K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2010, 01:08   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hjælp - må kommunerne det?

Peter Skaarup vil bede kommunerne om KUN at kontrollere udlændinge for, om de har 450 timers arbejde på 2 år.

Jeg troede, loven gjaldt for alle og ikke kun udlændinge.

Se her:

Citat:
se på, om man kan en bedre stramnings-belønningsmekanisme overfor kommunerne, så de forbedrer kontrollen med, om udlændinge på kontanthjælp opfylder 450 timers reglen, siger Peter Skaarup.
http://www.bt.dk/politik/dansk-folke...-stadig-i-spil

Men jeg kan måske have misforstået loven om de 450 timer, eller om at loven ikke gælder alle, eller at den kun gælder udlændinge, og når DF skriver det i avisen, eller.....

Loven er her - fra Beskæftigelsesministeriets hjemmeside, og jeg kan altså IKKE finde noget om, at det kun gælder udlændinge:

Citat:
450-timers-reglen
300-timers-reglen blev den 1. juli 2009 ændret til en 450-timers-regel. Det betyder, at ægtepar, hvor den ene eller begge modtager kontanthjælp, hver især skal arbejde 450 timer inden for de seneste 24 måneder for at bevare retten til kontanthjælp. Overgangsregler betyder, at 450-timers-reglen først får fuld virkning fra den 1. juli 2011.
Formålet med 450-timers-reglen er at bidrage til principperne om, at det skal kunne betale sig at arbejde, og at med retten til kontanthjælp følger også pligten til at stå til rådighed.

450-timers-reglen betyder, at ægtepar hvor den ene eller begge modtager kontanthjælp, hver især skal opfylde et krav om 450 timers ordinært og ustøttet arbejde inden for de seneste 24 måneder for at bevare retten til kontanthjælp. Det svarer til cirka fem timers arbejde om ugen.

Arbejder begge mindre end 450 timer, anses de ikke for at stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og den ene mister derfor retten til kontanthjælp.

Fra 2011 omfatter 450 timers-reglen også ægtepar, hvor den ene arbejder
Beskæftigelseskravet på 450 timer gælder også ægtepar, hvor den ene ægtefælle arbejder og den anden ægtefælle modtager kontanthjælp. Det betyder, at ægtefællen på kontanthjælp fremover skal opfylde kravet om at arbejde 450 timer inden for de senerste 24 måneder for ikke at miste kontanthjælpen.

De nye regler trådte i kraft den 1. juli 2009, men overgangsregler betyder, at ændringerne først får fuld virkning for ægtepar fra den 1. juli 2011.
http://www.bm.dk/Beskaeftigelsesomra...ersreglen.aspx

Der er sandelig MANGE, der bliver fattige om to år.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 04:28   #2
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Men jeg kan måske have misforstået loven om de 450 timer, eller om at loven ikke gælder alle, eller at den kun gælder udlændinge, og når DF skriver det i avisen, eller.....

Loven er her - fra Beskæftigelsesministeriets hjemmeside, og jeg kan altså IKKE finde noget om, at det kun gælder udlændinge:



Loven gælder for danskere såvel som udlændige.
Med mindre "arbejdsevnen er så begrænset at man ikke kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked."

Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik
§ 13 stk. 9:

Citat:
En ægtefælle, hvis arbejdsevne er så begrænset, at vedkommende ikke kan opnå beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, er ikke omfattet af kravet i stk. 8, nr. 2, om 450 timers ordinært og ustøttet arbejde inden for de seneste 24 kalendermåneder.
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K4

Det er også værd at bemærke at dokumenteret sygdom , graviditet , barsel m.m. forlænger 24 måneders perioden inden for hvilken man skal have arbejdet de 450 timer.

En ualmindelig usympatisk lov.


Sidst redigeret af halse; 28-05-2010 kl. 06:12.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 07:03   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg håber uendeligt at der bliver udskrevet valg inden regeringens genopretningsplan bliver endelig vedtaget.

Selv om det er meget lidt, så betyder genopretningsplanen at afstanden mellem rig og fattig endnu engang øges, føj



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 07:53   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Der er sandelig MANGE, der bliver fattige om to år
Ja, og hvis man lægger mærke til det, så er det stadig også den gruppe med de mange børn og den kraftigt beskårede børnecheck der til stadighed rammes!!!
Klapjagten på udlændinge er for alvor sat ind på den mest horrible måde!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 07:59   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
@Zuza Grundet til det kun er udlændingehan vil have checket, er at han er bange for at træde sin vælgerkerne.

Hvilket også er grunden til de kom med dagpenge udspillet, da Venstres plan ville ramme lige ned i deres kernevælgere.
Og så er der selvfølgelig lige det, at det nu er blevet helt åbenlyst at de ikke kæmper for den lille mand/kvinde.

Det vil så sige at det eneste DF har tilbage , er deres racist kort.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 08:50   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det gælder alle
må nok indrømme jeg heller ikke lige frem gælder mig til rød blok med kommunister i spidsen.
tænk enhedslisten kommer til bestemme i dansk politik
så kan det da først begynde og gå ned af bakke.
som det har gjort i alle lande med rød blok.
pest eller kolera
men 100 procent kolera fra enhedslisten, nej tak
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 11:42   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja....

Hvis denne lov gælder ALLE, så er det da skummelt at udtale sig sådan, ikke?

Så tror man jo, at loven KUN gælder udlændinge, selvom loven gælder ALLE. Mange får jo et chok, når de opdager, loven gælder ALLE.

Citat:
kontrollen med, om udlændinge på kontanthjælp opfylder 450 timers reglen, siger Peter Skaarup.

Men uanset hvad, så får rigtig mange et chok, når de opdager, at de INGEN hjælp kan få... først ingen a-kasse og så heller ingen kontanthjælp.

Loven er barsk... for ALLE!!!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 28-05-2010 kl. 11:44.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 00:36   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ringede idag og fik fat i sekratæren for Harald Børsting(LO).

Klagede over, at havde gået med til forringelser på sygedagpengeområdet. Først 1års sygedagpenge, og efterfølgende krav om 10timers aktivering.

Og nu halvering af dagpengende.
Folk betaler stadig den samme fagforening, men får ikke den forsikring de betaler til.

Og JEG synes iøvrigt, at det var logik for burhøns, at syge der bliver behandlet så umenneskeligt, oveni sygdom/tilskadekomst, bliver mere syge.
Herudover koster hele det cirkus milioner, uden at det giver noget positivt.

Jo..De var godt klar over at der var problemer, men...

Hun kunne selvsagt ikke argumentere for noget, idet hun egentlig var enig. (Men det er jo heller ikke hendes ansvar), jeg bad hende bare om at bringe det videre.

Og det værste er, som jeg sagde, at folk i arbejde IKKE aner at det er vilkårene, hvis man bliver syg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
100% Fejlrate i kommunerne Webmaster Politik og Samfund 3 28-01-2013 20:57
Kommunerne har godt styr på bevilling af praktisk hjælp Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 3 07-02-2012 20:49
Hjælp til kommunerne! MarianneNM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 19-06-2011 20:20
Rod hos kommunerne. Camille Dit og Dat 7 19-09-2008 11:02
Ang Mail til kommunerne Louise Dit og Dat 13 13-03-2008 08:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension