K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2007, 01:29   #1
Stengaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2007
Lokation: Thisted
Indlæg: 10
Styrke: 17
Stengaard er ny på vejen
Sygedagpenge og forsikringspension

Jeg er p.t. sygemeldt og er igang med en ressourceprofil ved kommunen, med en mulig førtidspension i vente. Ikke at det er lykken rent økonomisk for det giver jo mindre udbetalt som jeg ser det.
Dog er jeg heldig at have lavet nogle gode forsikringer, som giver mig løbende mdt. udbetalinger for tab af erhvervsevne

Hvorledes er det med min sygedagpenge og senere førtidspension - vil man "straffe" mig for at have tegnet og betalt til forsikringer og således udbetale mig mindre fra kommunen hvis jeg feks. får 23.000,- hver måned i forsikringspenge?
Hvem er så sød at kan forklare og udrede dette for mig

/Stengaard
Stengaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 15:43   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Sygedagpenge og forsikringspension

Hej Stengaard

Jeg ved det ikke ...men læs om FTP og penge her...under nyttige links

Lov om social pension.

der står hvad man må have af indtægter og dit og dat...

Håber der kommer en førtidspensionist der ved det på banen...



Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2007, 16:09   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Sygedagpenge og forsikringspension

Du kan evt. gå ind på http://www.borger.dk/forside/penge-s...oertidspension

Der kan du læse mere.

Der klikker man sig frem til selve "regnemaskinen",
som findes her. (Jeg er dog i tvivl, om det kun gælder folkepension eller også førtidspension.)

https://pensionsguiden.borgerservice...asp?p=borgerdk

Du kan også gå ind på dit eget pensionsselskabs hjemmeside.

Nogle har en tilknyttet "regnemaskine", der kan udregne konsekvenserne på din førtidspension med den udbetaling, du nu har.

Der er nogle regler omkring indtægtsgrænser, som også indeholder ægtefællens indtægt.

Der er mange variable forhold, der skal tages højde for.

Men ellers kan du jo spørge pensionsafdelingen i din kommune.

Husk, HVIS du får pension, så har kommunerne en ordning, hvor du indbetaler en tredjedel og kommunen 2 tredjedele.

Alle love på disse områder er meget indviklede, og jeg kender dem ikke, men kan dog henvise til nogle sider, hvor man nogle gange bliver lidt klogere... måske.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2007, 22:42   #4
Stengaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2007
Lokation: Thisted
Indlæg: 10
Styrke: 17
Stengaard er ny på vejen
RE: tak for svar

Hej begge - tak for jeres svar, som jeg har forsøgt mig med. Jeg er dog ikke skarp nok i hovedet til at få det helt på plads - så jeg må snarest tage en snak med kommunen, som nok kan gøre mig det lidt mere forståeligt.
Stengaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension