K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2007, 12:25   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
DONG mega dyrt el ?!

Er der nogen der har lagt mærke til at el er steget VOLDSOMT hvis du har DONG meningen er at vi skal betale velfærd over elregningen...magen til frækhed skal man lede længe efter...er der nogen der har fået stigninger på el ?

Man kan skifte elselskab til OK benzin som er MEGET BILLIGERE...

Det betyder meget at prisen er steget med ca 900 kr. om året hos DONG..

Jeg opfordrer folk til at boykotte DONG ..klag over elpriserne eller skift selskab.:@


Regeringen vil oprettemilliardfond til mere velfærd

20 maj 07 Berlingske tidende.

Af Jens Ejsing

Regeringen vil angiveligt bruge et kommende frasalg af energiselskabet Dong Energy til at skabe en fond med op til 20 milliarder kroner. Pengene skal bruges til at finansiere den kommende kvalitetsreform af den offentlige sektor.

Regeringen vil angiveligt oprette en milliardfond til at finansiere den stort anlagte kvalitetsreform af den offentlige sektor.

Fonden vil komme til at indeholde 10-20 milliarder kroner, og såvel institutioner som myndigheder kan søge fonden om midler til kvalitetsforbedringer inden for sundheds- og plejesektoren.

Det erfarer Jyllands-Posten, der også kan fortælle, at regeringen er langt fremme med planerne om kvalitetsfonden, og at den overvejer at skaffe midler til fonden fra statens kommende frasalg af energiselskabet Dong Energy.

Indenrigs- og sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen (V) vil hverken be- eller afkræfte planerne over for Jyllands-Posten, og til Berlingske Tidende siger de Konservatives politiske ordfører, Pia Christmas-Møller, at hun »ikke kan begynde at løfte sløret for regeringens kvalitetsudspil«.

Men synes du, at en sådan fond er en god ide?

»Det kan jeg kan ikke rigtig komme ind på,« siger hun grinende.

Regeringen har ifølge Lars Løkke Rasmussen ikke lagt sig fast på det endelige reformudspil og finansieringen af det. Det er derfor ikke afklaret, hvornår regeringen offentliggør sit udspil, der efterfølgende skal forhandles på plads i Folketinget.

Socialdemokraternes politiske ordfører, Henrik Sass Larsen, tager planerne om en kvalitetsfond med forbehold.

»Vi bliver nødt til at vente og se, hvad regeringen konkret vil spille ud med i forbindelse med kvalitetsreformen,« siger han.

Henrik Sass Larsen konstaterer dog, at »der er stor forskel på, om fonden kommer til at indeholde 10 eller 20 milliarder kroner,« ligesom han gerne vil se betingelserne for at kunne søge fonden om midler.

»Er der tale om drifts- eller anlægsudgifter, hvor mange år drejer det sig om, og hvilken rolle kommer fonden til at spille i forhold til de øvrige indsatser på velfærdsområdet?« spørger han.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2007, 16:34   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow

Syntes lige jeg ville friske lidt op på et gammelt indlæg her fra mig...er der nogen der har fået dyre Dong regninger...har i lagt mærke til at abonnement er steget til 850 kr om året hos Dong...hos andre er det 150 kr om året.

Prøv at læse indlægget igen og se at det har været planen længe at betale velfærden over elregningen hos VC o

det er ikke noget der er nyt men allerede planlagt for længe siden ..

Thor P meddelte også at DONG går på børsen nu.

Thor P har også aktier I DONG så vidt jeg har læst.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2007, 12:30   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow Et DONG i hovedet !!!!!

privatiseringen gør alt meget dyrt...lige under alt det andet kommer der noget om famøse DONG her på K10...husk at spare op til dyrere el...

Lige en bemærkning...kan I huske det var det VKo meldte ud under skattelettelses skandalen...højere el priser og hvis det er 20 % ja så bliver det dyrere og den 1 krone vi får i skattelettelser er da en JOKE !


Dyrere el rammer forbrugerne

11. okt. 2007 08.44 Penge Dr nyheder.

Elpriserne vil næste år stige markant, fordi prisen på CO2-kvoter tager et gevaldigt hop opad.

Stigningen vil være på mere end 20 procent svarende til 8 øre per kilowatt. Det er den fælleseuropæiske klimapolitik, der dikterer den bratte stigning, skriver Børsen.

Men langt størstedelen af regningen for den dyre el sender Dong Energy og Vattenfall videre til forbrugerne. Mere end 80 procent af merprisen skal elkunderne betale - også selv om energiselskaberne får kvoterne gratis af staten.

Auktionssystem skal skabe retfærdighed

Det system bør laves om, så gevinsten tilfalder staten og ikke selskaberne, så gevinsten kan bruges til at fremme energipolitikken. Det mener professor i miljøøkonomi, Mikael Skou Andersen fra Danmark Miljøundersøgelser.

- Der bliver ikke nogen udgift for elværkerne, for kvoterne er gratis. Og dermed følger EU på det her punkt ikke princippet om at forureneren betaler, siger han til Radioavisen.

Han mener, at et nyt auktionssystem ville kunne rette op på de skævheder, der findes.

- Hvis man bortauktionerede kvoterne i stedet for at uddele dem gratis, så ville der også komme et provenu ind. Det ville man kunne bruge til at kompensere erhvervsdrivende og private ved at nedsætte skatter og afgifter, siger Mikael Skou Andersen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2007, 17:27   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hey

Ja Jeg har også Dong, det er vanvittigt dyrt.....
Jeg husker, der var noget om DONG ENERGY i DR1, tror jeg det var engang. Der snakkede man meget om målerabonnementet, at det var den de havde sat prisen højt op! De interviewede en eller anden vicevært, der fortalte, at han næsten slet ikke tændte lyset i det lille rum, han har som vicevært. Der var et målerabo., og han var sur over at skulle betale omkring 1000 kr. for ingenting... Jeg tænkte "de holder da heller ikke øje med vores målere, de er der da bare".... De finder vel hvad som helst for at finde flere penge et eller andet "smart" sted.

Og chefen hos DONG, ja han havde også fået en kæmpe lønforhøjelse...... De er vist lidt for forkælede........
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 18:12   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
fastfrys din el i 1 til 2 år til jer der har dong.

hey så I i Aviserne at folk klagede over de dyre el priser og så kom der en artikel fra DONG om at man kunne spare 1000 om året på at fastfryse sin el fra 8 mdr til 3 år ( man kan selv vælge hvor længe) ...så jeg har undersøgt det så jeg bestilte 2 år med fast pris ...man har 2 ugers fortrydelsesret...men mente at mange af os herinde godt kan trænge til lidt besparelser.

Nu har jeg fået sat el til 48 øre incl moms fast i to år...pr kWh før betalte jeg 70øre pr kWh...

Priserne er meget lave i øjeblikket så det er en god tid at gøre det , hvis priserne går ned så kommer de vel alligevel ikke længere ned end de 48 øre vel...

Bare en ide...OG jeg arbejder ikke for Dong dyret... så det er ikke reklame bare en info om hvor man faktisk kan spare lidt .

Man kan gøre det på Dongs hjemmeside.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd til ekstra mega stor varmeregning. Indiansummer Alt det andet 19 26-04-2012 11:45
Jeg er så mega glad... Batman Spørgsmål ang fleksjob 11 28-06-2011 22:56
Dyrt at være glemsom zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 21-05-2008 17:24
Dyrt farvel til arbejdsmarkedet zuza Politik og Samfund 1 27-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension