K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2010, 00:46   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Social lægen og lægekonsulenten...hvad må/gør de

Hej

Fik at vide af min sagsrådgiver at sociallægen mente der skulle prøves mere før jeg kunne ansøges til pension. Hun ville så skaffe nogle flere papirer (som jeg egentlig troede hun havde ansøgt allerede),men som hun selv siger har vi jo prøver ALT hvad der kan prøves.

Så tænker jeg:
Hvad er en social læge og en læge konsulents beføjelser egentlig?
Troede kun de skulle oversætte læge papirer ?
Kan han hvis han ikke er tilfreds når de sidste papirer kommer frem bremse min pensions ansøgning ?
Har en fagforening i ryggen der vil sørge for han ikke får mere at skulle have sagt end han har MEN man hører jo tit social lægen eller læge konsulenten forhindre folks pension
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 07:56   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Meget kort :

En lægekonsulent må KUN oversætte lægepairer (men jeg ved de også råder sagsbehandlerne mht manglende oplysninger i sagen) i forbindelse med dokumentationer der yderligere beskriver sygdomme/lidelser.
Det er heller ikke et særtilfælde når lægekonsulenter begynder at pege på andre muligheder i forbindelse med udredning mm.

Sociallægen må det hele. Altså både oversætte papirer, stille diganoser, mødes med klienten/patienten osv og fungerer som en helt almindelig læge eller (kommunens second oppinion). Sociallæger er ved at vinde større indpas i kommunerne, hvor det før i tiden var lægekonsulenterne der var de dominerende.....men mere stækkede.

Her kan du læse det hele mere uddybende, for jeg har selv rejst spørgsmålet...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=11382

Og dette link omkring sociallæger er også nyttigt..

http://www.sociallaegeinstitutionen....?article_id=25

Sidst redigeret af Ninja; 05-05-2010 kl. 08:01.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kunsterisk frihed hos social lægen. "vender" ordene om. hvad gør man? Tzari Alt det andet 9 18-04-2012 11:42
Lægekonsulenten sjusker eller hvad? Evaave Lægekonsulenternes Rolle 35 21-12-2011 18:38
Hvad må lægen skrive? Risa Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 23-08-2010 23:47
social-lægen Fodfolket Alt det andet 8 08-12-2009 16:46
OBS! på hvad lægekonsulenten får af papir maj Lægekonsulenternes Rolle 1 20-01-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension