K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2007, 11:19   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Tidsåndens koldhed !

Hvor bor du fru Jensen ....jeg bor I en taberlandsby...forestil jer fremtiden..

I flere aviser er der en artikel der skriver om truslen "taberlandsbyer" jeg læste den og blev dybt forarget over måden den er sammensat...først så skriver den at det er en " dødsspiral" FØRST så skrives der at de ældre er tabere....så de SVAGE...og så til sidst bistandsklienter...:@ og disse grupper er tabere ....

Sig mig hvad er meningen med at kalde ÆLDRE mennesker og Svage...hvem er det mon...de syge...og bistandsklienterne for tabere ?


For det første er det en ydmygende måde at tale om borgerne på :@ og til Hr Møller kloge åge så vil jeg gerne spørge hvad han har tænkt sig at gøre ved hans tabere ?

MÅ DE VÆRE HER ? må de leve og bo ude på landet ?
og vil samfundet hjælpe disse borgere og ikke svine dem til med ord som " tabere" :@

Politiken 5 juni 07

Forsker: Taberlandsbyer ender som slum

Udkantsområderne i Danmark er kommet under pres.


Timeglasset er rendt ud for en lang række landsbyer i udkantsområderne.

De er inde i en dødsspiral, som kun vil tiltrække sociale tilfælde og føre til flere tomme huse.

Landsbyforsker ved Aalborg Universitet, Jørgen Møller, har været på besøg i mange hundrede landsbyer.

»Dødsspiral«

»Der findes vinderlandsbyer, hvor borgerne ved fælles hjælp har skabt et godt lille samfund. Men der findes også taberlandsbyer, hvor beboerne mest består af ældre og svage og bistandsklienter. De sidste er inde i en klar dødsspiral«, siger han til JydskeVestkysten.

Jørgen Møller mener, at kommunalpolitikerne gennem årtier har svigtet landsbyerne. Mange landsbyer er i forfald, mens politikerne har renoveret bymidterne i de lidt større byer for store beløb. Derfor bør de nu overveje at give nogle af de mest faldefærdige landsbyer aktiv dødshjælp blandt andet for at undgå slum-dannelse.

»Hvis ikke politikerne og beboerne aktivt vil landsbylivet, så dør det. Så politikerne skal sige, at »det er de her landsbyer, vi vil, fordi beboerne bakker op«. De andre kan de ikke redde og kan ligeså godt sende dem på hospice«, siger Jørgen Møller.Tønder-borgmester Vagn Therkel Petersen sad i går i bilkø i København på vej hjem fra forhandlinger med regeringen om de kommunale udligningspenge.

Imageproblem blandt unge

Han ser også lyspunkter.

»Denne her trafikkø siger måske en del om, hvorfor vi også oplever, at der er mange ressourcestærke familier fra København, som flytter til Tønderegnen. Jeg er ikke pessimist, og jeg tror, at vi langsomt også vil få flere af den slags tilflyttere«.

Ifølge professor Flemming Just fra Syddansk Universitet slås landlivet og udkantsområderne især med et imageproblem blandt de yngre familier.Og derfor skal de gode historier om udkantsområderne fortælles lidt oftere, mener Vagn Therkel Pedersen.

»For nogen tid siden var der nogle kommuner, som indrykkede store annoncer i en række københavnske dagblade for at få folk til at flytte herover. Den slags tror jeg ikke en pind på. Det, der virker, er, hvis vi kan få nogle af tilflytterne til at fortælle deres venner andre steder i landet, at det faktisk er godt at bo i Vestsønderjylland«, siger Vagn Therkel Pedersen

???
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2007, 12:10   #2
printz4l
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 17
Styrke: 19
printz4l er ny på vejen
RE: Tidsånd?

Hej Stella
Tjaeh, sure opstød lider jeg jo også af, men lige til at følge dit emne på vej, prøver jeg at indsætte et link med en udtalelse fra en lokal politiker, her på min egn, skal lige siges, at man endnu ikke er helt færdige med at lukke skoler her på egnen, og at der kun i stærkt begrænset omfang er cykelstier
http://www.lemvig-folkeblad.dk/apps/...90/1012/LEMVIG

Det skal også nævnes, at vi har et Museum for Religiøs kunst, der har Dronning Margrethe´s bevågenhed....Det kom ud med et underskud på 3/4 mill.kr., meeen de pæng´skal vi nu nok finde:@

Først lukker borgerne butikkerne, ved at handle i storkøb, så lukker de folkevalgte skolerne, så snart kan vi citere Monty Python i de små landsbyer: You come from nothing, you´re going back to nothing, what have you lost??? NOTHING:|

Pøj-pøj til alle

EDIT://Link aktiveret
printz4l er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension