun har forsøgt at ringe, men har ikke lagt en besked.
Ikke sendt en mail fx. om afgørelsen.
Ikke sendt brev med afgørelsen.
Så tager hun på ferie i 3 uger.
Jeg ringer og spørger en anden der tilfældigvis tager hendes tlf, og beder hende kigge efter en afgørelse. Hun siger så "noget med en udsættelse".

Nu kan Jeg så sidde her og tænke de næste 3 uger...og ikke vide hvad der så skal ske.


Jeg har på 1 ansøgning endt ud med flex. Ikke fordi jeg skal i flexjob, men får at modtage noget...
Jeg har ikke været sygemeldt på noget tidspunkt.
har gået hjemme og passet vores datter.
Arbejdet nogle år som vikar i børnehave for at selv kunne tilrettelægge job efter evne.
Nu gik det bare ikke mere, og derfor søgte jeg hjælp.

Min socialrådgiver er ellers superduper, men her har hun sgi da lige skredet i svinget...


Jeg har ikke haft nogen som helst grund til at have ALT på skrift eller ikke stole på det min socialrådgiver har sagt.
Ej heller en rådgiver.

Sidst redigeret af Stezu; 08-08-2010 kl. 21:16. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2010, 20:55   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg har ikke haft nogen som helst grund til at have ALT på skrift eller ikke stole på det min socialrådgiver har sagt.
Ej heller en rådgiver.
Havde du slet ikke fået afslaget på førtidspension på skrift?? Det skulle du have forlanget. Jeg husker, du skrev noget om ellers, at de ville give dig fleksjob istedet for.......

Bed fremover at alt skal være skriftligt.... De har kun 4 uger til at revurdere deres klagesag. Er de 4 uger gået, så klag til borgmesteren (det er bare så, hvad jeg synes)......... Du har ret til en skriftlig afslag, hvis du beder om det iflg. forvaltningsloven......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 00:24   #6
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Hej Wod...

efter min bedste overbevisning ser det ud til at kommunen har skønnet at sagen ikke er tilstrækkeligt oplyst.

Når du anker en afgørelse genvurderer kommunen først afgørelsen og først hvis de fastholder deres afgørelse bliver den sendt videre til ankeinstansen. Det er der ikke meget der tyder på at de har gjort.

Det kan meget vel være at de har vurderet at sagen ville blive hjemvist til videre behandling da du kun er arbejdsprøvet én gang. Det er der også en god sansynlighed for at den ville. Prøv at se det sådan at du dermed slipper for at skulle have sagen liggende i ankesystemet for blot at skulle igang igen. Altså hvis det er sådan at det forholder sig. Med en arbejdsprøving mere som viser det samme niveau af arbejdsevne vil din pensionsansøgning stå en hel del stærkere. Det kan virke omsonst når du ved at du ikke kan yde mere end du har gjort, men alt handler om dokumentation... og kommunen skal dokumentere at alt er prøvet inden der kan tildeles førtidspension. Anses dette ikke for dokumenteret bliver det en ommer. Tror ikke der er mange der slipper med én gangs arbejdsprøvning i en ankesag.
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 10:45   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Det vil sige at det "system" der sender mig i arbejdsprøvning, bryder sig ikke om resultatet, og sender mig så afsted igen....?
Indtil svaret passer dem? eller?


ALt er ellers gået efter bogen intil nu.
Jeg har fået det 1.afslag på skrift også, men hun ringede jo og gav mig besked, så hurtigt som muligt.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 12:40   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ikke nødvendigvis, der kan være mange årsager til at den arbejds prøvning ikke dækker, det er lovfæstet at arbejdsevnen skal være nedsat inden for ALLE områder, dvs er du fx arbejds prøvet ved i et køkken, så siger det altså intet om din arbejdsevne inden for fx kontor faget
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 15:52   #9
Jurarådgiver
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Jurarådgiver er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser

JEG ER SUR.
Hvad ønsker du konkret, at der skal ske i sagen ?
Jurarådgiver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2010, 18:39   #10
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jurarådgiver Se meddelelser
Hvad ønsker du konkret, at der skal ske i sagen ?

At min socialrådgiver havde sendt en mail eller papir på afgørelsen før hun var gået på ferie.
Så Jeg ikke skal gå rundt i 3 uger og ikke vide ordentlig besked om hvordan min fremtid skal blive.

I sidste ende ønsker Jeg jo at få tildelt pension, som er det Jeg søger.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister man sin ledighedsydelse vist.. Mulle63 Alt det andet 0 20-01-2012 09:57
så er jeg vist solgt?? tusindblomst Spørgsmål ang fleksjob 3 29-05-2011 17:34
Vist er der fattige i Danmark buster Politik og Samfund 0 02-04-2010 11:49
Jeg er vist besværlig. Maj-Britt Dit og Dat 5 27-08-2007 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension