K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2010, 16:58   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Datering - udsendelse af breve

Ombudsmanden udtaler om breve til kommuner:

Citat:
når en kommune indkalder en kontanthjælps- eller sygedagpengemodtager til et opfølgningsmøde. Hvis mødeindkaldelsen er sendt efter brevdatoen og med kort varsel, når brevet måske ikke frem inden mødet. I den situation risikerer borgeren at miste sit forsørgelsesgrundlag. Medmindre borgeren har gemt kuverten med poststempel, vil vedkommende have svært ved at bevise at han har modtaget brevet for sent.
http://www.ombudsmanden.dk/nyt_og_pr...ring_af_breve/


OBS!!!! Modtager I et brev fra kommunen, så GEM kuverten med poststemplet på.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 18:19   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg har skam modtaget et brev d. 19. ....det var dateret d. 20. fra kommunen.....................minsandten om ikke jeg ringede omgående, jeg fik det svar at det var NORMAL PRAKSIS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

så jeg tilslutter mig, gem kuverten !!
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 22:14   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja den har jeg prøvet, men det var mere en hets end noget andet, det var SÅ tydligt.

De der opfølgnings skemaer, det var dateret 3 uger før poststæmblet. Dagen efter modtog jeg et brev dateret dagen før igen (altså 1 dags rejse fra udskrivning til postvæsnet) og stemplet samme dag som jeg modtog det, hvor de uden varsel lukkede for min ydelse.
Da vi kontaktede dem der sider med udskrivningen af dem, kunne hun ikke forstå det, for hun havde sendt det 3 dage tidligere, men dog havde det været lidt specielt for sagsbehandler havde bedt hende sende det, ved at give hende det i hånden, hun havde ikke selv udskrevet det, som ellers er det normale.

Så viste jeg godt hvad klokken havde slået, men de kunne tro nej kunne de, de var lidt for hurtige til at lukke kassen, så jeg havde beviset via poststemplet, om end de forsøgte at snige uden om og påstå at det var udskrivningsdatoen der tæller (på trods af at der faktisk står; "kommunen i hende senest en uge efter MODTAGELSE" altså der står faktisk at det er den dag jeg modtager brevet tiden tikker fra, men en trussen om at klage til borgmester hjalp.

Den med at modtage et brev der er dateret en dag senere end jeg har modtaget det, har jeg også prøvet, det var heldigvis et rimelig ubetydeligt brev hvad tiden angik, så jeg valgte ikke at gøre noget ved det.

Siden har de lavet om på deres system, og er derfor holdt op med at tage udskrivningsdatoen så højtideligt, for de ved godt fejlen for det meste er hos dem og ikke borger.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 21:29   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
jeg har skam modtaget et brev d. 19. ....det var dateret d. 20. fra kommunen.....................minsandten om ikke jeg ringede omgående, jeg fik det svar at det var NORMAL PRAKSIS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

så jeg tilslutter mig, gem kuverten !!
Okay, lidt sært, men dog bedre end alternativet
Det gør da trods alt, at du har tid nok til at reagere på det du nu skal reagere på...

Men det burde ikke være i orden, breve skal sendes den dag de er dateret, hverken før eller efter.. (noget helt andet er så post danmark! Hvor kan de lave ged i mange ting!)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Principafgørelser fra Ankestyrelsen - Ekstra udsendelse Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 12-03-2009 19:10
Kvittering for breve Lenep Alt det andet 3 26-11-2008 22:09
Breve fra kommunerne Metro Den nyttige viden vi alle har 37 04-04-2008 01:47
ny udsendelse på dr1 jane Dit og Dat 6 28-02-2008 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension