K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2010, 19:26   #1
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Lukning af kontanthjælp

Jeg røg jo på kontanthjælp efter afslag på ftp. Det gik fint en måned, nu har kommunen så trukket 8000 kr. for August måned. Ringede til rådighedsteamet og spurgte hvorfor. Jobcenter har sent et brev til mig om mødeindkaldelse(mindre en 3 uger efter det sidste).

Problemet er at jeg lå i flytterod omkring den 1..7-2010 og har altså ikke fået det brev. Hun sagde indirekte at JEG skulle bevise at jeg ikke har fået det-kan det være rigtigt? Jeg har anmeldt flytning til folkereg. samt post-danmark.

Det skal åbenbart være svært for mig...

Sidst redigeret af Linuzmor; 29-07-2010 kl. 19:27. Årsag: stavefejl
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 19:50   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
de har ret du skla bevise at du ahr modtaget eller ikke mod taget brevet. så fat i post danmark de er de eneste jeg ved af der kan hjælpe dig ved at sige du ahr meldt flytning osv eller nok ikke andet end at bide i det sure æble .de mod regner bare som de vil efter loven osv desvære.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 19:58   #3
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hvis du bliver indkaldt skal du møde op. Ja det er korrekt, at du skal bevise at brevet ikke er ankommet, der har lige været noget i medierne omkring det.
Start med at ringe til postdanmark og hør om der har været uregelmæssigheder på det tidspunkt brevet blev sendt. Hvis ja, så står du stærkt.
Undrer mig at de venter så lang tid, uden de kontakter dig. Kender ikke reglerne for, når man udebliver fra et møde. Dog fandt jeg nedenstående, som desværre ikke er til din fordel. Måske der kommer andre, som måske kender til om jobcenteret burde, havde prøvet at kontakte dig.

§ 37. Hvis en person uden rimelig grund udebliver fra en jobsamtale, herunder en samtale som led i en sygeopfølgning, en cv-samtale eller en rådighedsvurdering i jobcenteret, foretager kommunen fradrag i hjælpen for de dage, der går, fra personen skulle være mødt til jobsamtalen, cv-samtalen eller rådighedsvurderingen, og indtil kontakten til jobcenteret er genoprettet. Der foretages fradrag i hjælpen for den dag, hvor samtalen eller rådighedsvurderingen skulle have fundet sted, uanset om personen kontakter jobcenteret samme dag.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 22:07   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Der har for nylig været en tråd om det samme problem:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13632
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 22:13   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tænkte på om du kunne prøve at høre PostDanmark ad, om der har været nogen problemer med posten på både din tidligere og nuværende adresse....

Måske et forsøg værd? Hvis der har været, så kan man bruge det som bevis, at det er derfor du ikke har fået brevet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 22:27   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Tænkte på om du kunne prøve at høre PostDanmark ad, om der har været nogen problemer med posten på både din tidligere og nuværende adresse....
Ud fra de ting jeg har læst tidligere, så vil Post Danmark til enhver tid benægte dette.
Men det er selvfølgelig et forsøg værd.

Derfor er det så pokkers vigtigt, at vi sender en skriftlig klage til dem hver eneste gang der er rod i postgangen. Vi ved aldrig hvornår vi får brug for, at kunne dokumentere, at der rent faktisk sker fejl.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2010, 23:21   #7
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ud fra de ting jeg har læst tidligere, så vil Post Danmark til enhver tid benægte dette.
Men det er selvfølgelig et forsøg værd.

Derfor er det så pokkers vigtigt, at vi sender en skriftlig klage til dem hver eneste gang der er rod i postgangen. Vi ved aldrig hvornår vi får brug for, at kunne dokumentere, at der rent faktisk sker fejl.
Ja jeg vil ringe imorgen og høre dem og har iøvrigt efterlyst brevet på deres hjemmeside. Jeg ved at jeg har været i god tid, mht. melde flytning alle steder. Jeg tror selv at det er havnet hos PD i den by jeg boede i.

Iøvrigt sagde min nye sagsbehandler at han ville kigge på det og gøre hvad han kunne oppe hos rådighedsteamet, for han var ikke sikker på at det overhovet var rigtigt at indkalde mig igen, da jeg lige havde været der.

Jeg har heller ikke fået noget brev om standsning af min kontanthjælp.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 10:05   #8
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Der er også lige kommet denne nyhed

http://www.version2.dk/artikel/15667...kerte-adresser
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 10:20   #9
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Der er også lige kommet denne nyhed

http://www.version2.dk/artikel/15667...kerte-adresser
Dem...kommunikationsfejl har de skisme alle steder da!
Vi har i over 3 r næsten hver mdr kunnet sende mails til PD om post vi har fået, der ikke var vores (rigtig mange forskellige menneskers post) og hvor er vores post henne?
Vi får da til tider breve - vi ikke venter på...som vi så ikke efterlyser.
Vi har med andre ord her i pd's område kun poste der IKKE kan læse!
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 10:25   #10
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Dem...kommunikationsfejl har de skisme alle steder da!
Vi har i over 3 r næsten hver mdr kunnet sende mails til PD om post vi har fået, der ikke var vores (rigtig mange forskellige menneskers post) og hvor er vores post henne?
Vi får da til tider breve - vi ikke venter på...som vi så ikke efterlyser.
Vi har med andre ord her i pd's område kun poste der IKKE kan læse!
Det samme har jeg, fået brev til mine naboer, som så er endt hos mig og omvendt. Men det ser jo sort ud for mig, for jeg kan altså ikke bevise at jeg ikke har fået det brev, hvis det er rigtigt som nogen skriver, og som kommunen jo også sagde igår, det er MIN pligt at holde øje med min post...hrmmm måske skulle jeg stå parat fra kl 08 om morgenen og til en 14-15stk.for at få min post?!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lukning af depweb @PerChr Dit og Dat 6 26-11-2013 01:22
lukning af sygedagpenge spardame Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 13-10-2013 21:54
CEPOS truet af lukning - seks grunde til at bevare deres statsstøtte buster Politik og Samfund 5 06-12-2011 22:09
Ulovlig Lukning af Kontant-hjælp? 5610sicko Skal kommuner ikke overholde loven? 13 29-07-2010 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension