K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2007, 21:14   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Forslag til udannede ?

Jeg har 10 % varigt mén efter en arbejdsulykke med ryggen som vicevært, og derfor skal jeg tag en ny udannede. Jeg er ordblind, min skrivning er på 3-4 klasse og læsning på 7-8 klasse.

Jeg er udannet som gartner i 1996 med hjælp til min ordblindhed. Herefter arbejdet som gartner i et par år, derefter fik jeg arbejdet som vicevært indtil arbejdsulykke.
Jeg har et inderligt ønske om at komme tilbage på arbejdsmarkedet, og jeg kan ikke arbejde som gartner eller vicevært, fordi jeg skal undgå tungt rygbelastende arbejdet.

Derfor er ALLE forslag, meget velkommen !
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2007, 09:44   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Forslag til udannede ?

Puha det var en af de værre , jeg håber at nogen af brugene har nogen ideer til en uddannelse.

Problemet hos dig er jo nok at du ikke kan tåle et fysisk hårdt arbejde, men samtidig har du nogle boglige barriere som gør det svært, der er forskellige programmer som kan hjælpe en ...

Jeg har selv en søn på 20 som også fik konstateret nogle sygdomme da han var 15 år som gjorde at han ikke længere kunne tænke uddannelse i den retning som han hele tiden havde gjort da det ville være for fysisk hårdt, i stedet skulle han tænke bogligt og gøre hjernen til sit redskab, det er måske bare ikke lige let for alle..

Min søn er i hvertfald ikke boglig stærk og derfor havde han et problem med at vælge, men jeg ved han brugte et program der hed maxi due tror jeg det er , der skriver man hvad man kan hvad man ikke kan og hvor ens personlige ressourcer er og hvor barriere er, så kommer programmet frem med forskellige resultater og forslag til hvad vej man skal gå

Mon ikke det kunne være noget ?

Hvis du er interesseret så skal jeg prøve at høre min søn hvor han fik fat i sit program (jeg tror han lånte det i studie rådgivningen)

Men det jeg syntes var genialt med det , var netop at man også skrev sine personlige interesser og kvaliteter ind, ikke kun hvad man kunne arbejdsmæssigt, eller bogligt, på den måde fik man så helt nye områder og indput ...

og ellers må vi vente og se hvad de andre bruger kan foreslå
  Besvar med citat
Gammel 04-06-2007, 10:04   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Forslag til udannede ?

Jeg ledte lige efter maxi due på nettet og kom ind på denne side hvor de skriver om se-pakken som også har maxi due med http://www.se.dk/page408.aspx

jeg kan næsten ikke forestille mig andet end at de har det på AF feks, det tror jeg i hvertfald er værd at undersøge.

Jeg skriver det lige her, da jeg også mener at vi andre jobsøgende flekser kan have nytte af det (det slog mig lige pludselig ) for hvis bare nogen af jer har det som jeg, så tror jeg at lige netop sådan et program vil være alletiders ..

For det er jo sådan når man bliver syg og ikke kan varetage job inden for det felt man kommer fra, hvad skal man så ??

Så ender vi mange gange i den ene prøvning efter den anden, da vi jo er nød til at prøve os frem, men med sådan noget som maxi due der ville vi måske kunne spotte os ind på hvad det entelig er vi kan og ikke kan .. og men ellers kig på siden hvor jeg fandt se-pakken som den hedder, jeg vil ihvertfald prøve at rode lidt rundt der ...

http://www.se.dk/
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyt Lov forslag MichaelH Politik og Samfund 1 04-07-2012 12:58
forslag til weekenden rts Alt det andet 0 01-06-2012 10:58
Forslag til Flexjob? dobar Politik og Samfund 10 26-02-2012 09:55
forslag nilla Hjælp til Forum Brug 1 07-04-2010 16:48
Flabet forslag Maj-Britt Politik og Samfund 2 11-11-2008 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension