K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2010, 20:02   #1
stalet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
stalet er ny på vejen
førtidspension

Forstår ikke helt hvorfor det er sagsbehandleren der skal indstille til pension, og ikke egen læge.
Arbejdede som social og sundhedsassistet udekørende nattevagt i thisted kommune. natten mellem 5-6 december 08, var jeg på nattevagt. bliver lige pludselig dårlig. Svien og brændende fornemmelse i brystkassen synsforstyrelser svedeture og lufthunger. men vælger at køre videre i nattevagten da vi havde en travl nat. Efter vagten tager jeg hjem tager to pinex og går i seng. vågner kl ca 13. er tiltagende dårligere, og tager til vagtlæge i brovst hvorefter jeg med udrykning køres til ålborg. Har fået en blodprop.
Der indlægges en stent, og jeg får efterfølgende at vide at venstre hjertekammer har taget varig skade. samt skillevæggen i hjerte kamrene er stillestående. bliver efter en uge udskrevet.genoptager min stilling efter 8 uger. efter hånden begynder svien og brændende fornemmelse samt lufthunger,(angina pecturis) at gentage sig i kulde påvirkninger. og senere ved også stres og fysik påvirkninger. bliver den 20 april 2010 indlagt til en ny kransåre undersøgelse. denne viser at den åre som der var blodprop i er lukket helt. lægen forsøger at genåbne med to stent. det lykkes at genskabe 1 procent forbedring lig nul. tilstanden er stationsnær. prøver efter indgrebet at tage tre nattevagter, for at se om det ikke evnt bare er blevet lidt bedre. men det resultere i flere gange i løbet af natten må jeg fortsat tage nitroglyserin sprey. og jeg vælger at sygemelde mig.da jeg fortsat har mange hjerte kramper. har derudover åreforkalkning i begge ben og venstre arm. en tidligere skulderskade i højre arm. for højt blodprop. hvis jeg skal fortsætte i job vil det være med skånehensyn: som ingen fysisk psykisk stres releterede opgaver som udløser hjerte kramper. ingen fysisk tunge opgaver som vil påvirke min skulder lidelser. min hjerte læge har anbefalet mig at få søgt den førtidspension. men har i dag fået at vide at det ikke er en læge der kan henvise til den. men kun en sagsbehandler. lige nu er jeg der hvor man presses og stresses dagligt i aktivering i sygedagpenge forlæbet.
stalet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 20:22   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Du må få egen læge til at sygemelde dig fra aktivering, for det må ikke forværre dit helbred.

Dernæst er det ikke diagnoser som giver ret til førtidspension men arbejdsevnen. Men hvis dit helbred er for dårligt til aktivering og arbejdsprøvning så kan der godt laves indstilling til førtidspension uden. men det er stadig din sagsbehandler som indstiller.

Du skal have lavet en ressourceprofil.
du skal evt have aktindsigt for at se hvad kommunen har af papirer på dig, og måske have aktindsigt fra dine lægebesøg, samt hospitaler.

Du skal også have egen læge med på banen. og hvis din hjertelæge i sin udredning af dig skriver at du har ubetydelig arbejdsevne, samt at det vil være forbundet med stor fare for forværring hvis du bliver arbejdsprøvet.

Hæng på her. og afvent flere gode råd. og velkommen til siden.

Et andet godt råd er, at du i din tekst redigere mellemrum ind, for der er mange af dem herinde som er gode til at forklare, som har meget svært ved at læse tekst som står al for tæt. du kan indenfor 6 timer tror jeg det er, nå at redigere i det du har skrevet.

mvh
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 20:30   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
min hjerte læge har anbefalet mig at få søgt den førtidspension. men har i dag fået at vide at det ikke er en læge der kan henvise til den. men kun en sagsbehandler. lige nu er jeg der hvor man presses og stresses dagligt i aktivering i sygedagpenge forlæbet.

få den læge til skrive til kommunen
at det er uansvarligt og presse dig.
samt få fat på din egen læge med det samme
det kan simpelt hen ikke være rigtig du skal presses og stresses, pågrund af kommune refusion.
desværre det er ikke din læge som bestemmer om du skal have pension eller ej
men de kan sygemelde dig så du slipper for aktivering
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 22:01   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Men på den anden side kan det være svært at få den pension (eller fleksjob) uden en afprøvning.
Kan du ikke få din læge til at foreslå en trepartssamtale, så i tre kan sætte jer at lægge en fornuftig plan, der både kan afklarer dig, men som samtidig tager hensyn til dit helbred?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2010, 22:39   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Men på den anden side kan det være svært at få den pension (eller fleksjob) uden en afprøvning.
Kan du ikke få din læge til at foreslå en trepartssamtale, så i tre kan sætte jer at lægge en fornuftig plan, der både kan afklarer dig, men som samtidig tager hensyn til dit helbred?
du har ret, men så vidt jeg kan læse mig frem til er det ikke
en arbejdsprøvning.
men meningsløs aktivering(refusion af sygedagpenge).
det kan ikke være rigtig, hvis lægen mener det skal være en førtidspension
men Ja en trepartssamtale kunne være en rigtig god idé, så man kan komme til en afklaring af erhvervsevnen.
der kan så en arbejdsprøvning indgå med alle skånehensyn
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension