K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 06:43   #1
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Søgning efter §17

Hvis jeg ikke bliver indstillet til pension af kommunen, ryger jeg over på kontanthjælp, sagde min sagsbehandler.

Hvis jeg får afslag og selv søger efter §17, må de så tage mig af sygedagpengene og sende mig på kontanthjælp, mens min pensions søgning er i gang?

mvh

Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 07:15   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej AnniD,

Hvor er du i dit forløb på sygedagpenge ?. Er du blevet arbejdsprøvet etc. ? Er der andre udveje end at søge §17 ?

Det er rigtigt, at du må beholde din sygedagpenge medens det undersøges om du er berettiget til pension i fht. §17 altså på det foreliggende grundlag, men de fleste får jo afslag og det kan være det bliver et hurtigt afslag og så er du jo lige vidt, da du herefter ryger på kh.

Forklar evt. lidt mere om din sag. §27 for stop af sygedagpenge indeholder jo andre muligheder forlængelse af sdp. end ved pensions ansøgning.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 07:25   #3
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Hej EE

Jeg er så langt, at min sagsbehandler ikke mener, der er flere muligheder, da jeg har været i to arbejdsprøvninger, som jeg ikke kunne klare.

Hvis ikke lægekonsulenten mener, at der er mere at gøre, vil de finde ud af på et møde i næste uge, om de vil indstille mig til pension.

Desværre har jeg den opfattelse af samtalen med sagsbehandleren (og samme opfattelse havde min bisidder), at de ikke ville indstille mig til pension, og da jeg hele tiden har følt at lægekonsulenten modarbejder mig, og at han – som jeg spørger om i indlægget ”Lægekonsulentens 2 jobs” – også skal være med til at bestemme, om jeg skal indstilles til pension, så er jeg allerede i gang med at forberede mig på, at jeg skal søge efter §17, samt skrive tonsvis af klagebreve til byrådet, socialudvalget m.m.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 07:40   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anni,

Har lige læst din anden tråd, jeg fatter heller ikke at lægekonsulenten også må sidde i kommunens pensionsteam, det lyder ikke "lovligt". Håber der er andre der ved mere herom.

Hvornår udløber dine sygedagpenge ? Jeg håber da at din sagsbehandler vil indstille dig til pension, hvorfor skulle de ikke ville dette, når de i første omgang lagde op hertil. ?

Der kommer sikkert andre K10ér på banen, der kan vejlede bedre end jeg, men først disse del spørgsmål. Jeg glæder mig til at lægekonsulenten i min sag lukker min sag, han er igang med at sende status rapporter på mig rundt mellem lægerne i mellem for vurdering af yderligere behandlings tiltag. Jeg bliver snart vanvittig.

Glæder mig til at høre mere fra dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 07:46   #5
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Hej EE

Jeg havde da heldigvis en bisidder med, der også hørte det med lægekonsulenten.

Mine sygedagpenge udløber først 31/10, men sagsbehandleren sagde, at hvis de ikke indstillede til pension, så røg jeg direkte over på kontanthjælp.

Jeg er også ved at blive vanvittig. Jeg er ved at sammensætte 6 konklusioner, der siger, at jeg ikke vil komme til at arbejde igen, men alligevel vil kommunen ikke godkende det.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 07:59   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Anni,

Det forstår jeg simpelt hen ikke at de kan, hvor står det henne i loven at de må sætte dig på kontanthjælp hvis de i sygedagpenge forløbet finder at de ikke vil indstille dig til pension ??

Hvad sker der i fht. §28 og din situation hvis indstilling pension ikke er muligt, hvad vurdere de så at du kan i hht. §28.

§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.

Den med stop af sygedagpenge inden udløb, den har jeg svært ved at forstå og har ikke hørt om før. Det kommer andre K10ér sikkert på banen i løbet af formid - dagen, bare vent.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:06   #7
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Hej EE

Hold da op, jeg er glad for, jeg fik skrevet herinde i dag.

Hun sagde rent ud, at det var kontanthjælp, hvis jeg ikke blev indstillet til pension. Jeg spurgte endda, om det var med øjeblikkelig virkning, eller om det først skete, når sygedagpengene udløb, og fik det svar, at det var med øjeblikkelig virkning.

Det var ikke lige ordet "øjeblikkelig virkning" hun brugte (jeg skal lige have snakket med min bisidder og have skrevet ned), men der var ingen tvivl om meningen.

Jeg har også tidligere fået at vide, at hvis jeg søger §17 og får afslag, så ryger jeg også på kontanthjælp, men det kan selvfølgelig godt være rigtig.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:10   #8
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anni_D Se meddelelser
Hvis jeg ikke bliver indstillet til pension af kommunen, ryger jeg over på kontanthjælp, sagde min sagsbehandler.

Hvis jeg får afslag og selv søger efter §17, må de så tage mig af sygedagpengene og sende mig på kontanthjælp, mens min pensions søgning er i gang?

mvh

Anni
Ikke hvis du søger før sygedagpenge ophører, men ved afslag, kan du ryge på KH
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:25   #9
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Så kan jeg heldigvis nå at søge inden udløb, hvis det kommer så langt, at jeg skal det.

mvh
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 08:33   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis hun har sagt til dig at du ryger på kontanthjælp hvis ikke de indstiller dig til pension syntes jeg at du skal prøve at få det på skrift.

Skriv evt til hende om du har forstået det rigtigt når hun siger sådan og sådan at det så betyder sådan og sådan ...
Skriv at du ikke forstår meningen med det..

Skriver hun det så til dig så vend tilbage og skriv ordret hvad hun skrev og hvad du skrev, så skal vi prøve at tage den derfra for nej naturligvis skal du ikke på kontanthjælp fordi du ikke bliver indstillet til pension , er du udredt i forhold til revalidering , og fleks ? det skal der jo også kigges på ...

er din ressourceprofil opdateret og hvad er konklusionen i forhold til den ...

Husk at du skal have meddelt sygedagpenge stop på skrift med en ankevejledning læs her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Når du får denne meddelelse på skrift kan du ganske rigtigt søge pension på forliggende grundlag og først der ville jeg gøre det.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgningsskema for søgning af f-pension efter § 17, det foreliggende grundlag Frøken_J At søge førtidspension 16 15-11-2011 21:27
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
flexjob søgning THR Spørgsmål ang fleksjob 2 27-06-2011 21:42
Job søgning Martin.C Spørgsmål ang fleksjob 7 15-11-2010 22:04
Søgning efter principafgørelser i AST? Mariepigen Alt det andet 4 10-07-2010 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension