K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2010, 23:49   #1
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
K vil tidsbegrænse førtidspensionen

http://www.bt.dk/politik/k-vil-tidsb...rtidspensionen
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 00:06   #2
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jeg er selv 31 år og vil blive berørt af den regel...

Men mig personligt har jeg ikke noget imod den, hvis jeg får tilkendt min fp og jeg vil få det bedre igennem 3 år så jeg måske vil kunne klare et flex, vil jeg da helt sikkert ud og arbejde nogle timer igen...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 00:18   #3
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Urgh... der er allerede den mulighed. Utroligt at de ikke kender deres egne regler bedre!
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 00:43   #4
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Nu er jeg ikke så meget inde i ftp.
'
Men er det ikke den midlertidige du tænker på Agnes Marie
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 01:06   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Som jeg har skrevet om før, det er allerede nu muligt at gøre en førtidspension tidsbegrænset / midlertidig ... det benyttes blot ikke så ofte, og visse kommuner sidder sågar og siger at sådan noget ikke findes (har jeg selv hørt).

De kommuner lider givet af: Not Invented Here Syndromet og vil formodentlig hellere drøne deres borgere rundt i Aktiverings-Cirkuset, thi det er der flere skillinger i.

Og K sætter sig åbenbart heller ikke ind i tingene før de sætter idéen på udsalg ...


Men som det står i artiklen: en kommende reform skal løse en social og en økonomisk opgave.

Skal vi gætte på, at økonomi er den egentlige bagomligende agenda for at lave en reform, ikke hensynet til de syge og funktionsnedsatte ... så det er næppe de syges økonomi, der er forkus på med ønsket om at forbedre den.

Og skal vi også gætte på, at en sådan reform, den bliver (endnu) mere piske kamufleret som forkvaklet næstekærlighed med afsæt i den vildfarelse at "enhver er sin egen lykkes smed" ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 01:25   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Prøv at læse raporten.

Sjovt nok, er alle kontanthjælpsmodtagere; dårligt uddannet, misbrugere, indvandere, psykiske sygdomme. Fysiske sygdomme nedtones til næsten IKKE eksisterene.

Jo, jeg undres, over at man ikke forholder sig til virkeligheden, men kommer med undskyldninger, helt ud i det blå.

Men godt for kommune kassen, og vores siddende regering, at de gode undskyldninger står i kø for manglende undskyldninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 02:00   #7
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
the best is yet to come

De grupper som nævnes i indlægget over dette,er dem som står for skud.Regeringen og deres skabsnazistiske støtteparti er ude på at udrydde alt der ikke vil eller ikke kan rette sig ind.

Regeringens arbejdskommisons formand foreslår endda at den nye midlertidige ftp skal have en lavere sats da det ellers ikke vil være motiverende for ftper at komme i arbejde.

Forringelserne i psykiatrien betyder at flere og flere psykiske syge ender på gaden med dertil følgende ulykker som selvmord og mord.

28 års regel,børnechecken,dagpenge,psykiatrien,handicapom rådet,jagt på enlige forsøgere på kontanthjælp og førtidspension.Hvorfor melder de ikke bare klart ud at de mennesker der tilhører disse grupper ikke er velkommne i samfundet og at de helst så dem hen hvor peberet gror ?

Det er de svage der skal betale prisen for finanskrisen som kom ud af en økonomi som blot var varm luft,griske investorer fik sågar penge tilbage som de havde mistet efter at have spillet roulette med usikre aktier.

Kan kun opfordrer alle som har muligheden,til at flytte fra DK med deres fp mens tid er,tingene vil ikke blive bedre i dk tværtimod.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 02:04   #8
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Den ulykkelige 100 % enig med dig Det er de svage der skal betale !
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 02:16   #9
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
@lost

Ja,og det er ikke kun på den i forvejen ikke-eksisterende pengepung,folk vil dø pga disse nedskæringer og heksejagt.

Det næste udspil bliver nok at de vil kunne tvangssterilisere de nævnte grupper,så de kan sætte en stopper for viderudviklingen af de dårlige gener.På den måde vil de kunne spare en masse penge i fremtidig hjælp til de nye generationer af sociale tabere og indvandrere.

Sidst redigeret af Den ulykkelige; 03-08-2010 kl. 02:19.
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 03:19   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Når det nu ikke ser ud til, at man kan få praksis (rundt omkring i kommunerne) justeret ind efter den faktiske lovgivning.

Så vil det mest naturlige vel være at justere lovgivningen ind efter den faktiske virkelighed ?

På den måde kan det vel ikke komme som nogen overraskelse, hvordan "velfærdsstaten" fungerer i praksis, når afsættet er at finde i den livsfilosofi, at "enhver er sin egen lykkes smed" ?


I dag er det sådan, at arbejdsmarkedes- og sociallovgivningen ser relativ fin ud på papiret - men i praksis udøves der det ene administrative benspænd efter det andet med den skjulte hensigt, at "udgiftsminimere" indsatsen imod borgeren.

På de politiske niveauer ønsker man ikke kendskab til den faktiske og borgernære virkelighed, man skal jo bare lovgive.

Og i den administrative ende gør man jo blot, hvad man har fået besked på ... det fremgik vel med al sin tydelighed af "begravelsessagen", der var oppe at ringe i medierne for nylig.

På den måde er alle glade: politikeren, kommunen, den administrative medarbejder og skatteborgeren - naturligvis lige med undtagelse af den borger det aktuelt går ud over.

Da Niels Helveg Petersen i sin tid var med til at indføre en tidsbegrænsning i dagpengeretten for arbejdsledige på 4 år, stod han og udtalte på åben skærm, at det aldrig var meningen, at der var nogen der skulle "falde ud" af ordningen ... og hvad gør folk på stribe ?

De falder ud af dagpengeretten og ned på kontanthjælp - hvis de da ikke falder i det "sorte hul".


Jeg har fulgt Hanne Reintoft igennem mange år - også medens hun virkede i politik, hvor hun var én af de få politikere, der tog konsekvensen af det politiske gedemarkede ... og gik.

En af folkestyrets store udfordringer, det er nemlig, at der sidder nogle folkevalgte uden den fjerneste indsigt i de områder de skal lovgive omkring - og evnen til og interessen for at skaffe sig den manglende indsigt er ofte mere end fraværende.

Det så vi med al tydelighed, da beskæftigelsesministeren støjede med sin mangel på indsigt i en dialog med Hanne Reintoft på DR2 den 22.01.2010 ...

Men et eller andet sted kan man vel sige, at de folkevalgte er repræsentativ for den befolkning, der har valgt dem ... ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lønindholdelse??? i førtidspensionen jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-04-2011 09:53
Så er førtidspensionen i hus ;o) Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 29-03-2011 18:13
S og SF vil nedsætte førtidspensionen custer Politik og Samfund 6 26-01-2011 22:25
Forhøjelse af førtidspensionen cosy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-09-2010 14:55
Førtidspensionen Vivi Andersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 31-01-2007 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension