K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2007, 17:40   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fleksjobbere presses ud af jobbet

Hvorfor i alverden bruge al den tid på ressourceprofiler, hvis INGEN tager hensyn til skånebehov, etc., og hvis INGEN gider have fleksjobbere ansat?

Det er da at drive rovdrift på folk med nedsat arbejdsevne.:@

Citat:
Fleksjobbere presses ud af jobbet
27. dec. 2006 08.22
Det bliver sværere og sværere for de svageste at klare sig på arbejdsmarkedet.

Fleksjobbere i de østjyske kommuner, oplever et stigende pres og krav om at arbejde mere, hårdere og længere, selv om arbejder på særlige og lempeligere vilkår, og egentlig skulle skånes på arbejdspladserne.

I flere tilfælde har HK-Østjylland oplevet at fleksjobbere må opgive på grund af presset, enkelte er også blevet fyret på den konto.

Det fortæller faglig konsulent i HK-Østjylland, Henrik Gammelholm:

Arbejdspresset er stigende i kommunerne

Det skyldes dels kommunalreformen, dels et konstant pres om at give borgerne mere og bedre service, og det pres smitter altså af på fleksjobberne som ikke kan stå for presset. Derfor bryder et stigende antal fleksjobbere sammen og må forlade arbejdspladserne, siger Henrik Gammelholm.
kortlink.dk/3w85

(Beklager det lange link. Ved ikke, hvordan det laves kort.)

EDIT:// jeg har gjort linket kort, man kan altid gøre lange link korte på denne hjemmeside http://kortlink.dk/kortlink.php?id=3w85
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2007, 20:55   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fleksjobbere presses ud af jobbet

Ja det må du sq nok sige, jeg sidder lige nu og prøver at forfatte en mail til min jobkonsulent og min sagsbehandler , for jeg mener bestemt at de må have interesse i at gribe ind over for en arbejdsplads der ikke overholder de aftalte skånehensyn , jeg har lige fundet min ressourceprofil frem hvoraf det foregår hvordan mine skånehensyn ser ud, og jeg skal så lige tilføje at jeg er ansat uden mange af de skånehensyn det eneste jeg har bedt om bliver respekteret er hvil engang imellem (ikke engang overdrevet syntes jeg ) og så at jeg ikke bliver presset ud i situationer der kan stresse mig og jeg skal love for at det er glemt i det firma jeg er ansat i :O

Jeg er ansat i tyve timer om ugen , pga mine hvil så er jeg sat til 2/3 del refusion ..

Da jeg startede var det en god arbejdsplads som jeg var glad for at være på men jeg skal love for at forholdene er ændret side.


Først blev det til at vi ikke måtte sige til hinanden at vi gik ud og røg (chefens grund, den der sagde jeg går ud og ryger ventede på de andre og det kunne godt tage op til 2 min )
det gik vi så med til , og begyndte at aftale om morgen, vi går ud og ryger kl 10 kl 11:30 og kl 13 ..

hvis vi kun var to på arbejdet (af flekser som hos os også er lig med ryger) ja så ringede vil lige ind til det andet kontor og hørte om ikke det var nu...

Så blev det næste træk fra chefen , at vi ikke måtte gå ud og ryge sammen (vi er 4) vi måtte kun gå to og to...
fint vi lavede en turnus så alle kom til at holde pause med alle (vi havde jo lige som et behov for at snakke med hinanden også)

Chefens begrundelse for dette var at hun havde oplevet at telefonerne havde ringet, og kun ikke ryger havde været på deres kontor og der var ikke løbet nogen ind og havde taget telefonen .. (jeg har ikke selv oplevet det men ifølge de andre flekser så var det en dag jeg havde fri, men de havde kun oplevet det en gang )

Min kommentar til dette var at det var jo kvajet men det var hvad der kunne ske og så måtte man sørge for at det ikke skete igen, vi ville så gerne have vores fælles pause tilbage, men da vi bragte det op på morgenmødet var svaret, at ja chefen havde nu også tænkt over det og vi måtte heller ikke gå ud og ryge to og to ...

Igen var undskyldningen den med telefonen (vi må ikke ryge inde men stå lige uden for vinduerne og kan sagtens nå ind til telefonen )

Hvad man så kan blive irriteret og harm over er den opførelse der bliver lagt for dagen af de ordinære ansatte, vi har haft to af dem indtil nu som varetager det samme job som flekserne , de deler kontor og holder pauser ved at sidde inde på deres kontor og hygge sig snakke og spise (ofte sammen med chefen som er mor til den ene af dem)

Når de skal have mad , så marchere begge ud i bilen og køre til nærmest grill eller slagter ofte er de væk i en halv time (ingen problemer med at nå telefonener har vi ) når de så er tilbage så bliver chefen kaldt ud i køkkenet og det sker såmænd også at manden kommer forbi , og så har man fælles spisning ude i køkkenet (igen ingen problemer med telefonenerne) og det selv om det tager lige så lang til at komme fra køkkenet til telefonen som det gør at komme fra gården til telefonen ..

Man spørger ikke flekserne om de skal have noget med fra slagter eller noget , (røv uhøfligt ifølge mig )

Nu er der så kommet en ny på arbejdet , hun er ordinær ansat og veninde med chefens datter, og stor var min forbavselse da jeg så hende sidde og ryge ude på pladsen med chefens datter, det var ikke noget problem ...
selv om man ikke må ryge to samtidig

Efter at vi har haft revision i firmaet og der blev fundet ud af at der var et underskud , er der blevet strammet godt og gammeldags op , men kun over for flekser, jeg ved ikke om min chef havde en ide om at flekser kunne som billig arbejdskraft redde firmaet ...

man kunne fristes til at tro at de pauser hvor vi ryger i , skal skæres ned og man skal stå alene fordi man jo går ind på sin pind lige så snart at man har røget færdig , og ikke lige skal snakke færdig, men lige netop for ikke at få den smidt i skoene har vi taget tid på vores smøger og det er maks fem min.. og fem min pause tre gange om dagen kan jo lige som ikke være for meget forlangt ..

jeg ved kun at jeg er godt træt af det, og at jeg ikke gider at komme hjem hverdag med migræne og muskel smerter , køre lige forbi forretningen som jeg skal ind i , glemme at stoppe for rødt , når jeg med mig selv ved at det er de gode gamle tegn på at den er ved at gå helt galt i forhold til min stress igen.

Desværre er jeg nok en af dem der har lidt svært ved at holde min mund, og en af dem der holder på mine rettigheder (hvad jeg dog ikke har gjort her i forhold til pauser osv for man vil vel gerne beholde sit arbejde) men må sq indrømme at nu er jeg den der er ved at have fået nok, og nu er det enten kommunen der gør noget eller fagforeningen.

Derfor tror jeg også at min chef betragter mig som en ballademager , og tror at hun vil have nemmere ved at styre de andre flekser hvis ikke jeg er der, (hvad hun ikke kunne have mere uret i , da der er betydlig mere brok fra deres side end fra min, desværre går de bare ikke til den rigtige kilde med deres brok)

Så nu må den for mit vedkomme briste eller bære , jeg skriver til min jobkonsulent og beder ham om hjælp (mener at det er den vej man må gå , og han må komme og mægle ) det sidste jeg fik at vide i torsdags iden jeg gik fra til fri dage var at tirsdag så ville hun sidde bag mig hele dagen og lytte med , skal lige sige her at jeg har lige så mange salg som gennemsnittet i firmaet , forskellen er beløbene vi sælger fra, men det må næsten give sig selv , da jeg sidder med priser der er under halvdelen af dem de andre sidder plus at jeg sidder på et medie der har kæmpet for sin overlevelse de sidste tre år , ifølge tidligere ansatte..

så jeg tror nok at presset og stressen er nået top niveau nu :@

Og et eller andet sted syntes jeg sq ikke at en arbejdsgiver skal sidde og kalkulere i 2/3del refusion... og så presse de ansatte til det der normalt kun vil give 1/2 refusion ...

Kunne jeg arbejde 100 % i 20 timer og have almindelige pauser ville jeg jo ligge på det der svarede til 1/2 del , hun får jo ikke sin refusion fordi kommunen bare syntes jeg skal arbejde på deltid fordi jeg er sådan en sød person ( hvad jeg jo er he he he ) eller for mine blå øjnes skyld

men er da spændt på hvad der sker med mit arbejde nu når jeg begynder at brokke mig de andre steder og i denne uge er der også dømt fagforening ... :@

men må indrømme at jeg ikke lige har hverken energi eller åndsnærværelse nok til det i disse dage men må have det gjort for min egen selvrespekt skyld og for min families skyld (bliver altså noget knotten når jeg render og har ondt og har migræne og er træt hele tiden, især når jeg ved at der kun er en der kan gøre noget ved det og det er mig selv )

Forleden dag skulle jeg i en dyrehandle og hente et par ting , jeg køre forbi den til og fra arbejde hver dag , men det lykkedes mig at køre forbi den tre gange uden at finde den , så ved man godt hvad kl er ved at have slået...
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2007, 21:20   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Fleksjobbere presses ud af jobbet

Hvor er det dejligt, du har bevaret kampgejsten.

Du bliver jo behandlet som en SPEDALSK... i år 2007 i en VELFÆRDSSTAT!!!???

Hvad f... ligner det?

Er vi bombet tilbage til middelalderen?

Og er det ikke konkurrenceforvridende, når kommunen skaffer GRATIS arbejdskraft til virksomheder?

Du arbejder jo LANGT MERE, end der er aftalt.:@

Uanset, hvad bossen finder på, så står du stærkt - meget stærkt.

Bossen får svært ved at komme igennem med en evt. fyring UDEN at give dig en SKATTEFRI ERSTATNING oveni.

Som jeg ser det, har du følgende muligheder:

- Ligestillingsloven.
- Konkurrenceforvridende
- Evt. uberettiget afskedigelse (hvis det kommer så langt.)

Når bossen giver dig de "billige" sager, så indtjener du naturligvis også mindre end kollegaerne. Logik for burhøns.

Jeg krydser fingre for dig, og jeg håber, jeg kan hjælpe dig, som du hjælper så mange andre.

Knus
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
presses af kommunen froggyboogie Alt det andet 8 02-10-2012 18:14
Førtidspensionister presses tilbage i job Webmaster K10 Nyheder 0 15-06-2010 08:00
Journalist søger fleksjobbere som er blevet mobbet på jobbet Webmaster Dit og Dat 5 08-01-2010 16:12
Syge presses hurtigere i job! buster Politik og Samfund 7 04-01-2010 20:35
dem, der presses i gang for tidligt. Stella Politik og Samfund 6 13-01-2009 22:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension