K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2010, 13:24   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Søge om elcykel

Mit transportmiddel er cykel eller det offentlige.
Elsker min cykel.
Min Fibromyalgi er desværre bare ikke helt færdig med ar regere, så mine knæ er blevet rigtig dårlige også, her på det sidste halve år.
Der er dage, hvor Jeg ikke kan træde rundt på pedalerne pga. smerter, og gå er heller ikke godt.

Jeg vil jo gerne have den motion jeg kan klA
are og i hele taget komme ud/rundt.
Har en datter på 9 der skal følges..
Så Jeg tænkte på en elcykel. Så kan jeg cykle alm, når knæene er gode og lade elen tage over når de har det dårligt.

Men de er jo ret kostbare. gennemsnitlig 8-9000.
Så Jeg vil søge om hjælp til at købe den.

Jeg har så endelig fået flået den ansøgning ud af kommunen, men jeg fatter ikke hvordan Jeg får den udfyldt....
Nogen der kan hjælpe..?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 13:40   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser

Jeg har så endelig fået flået den ansøgning ud af kommunen, men jeg fatter ikke hvordan Jeg får den udfyldt....
Nogen der kan hjælpe..?
Du skal besvare de spørgsmål, der spørges til i ansøgningen. Går du fra det er en hjælpemiddelansøgning, du har fået...?

Kan nævne nogenlunde hvordan, den skal udfyldes.
Helbredsforhold: Skriv hvad du fejler (diagnoser, hvordan du har i hverdagen...)
Hvornår du er undersøgt og hvor: Skriv navnet på den læge/speciallæge, der kan oplyse om dit helbred/diagnoser i forbindelse med behovet for en el-cykel.

Husk at krydse af for for at give samtykke sidst nederst i ansøgningen samt underskrift.

Du kan også f.eks. skrive hvilken el-cykel, du har tænkt på at have - en som du har afprøvet og passer til dig. - Skriv dens navn, f.eks.: Agattu el-cykel

Jeg håber det hjælper lidt på det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 14:50   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Takker mange gange
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 15:23   #4
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
det er en rigtig god ide at tjekke afgørelser fra ankestyrelsen så man ikke får formuleret sig til et afslag, altså alene på formuleringgen. Endvidere vigtigt hvad der lægges vægt på.
Problemet med el-cykler kan tænkes, at give de samme problemer i forhold til hjælpemiddel at de efterhånden bliver solgt til alle og derfor vil kunne betegnes at tilhøre almindeligt forbrugsgode. Du skal kan jeg tænke mig, godtgøre at netop du i din livssituation har brug for det som et hjælpemiddel.
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 16:49   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
det er en rigtig god ide at tjekke afgørelser fra ankestyrelsen så man ikke får formuleret sig til et afslag, altså alene på formuleringgen. Endvidere vigtigt hvad der lægges vægt på.
Problemet med el-cykler kan tænkes, at give de samme problemer i forhold til hjælpemiddel at de efterhånden bliver solgt til alle og derfor vil kunne betegnes at tilhøre almindeligt forbrugsgode. Du skal kan jeg tænke mig, godtgøre at netop du i din livssituation har brug for det som et hjælpemiddel.

Hvor ser man det henne? har du et link. tak
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2010, 17:18   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har fundet denne afgørelse har selv el cykel som er gået kaput og skal have en ny inden vinteren banker på døren (har ikke problemer om sommeren med at cykle ) http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...middel&page=11

Den er stadig gældene den her afgørelse men jeg kan forestille mig at der nu vil være afslag med den begrundelse at det nu er et forbrugsgode da mange efterhånden ejer dem, men prøv det kan jo ikke skade ...

Jeg har tjekket priser i usa og der kan det altså lade sig gøre at få dem billigere end her også med fragt og moms ...

Prøv evt at ring til hjælpemiddel centralen hvis i har sådan en og hør dem inden du søger det som en enkeltydelse
  Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 21:43   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg har fundet denne afgørelse har selv el cykel som er gået kaput og skal have en ny inden vinteren banker på døren (har ikke problemer om sommeren med at cykle ) http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...middel&page=11

Den er stadig gældene den her afgørelse men jeg kan forestille mig at der nu vil være afslag med den begrundelse at det nu er et forbrugsgode da mange efterhånden ejer dem, men prøv det kan jo ikke skade ...

Jeg har tjekket priser i usa og der kan det altså lade sig gøre at få dem billigere end her også med fragt og moms ...

Prøv evt at ring til hjælpemiddel centralen hvis i har sådan en og hør dem inden du søger det som en enkeltydelse
Det er der Jeg har søgt.
Hun vil kommer herud og tale med mig, for at finde ud af om Jeg havde brug for den.
Så vil Jeg samtidig tale med hende om træning i varmtvandsbassin. Det kunne Jeg rigtig godt tænke mnig, men vi har ikke råd.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2010, 23:31   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg har tjekket priser i usa og der kan det altså lade sig gøre at få dem billigere end her også med fragt og moms
sikkert mig der har huske forkert så er det noget told afgift på for at få den ind i landet da den vil komme fra et ikke EU land.men måske husker jeg forkert
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 01:19   #9
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
her er lidt at blive klog af... men du bør kikke lidt på de omtalte afgørelser
http://www.ast.dk/page_pic/pdf/pu_hj...rch="el cykel"
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2010, 08:59   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
sikkert mig der har huske forkert så er det noget told afgift på for at få den ind i landet da den vil komme fra et ikke EU land.men måske husker jeg forkert
@superkok ved ikke om du kender den her side http://www.shopusa.com/shopusail/countries/denmark/ ellers prøv at kigge der , der er mange penge at spare på nogen ting , og der er beregner på sådan at du kan finde ud af hvad det kommer til at koste når du har betalt de forskellige ting og fået det fragtet til dk

@empowerment takker så er der lidt at læse
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fp Talluha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-12-2012 11:34
Tør jeg søge KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 31-10-2012 09:51
Fibro + elcykel pls73 Alt det andet 4 20-05-2011 11:32
Mit afslag på elcykel er simpelthen så morsom. Wodpoulsen Hjælpemidler til handicappede 17 16-12-2010 19:54
Kan jeg søge?? missme At søge førtidspension 3 15-01-2010 10:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension