K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2010, 21:15   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Montebello, et tilbud til dig!

Jeg er lige kommet hjem fra Montebello nede i sydspanien som jeg for første gang hørte om for et par måneder siden.
Jeg har selv haft et godt ophold og har fået en masse ud af det, som jeg gerne vil dele med jer andre, fordi at netop du har mulighed for at komme derned og få hjælp til træningen så du kan komme igennem din hverdag på en nemmere måde.

Montebello er et hospital/rehabiliterings ophold.
Det er tilknyttet Frederikssund Hospital og det ligger nede i syd Spanien i en by der hedder Benalmedena Pueblo ca. 25 km udenfor Malaga.
Opholder varer 3 uger, hvor man bor dernede på et stort Hotel/Hospital sammen med 100 andre mennesker som sidder i samme situation som dig.

De personer som kan komme derned er folk der er nyopereret i ryg, knæ, hofte. Samt schlerose patienter og klimapatienter (Gigt, kræft, psoriasis, psoriasisgigt, o.m.m)

De 3 uger går ud på træning på forskellige hold som holdtræning (holdtræningen er ud fra hvilken operation du har været igennem, klimapatienter træner ikke) - Fitness, Bassintræning (Bassinet er opvarmet og er åbent fra maj måned) - Derudover er der Pilates (for nybegyndere) Bold (Pilates for øvet) Skulder/Nakke hold, Parafinbad (til folk med gigt) Dynamik (Lidt ligesom aerobic - Høj musik med fart på!) o.m.m.

Udover træningen er det en masse turistbyer rundt omkring hvor man kan tage på ture, feks til Malaga for at se Picasso museet og Katedralen, de ture man tager på ses også som træning, så derfor er det VIGTIGT at have hviledage.

Jeg er som sagt lige kommet hjem dernede fra og jeg har fået så mange ting med hjem i min bagage!
Både fysisk og phykisk. Du lærer at styrer din krop fysisk og psykisk, hvordan du bruger den, samt hård træning 3 uger i træk - og tro mig! Man kan mærke en forskel når man kommer hjem!
Man skal ikke forvente det er en mirakelkur, men det er bestemt et hjælperedskab til at komme videre i livet og kunne kontrollere sine smerter.
Man får alt den hjælp man har brug for! Alle lægerne, sygeplejerskerne og fysioterapeuterne er de bedste fra Danmark og de taler selvfølgelig dansk!

Man kan læse mere om Montebello på

http://www.skoliose.dk/montebello.htm
https://www.sundhed.dk/profil.aspx?id=16775.148
http://www.montebellovennerne.dk/


Ellers så tal med din læge eller den læge som har opereret dig, de kan begge henvise dig til Montebello! Alder har ingen grænser! Man skal dog være over 18, men alle kan få noget ud af opholdet, hvis ikke fysisk så psykisk.

Jeg kan kun anbefale stedet og anbefale jer som kan søge at i skal søge derned!

Nogen spørgsmål kan i sende en mail til mig her på K10, så skal jeg svarer jer så godt jeg kan
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 23:13   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, kære Gigipi`

Altid godt når folk vender tilbage og deler ud af sine erfaringer.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 23:40   #3
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Skønt at høre om hvor godt du har synes om Montebello. Jeg har aldrig været der men kender en del der har... og faktisk - så besøgte jeg - i april måned... HANNE - dansk sygeplejerske der bor i Malaga og har arbejdet på Montebello hele MIT liv (var i Algarrobo pueblo sammen med en der kendte Hanne)

- så ja - søde og kompetente mennekser
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 06:46   #4
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Hej Gigi

Dejligt at høre at det gik godt og at du føler at du har fået noget ud af det og at du kan mærke en forskel.

Hvordan gik det med savnet og internetforbindelsen ??
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 15:47   #5
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Skade2006: Internetforbindelsen er ikke blevet bedre siden din mand var dernede, men jeg brugte det gamle PC rum hvor jeg kunne sidde alene, og der var fuld forbindelse - så det gik fint, 3 uger var dog kun lige til at overleve, så det var godt at skulle hjem til sidst.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 13:27   #6
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Lyder lige som noget Jeg ville elske.
Jeg har det så godt i varmen.
Og træning ? skønt.
Jeg har fibromylagi i ret svær grad.

Søger Jeg via min læge ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 22:58   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg har en borger der gerne vil derned, kan h*n søge om økonomisk hjælp til det et sted?
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 22:45   #8
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Andersine85: Hvad er det han/hun vil søge økonomisk støtte til?
Alt er jo betalt, udover lommepenge og hvis personen bor udenfor Københavns Kommune skal personen selv betale for flybilletten, men den kan som sagt fåes MEGET billigt hvis man er i god tid /Vi snakker 600 kr for en tur/retur.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2010, 22:50   #9
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Wodpoulsen: Du skal søge via din egen læge ja Håber at du kommer afsted.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2010, 22:21   #10
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hmm ok, jamen så ved jeg da heller ikke hvad h*n vil søge om penge til... må hellere lge spørge igen...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
montebello strikkemusen Dit og Dat 3 27-09-2013 14:18
Søg et fleksjob - nyt tilbud sporup Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 14-07-2012 15:25
Noegn der har været på Montebello? Camille Dit og Dat 38 10-05-2010 21:37
Fik tilbud om et job rose Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 8 06-12-2008 23:34
Det er da et tilbud. Maj-Britt Politik og Samfund 1 25-08-2008 20:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension