K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2012, 13:16   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Svar fra lægekonsulent ang ansøgt § 100

Hej. Jeg har ikke overskud til at lede efter tidligere tråde ang dette. Men nu har jeg fået kopi af lægekonsulents udtalelser, efter jeg selv bad om den.

Skulle ha været til møde onsdag i denne uge med kommunen, men aflyste dette da jeg endnu ikke havde modtaget kopien til gennemlæsning.

Jeg har 2 gange været hos lægen, da kommunen havde bedt om status, da de havde modtaget den ene, så bad de om en ny fordi den ikke indeholdt de svar de ville have.

Nu skriver lægekonsulenten så, at udfra de sparsomme oplysninger fra status attest? Skønner han at borger har flere kroniske lidelser. Hvor meget funktionsniveauet ville falde uden medicinen kan ikke vurderes på det foreliggende. Erfaringsmæssigt må alle tilstandene betragtes som kroniske/varige med væsentlige gener uden behandling. Jeg skønner at borger uden medicin vil være i betydelig helbredsmæssig risiko uden medicin.

Og så er det lige jeg spørger. Hvorfor i himmelens navn, har sagsbehandler ikke specifikt bedt om de oplysninger som de havde brug for? I stedet for at jeg nu skal læse, at lægekonsulenten syntes det er sparsomme oplysninger? Efter 2 status attester, og at han ikke beder om yderligere undersøgelser eller andet?

Ud fra hvad jeg læser i dette svar, kan kommunen så fortsat nægter mig at kunne blive bevilget § 100, som de hidtil har gjort? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 09:28   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg skønner at borger uden medicin vil være i betydelig helbredsmæssig risiko uden medicin. citat.

Dette kan godt blive afgørende, men da kommunerne handler som vinden blæser, må du afvendte svar.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 02:51   #3
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
som vinden blæser skriver du så må de sku godt arbejde hurtigt i dag... for det blæser jo 25 pelikaner her
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 11:40   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
I øvrigt underligt?

Ja jeg må afvente og se, men det bliver afslag som sædvanligt. Men der er noget som undre mig?

Hvorfor skal man igennem dette helvede når man søger om § 100? Når man har en diagnose med funktionsevnenedsættelser, og som jeg en førtidspension...

Det er jo for pokker det der står i loven omkring denne § 100.

Jeg ved godt at det er alle med en funktionsevnenedsættelse som kan søge, også dem i arbejde. Men det er da fuldstændigt hul i hovedet, at man har fået førtidspension for en kronisk lidelse, og man så stadigvæk ikke kan få noget som helst...

Det som står i loven, og det som kommunen gør passer ikke sammen. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunes lægekonsulent tilbage svar nielsen69 Alt det andet 9 16-04-2012 21:15
Svar-frist fra forsikringens lægekonsulent Frue.Hansen Alt det andet 3 07-07-2011 13:10
Nyt svar fra lægekonsulent Fedora Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 24-06-2011 10:11
Hvor længe skal jeg vente på svar fra lægekonsulent? Sivtop Lægekonsulenternes Rolle 8 20-09-2010 19:01
Spørgsmål og svar fra Velfærdsminister. vedr. Lægekonsulent reglen 1998 @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 21-01-2009 00:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension