K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2007, 20:19   #1
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Falsk migræneforsøg - efterlysning

E F T E R L Y S N I N G !

Hej alle :|

På NetDoktor læste jeg et "mystisk" indlæg vedr. MIGRÆNE, skrevet af en anonym Gæst d. 12. maj 2007:

Citat:
I mange år var jeg migrænepatient. Jeg havde voldsomme anfald med jævne mellemrum, og det var virkelig en stor belastning for såvel mig selv som min familie. Til sidst endte det med, at jeg søgte pension.

Min læge og sagsbehandler blev imidlertid enige om, at jeg først skulle deltage i et stort forsøg for migræneramte. Hold da op, hvor var jeg gal, men det var der jo ikke så meget at gøre ved.

Den første dag, da jeg troppede op sammen med et par hundrede andre mennesker fra mit "område", fortalte forskningslederen os, at man v.h.a. en blodprøve kunne sige ganske præcist, hvem der reelt havde migræne, og hvem der havde noget andet. Og, at der ud fra de undersøgelser, der allerede var lavet, tegnede sig et tydeligt billede af, at det kun var omkring 10% af alle migrænepatienter, der reelt havde migræne. Resten havde noget andet.

Det viste sig så, at jeg havde noget andet. Der var reelt ikke antydningen af migræne i mine blodprøver.

Alle deltagerne i forsøget fik så 10 samtaler med en psykolog. Både dem med migræne og alle os andre. Det viste sig her, at vi stort set alle profiterede af disse samtaler. Migrænepatienterne fik det langt bedre, fordi migræneanfald i meget høj grad påvirkes af psyken (lige som man ved astmaanfald, allergi m.v. gør. Også selv om man helt rigtigt og fysisk lider af disse sygdomme!). For mig blev det et vendepunkt i mit liv.

Hos psykologen lærte jeg utroligt meget om mig selv, mine roller, vaner, selvbillede, forsvarsmekanismer m.v. Og det ændrede mit liv! I dag er jeg under uddannelse og er færdig til næste år, jeg er gladere, langt mere social og først og fremmest så kender jeg mig selv så godt, at jeg kan finde ud af at sige til og fra samt elske mig selv.

En anden stor gevinst er, at mine børn har fået det langt bedre, og de lider heller ikke mere af "børnemigræne", men tackler deres problemer på en langt mere konstruktiv måde.

Forskerne og mange kommuner, der havde leveret "forsøgskaniner" til dette her projekt, ville gerne have fortsat det, så psykologsamtaler blev en del af behandlingen af migrænepatienter. Desværre var det et fåtal af patienterne, der ville tage mod sådan et tilbud (selv om alle os, der havde deltaget i forsøget gjorde vores for at udbrede kendskabet til det) hvilket man jo kan undre sig over. Måske er mange bange for, at de mister deres livsløgn og dermed deres overlevelsesstrategi?

For uanset at alt ikke er psykisk, så er alt heller ikke fysisk og det undere mig stadig, at når vi sammenligner os med flere af vores nærmeste nabolande, ja, så har vi en enorm overvægt af syge kvinder, der lider af sygdomme, de enten slet ikke kender til, eller som kun optræder i meget begrænset omfang.

m.v.h. mig med indlægget "Hvorfor"
Sakset fra NetDoktor http://www.kortelinks.dk/?MigraeneNetdoktor

Min kommentar er følgende: A-l-d-r-i-g! Aldrig har jeg hørt en lignede sludder! Bl.a. om at migrænen kan diagnosticeres via en simpel blodprøve.... og hvis vedkommende indlægskriver virkelig skriver sandheden - har vi her at gøre med humbug og bedrag af kæmpe format!

Det "hjælper" heller ikke på sjælefreden, at det citerede indlæg stammer fra en debattråd, hvor bølgerne går højt op omkring Lise Ehlers og hendes teorier om, at snart en hvilken som helst sygdom ikke er andet end "psykisk", i hvert fald når det gælder den kvindelige andel af befolkningen....

Dette her beskrevet "forsøg" kan ikke spores via Den Centrale Videnskabsetiske Komitè: http://www.cvk.im.dk/cvk/site.aspx?p=29,

I det citerede indlæg læser vi yderligere, at:

....lægen og sagsbehandleren er blevet enige om at vedkommende patient skulle deltage i et forsøg. Det er IKKE være korrekt! Ingen læge eller sagsbehandler må tvinge en patient til at være med i et forsøg. Heller ikke indirekte. Forsøgspersoner SKAL melde sig frivilligt - se her: http://www.kortelinks.dk/?Frivillighed

Jeg vil derfor nu, herigennem EFTERLYSE andre der ved noget om dette (eller lignende) "forsøg"..... eller kender nogen, der er blevet tvunget ud i noget lignende; eller selv havde deltaget - eller har hørt noget, der lyder som ovenstående.... hvad som helst!

Kom frit frem og svar her eller send en PB.... eller skriv til k10.dk - eller hvad ved jeg.... bare I kommer frem hvis der er noget hold i ovenstående.... Alle er sikret anonymitet og ingen kommer til at betale en personlig pris for for evt. oplysninger.

Dette er VIGTIGT venner.... og hvis der er selv den mindste sandsynlighed, at den slags vitterligt foregår under dække af "videnskabelige forsøg" under tvang - er det direkte ulovligt og skal stoppes!

Jeg vil meget gerne be` administratorerne om at anbringe ovenstående efterlysning på forsiden, evt. under "Nyheder" et stykke tid.... På forhånd tak :|
  Besvar med citat
Gammel 22-05-2007, 02:45   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Falsk migræneforsøg - EFTERLYSNING

Den er hermed sat på forsiden under nyheder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2007, 07:52   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Falsk migræneforsøg - EFTERLYSNING

Metro jeg var omme og læse det på netdoktor og jeg tror jeg vil tage den historie med et gran salt , for mig lyder det som en der tror at det kan gøres på den måde og som ved at sætte historien på sig selv kan få overbevist andre om at de nok ikke har migræne (tænker på at vedkommen ikke havde migræne da det kom til stykket)

Jeg har migræne og jeg VED at det er migræne, har man først prøvet at have migræne så er man ikke i tvivl om at det er det man har

Jeg ville have svaret dit indlæg igår , men så, så jeg at jeg lige havde fået Migrænenyt og tænkte at jeg lige ville læse det først for er der nogen der måtte vide om der kørte sådanne forsøg så er det da dem...

men nada stod der i det, men helt klart hvis der er nogen der er blevet sat i sådanne forsøg så vil jeg også meget gerne vide det , så din efterlysning er sat på forsiden af web


Hvis andre her på siden har noget som de meget gerne vil have ud og som kan have relevans for andre af K10 brugerne så skal i vide at i også kan få et evt indlæg ind under nyhede, men at relevansen for siden selvfølgelig lige vil blive vuderet af os på K10
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk raskmelding eller ekstrem fattigdom? misery Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 63 24-08-2013 06:02
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Falsk (anonym) anmeldelse Pophår Politik og Samfund 96 19-05-2012 11:20
Velfærd er et falsk alibi buster Politik og Samfund 7 23-10-2011 00:07
Efterlysning! sannemus Dit og Dat 8 23-06-2011 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension