K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2010, 03:36   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Jeres mening!!!!!

Hej alle.

Det er efter rigtig lang tid at jeg skriver herinde, men har idag brug for jeres mening.
Jeg har nu snart været i dette kommunale cirkus i snart 3 år, og vil høre om at I kunne vurdere hvor langt jeg er kommet.

aug, 2007- bilulykke/ trafikulykke
maj 2008- nov 2009- sygdagpenge
nov 2009- ophørt af sp
Får ingen øknomisk støtte fra det kommunale, da jeg bor i ejerbolig.
Jeg får invalidepension fra PFA.

Har fået diagnose: PTSD, Whiplash/ Piskesmæld, Hemicraia/Migræne, Iskas problemer i ryggen, nerver i klemme, smat udløst fibromyalgi. Har angst, hukommelses, koncentrationsproblemer., socialfobi.

Har været til intern arbejdsprøvning i 2009 fik lavet RP, kunne kun klare 4 timer på 14 dage. Har været på kursus, kunne kun holde til 3 dage, derefter indalgt på den psykiatriske afdeling. Har efterfølgende fået et brev fra lægen at jeg maks må arbejdsprøves i 6 timer om ugen, 3 dage om ugen, a`2 timer.
Er så igen iår 2010 blevet sendt ud til kursus, hos plan og handling, var der i 2 dage, og derefter sendt hjem p d.3 dag af kontaktperson. Og efterfølgende har han afmeldt mig kursuset.

Jeg har fået alle mine behandlingsmuligeder udtømt, har været til smatlige læger i sundhedsvæsnet, , både Fysio, Psykolog, Psykiater, Neurolog, Neuro Kirug, Hjertelæge, smertelæge, reumatalog, og er nu pt smertepatient på Rigshospiatal smerteklinik. Alle mine lægelige papir på en FP. Min egen læge, fysio, og psykolg mener at det skal være en FP.
Jeg har fået lavet MR- Scannin, CT, ekko...m.m.
Har fået opdateret min RP af kontaktpersonen fra Plan & handling.
Og jeg har brug for ro nu. Jeg kan ikke mere.

Jeg får hjemmehjælp til det praktiske derhjemme nu, pga.funktionsnedsættelse.
Både til gøre rent derhjemme, afhentning af vasketøj, og madlavning.

Efter min sidste arbejdsprøvning/ kursus, har kommunen sammen med min kontaktperson blevet enig om at jeg skal til en neuropsykiatrisk test....
Efter det vil de lave en afgørelse om mig.
Hvorfor dog en Neuropsykiatrisk test? Hvad sker der så? Er jeg så nået enden nu? Hvad mener I ?

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 05:34   #2
Samu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2010
Lokation: Stevns
Indlæg: 6
Styrke: 0
Samu er ny på vejen
Smile

Øv!! Din historie er værre end min. Føler med dig. Jeg har fået pension pr. 1.4.2010. Har været igennem nogle af de ting du skriver om. Jeg har Fibromyalgi, slidgigt, kroniske stress,depressions og angstsymptomer. Det sidste jeg var igennem, var en psykologtest som den du skriver om. Fik min pension et halvt år efter. Håber at det osse er det sidste du skal igennem. Det er utroligt hårdt og jeg kan godt forstå at du ikke kan mere. Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg hører til Stevns Kommune. De er ikke så hurtige, så jeg har selv måttet rykke mange gange, for at få gang i tingene, samtidig med jeg havde en meget ringe sagsbehandler. Held og lykke. Håber snart at du får din pension! Kram fra Samu. (:

Sidst redigeret af Samu; 16-05-2010 kl. 05:37.
Samu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 09:17   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tror der er forskel på en
neuropsykologisk og en Neuropsykiatrisk test
har selv været til en neuropsykologisk

er der nogen som ved forskellen på disse to typer test?
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 10:45   #4
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hold da op for en omgang.

Det burde jo være stoppede for længe siden.

Sidder med tanken om at når din sag når pensionsudvalget så er det overbelyst som så mange andre sager. Det er spild at penge, menneskelig resurser og nærmer sig menneske plageri.......

Har du overvejet selv at søge ftp. på det foreliggende grundlag ?, det kunne jo være en mulighed, hvis ikke kommunen vil.

Hvornår har du tid til din test, det skader jo ikke at have den med, hvis det er lige om lidt du skal have den lavet.

Mange knus herfra og håber snart du får ro på din hverdag med en ftp, så du kan kommer videre i dit liv.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 11:46   #5
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hej igen...

Tak for jeres feed back.
Jeg kom til at skrive forkert igår... jeg var vist alt for træt...

Jeg er blevet indkaldt til en neuropsykologisk test af en Bent Louis Jernsen.
Og ikke en neuropsykiatrisk test som jeg skrev i mit indlæg igår.

Er det så det sidste man skal igennem?

Jeg håber at jeg snart kan få ro i mit liv... har været så meget igennem nu, at jeg ikke magter mere...
Er enlig med 2 børn, og bor i ejerbolig... Det er også rigtigt hårdt rent økonomisk.

Min socialrådgiver på Riget, mener at der snart er grundlag for at søge en pension selv, men jeg vil hellere vente med at min sagsbehandler indstiller.

Jeg kan ikkke forstå hvorfor det tager så lang tid. De har alt mulig grund til at give mig ro og den FP... både de lægelige papir, siger at det skal være en FP..min arbejdsevne er varig nedsat. Behandlingsmuligheder er udtømt...

Hvormeget skal da så til??? Og nu en neuropsykologisk test....
Jeg kan bare ikke kapere mere....
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 12:07   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan læse lidt om den her

http://www.regionshospitalet-viborg....k_us_okt08.pdf
tager cirka 3 timer
Men du skal passe på kommunen ikke misbruger den til egen fordel.
for den beskriver kun en lille del og i min sag har kommunen kigget meget på test
selvom den faktisk intet siger noget om det jeg selv har klaget over og som er min rigtige sygdom.
men det er kort sagt en beskrivelse af dine hjernefunktioner. om de er normale.

Jeg kan ikkke forstå hvorfor det tager så lang tid. De har alt mulig grund til at give mig ro og den FP... både de lægelige papir, siger at det skal være en FP..min arbejdsevne er varig nedsat. Behandlingsmuligheder er udtømt...
det samme har jeg, men hjælper ikke noget i dette cirkus
Men en god idé lige og se tiden an om kommunen ikke indstiller dig

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-05-2010 kl. 12:11.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2010, 13:05   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville også klart tage den test med og er du indkaldt nu så må det jo være op over

Og hvis så ikke der sker noget meget hurtigt derefter så ville jeg selv søge en § 17 på forliggende grundlag så de ikke kan trække den længere i ørene ...

Jeg har også sådan en neroupsykologisk test og i mit tilfælde gavnede det mig ,men det er så en del år siden og det var da jeg blev visiteret til fleks , dog var den så detaljeret at der ikke var tale om psykolog eller andet da jeg blev bevilliget pension her i 10
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeres mening om udtalelse fra lægekonsulent Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 07-03-2013 01:59
Jeres mening? Frk Tippe Din historie 8 11-10-2012 23:04
Jeres syn/mening ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-05-2012 09:33
Hejsa jeg har brug for jeres mening kristella Spørgsmål ang fleksjob 6 16-06-2010 09:48
Opfordring til at give jeres mening tilkende Pyt Det er da strengt ! 0 09-12-2006 14:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension