K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2010, 00:29   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
9 millarder kroner - 9.000.000.000 !

Mon ikke der i disse sparetider kunne spares lidt på dette område, så satspuljen kunne blive lidt større?

Citat:
Der bruges i år knap 9 milliarder kroner på at få arbejdsløse i job, men der foreligger ikke nogen systematisk kortlægning af de private jobfirmaers effektivitet.

»Det er de kommunale jobcentres opgave at holde øje med kvaliteten, men i sidste ende er det beskæftigelsesministeren, som skal stå inde for kvaliteten. Jeg forstår ikke, at ministeren ikke sætter en systematisk undersøgelse i gang«, siger Henning Jørgensen.
Citat:
»Jeg gik, som de fleste andre, selv i gang med at finde job, fordi jeg ikke har råd til at gå arbejdsløs. Jeg ved ikke, hvor ideen om, at de arbejdsløse ikke gider lede efter job, stammer fra. Selvfølgelig kan der findes eksempler på det«, siger Poul Jensen, der fandt et job via et vikarbureau.

»Men alligevel fik jobfirmaet bonus for det job, jeg selv skaffede«, siger han.
Citat:
Men jobfirmaet var meget ivrigt for at få mig på et kursus, der hed ’Klog på job’, selv om jeg havde fundet et job
http://politiken.dk/erhverv/article1014934.ece

Tja... Jobkonsulenter tjener KASSEN på IKKE at lave noget, mens dem, der knokler for at finde job, ikke får en krone.

Sikke et samfund. Hvad f..... foregår der?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 00:44   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja det er et galehus... eller noget.. totalt åndssvagt...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 15:36   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Nej nej ikke et galehus - men job-sikring for kommunen/job-centrets
ansatte!
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 11:03   #4
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
fejlcitering og ude af sammenhæng

Der er ingen tvivl om, at masser af penge i MANGE år er gået til totalt kiksede, amatøragtige og direkte bedrageriske "konsulentfirmaer/andre aktører"- jeg har selv været i kort kontakt med ét af slagsen.

I forbindelse med et brancheskift var jeg for år tilbage freelancer, og skulle så alligevel efter 1/2 år med supplerende dagpenge, "hjælpes" frem i livet af en "anden aktør".

Lækre lokaler i City, og mange folk på deres lønningsliste.

Efter en enkelt samtale, hvor jeg berettede om min kvalifikationer, mål (længere kvalitets-uddannelse) og planer for at nå de mål, men samtidig berettede om en krise der fyldte meget, gik firmaets evner i baglås.

Jeg undrede mig over, at de ikke havde specielt travlt med at få mig igang med noget som helst; der kunne gå længe mellem "opfølgende møder", og der var ikke den mindste trussel om borttagning af understøttelsen, hvis man ikke stod ret med vandkæmmet hår på klokkeslet......

Efter et par måneders dødvande - efter at konsulenten og jeg i samdrægtighed havde konstateret, at jeg ikke skulle sendes i nogen overfladisk aktivering i denne omgang, men måske skulle tale med en terapeut og en vejleder fra en videregående uddannelse - begyndte jeg at rykke kontoret for noget handling.

I en anden sammenhæng havde konsulenten udtalt: " det er jo ikke gratis at være her hos os", og da jeg spurgte ham, hvordan de "tilbageleverede" folk til Systemet, når de bevisligt og erkendt ikke kunne løse opgaven Kommunen havde stillet omkring mig og min situation, "om ikke de skulle skrive et brev til min sagsbehandler?", fik han i sagsjournalen det forvredet til, at jeg, som et andet pattebarn "havde bedt om hjælp til at tilskrive kommunen"!

På det tidspunkt havde jeg ernæret mig ved Kommunikation, i over 12 år!!

Og SÅ gik det op for mig, hvorfor de ikke havde travlt på mine vegne - de fik simpelthen MÅNEDSLØN for at have mig hængende!!
Jo flere måneder, jo flere kroner.

Jeg oplyste så "anden aktør"om, at jeg ville politianmelde dem indenfor 24 timer, for ulovlig omgang med kommunale midler, såfrem der ikke SAMME dag kom en form for "tilbageleveringsrapport" afsted til min sagsbehandler hos AF, og en kopi til mig af samme - inden arbejdsdagen var omme, havde et cykelbud afleveret en kopi af et brev på min hjemadresse!

når det så er sagt, skal også siges, at ufattelig mange sensationsjagende avisartikler tager ting ud af kontekst, og blæser dem op i Zeppelinstørrelse.

Umiddelbart kan det lyde åndssvagt, at skulle ligge på et gulv og visualisere sit drømmejob, men når man har været ude af cirkulation i alt for lang tid, er det nogengange nødvendigt, at hjælpe folk med at huske på, at mærke sin krop, sine tanker og sine ønsker, igen - fordi man alt for længe har været reduceret til et besværligt sagsnummer, og ikke bliver set som et menneske.

Og derfor til sidst selv kan glemme at man er det....

Sidst redigeret af hansemand; 16-07-2010 kl. 11:06.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
3,3 millarder skal spares på overførsels indkomster Indiansummer Politik og Samfund 230 20-06-2012 22:11
Jobcenter for 172.413 kroner? buster Politik og Samfund 3 28-10-2010 18:12
FP i kroner og øer. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 13-08-2010 11:33
Lov koster fleksjobber 100.000 kroner Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 1 22-09-2009 18:41
Solbriller til 8000 kroner J.B. Politik og Samfund 19 25-04-2009 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension