K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 00:12   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Jeg vil gerne igang, men er bange..

Hej derude..

Ville lige høre om i kunne svare på mit spørgsmål som jeg har gået og funderet over i en uges tid nu.

Jeg blev opereret i september sidste år (Fik indsat en diskus protese)
Jeg er nu igang med genoptræning som har taget længere tid, end forventet fordi jeg i starten ikke fik den rette genoptræning og bagefter var jeg ikke medicineret korrekt, for jeg kunne ikke udrette noget i min genoptræning.
Nu er jeg så kommet på smerteplaster og det går fremad føler jeg, men jeg er stadigvæk bare så langt fra.. Min balance er i top men min styrke er noget for at sige det mildt.

Jeg vil gerne være advokatsekretær og skolen (det er privat) starter til september, og inden da skulle jeg arbejdsprøves et stykke tid. Efter hvad jeg kan regne ud så har jeg pænt travlt hvis jeg skal nå den skolestart og jeg er ved at få stress over det, jeg prøver at presse mig selv i træningen så jeg kan nå det, men det får jeg bare flere smerter af.
Så tænkte jeg om det er muligt at jeg kunne komme i arbejdsprøvning uden at midste mine sygedagpenge?

Jeg vil så gerne prøve om jeg kan, men jeg er også bange for hvad der skal ske hvis jeg ikke kan.. Jeg er bare blevet så pisse hamrende (undskyld mit franske) utålmodig fordi det er gået så langsomt, og jeg vil så gerne derud igen og arbejde..

Håber ikke det er for langt at læse..
Takker for jeres tid
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 17:05   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg hiver lige dit spørsmål frem ,i håb om at mogle kan hjælpe dig.jeg kan ikk selv de der regler og §.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 17:21   #3
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Tusind tak C.L.E.O.

Måske nogen kan besvare et andet spørgsmål jeg har..

Idag til genoptræning anbefalede min terapeut at jeg kom på et 3 ugers boot camp (træning) nede i Montebello (Spanien)
Det er noget man skal henvises til af sin læge og så skal man så bare på 3 ugers intensiv træning.
Vil jeg blive frataget mine sygedagpenge der?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 18:26   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. en arbejdsprøvning, så synes jeg da at det var oplagt at du kom ud i sådan en.
Du skal dog vide, at det er svært at finde en praktikplads indenfor lige det præcise område, så det kunne også bare blive indenfor noget alm. kontor, men jo stadig en god måde at prøve sig af på!
Prøv at spørge din sagsbehandler, kunne ikke forestille mig, at hun ikke ville sige ja, vi skal jo have flest muligt i gang med et eller andet, og her hører jobprøvning ind under.
Og kunne du så finde et sted, som du også kunne bruge som læreplads på din uddannelse ville det jo bare være perfekt!

Ift. det sidste, så er det utroligt svært at få sine sygedagpenge med til udlandet, sjovt nok især når det er lægeordineret.
Det kan dog godt lade sig gøre, men så skal du søge allerede nu: Få din læge til at lave en henvisning som du kan give kommunen, tag en snak med din sagsbehandler og så se hvad der sker.

Men som udgangspunkt må du desværre forberede dig på et nej - men prøv da endelig alligevel!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 18:29   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Gigipi.

Det var dog et herligt tilbud. Glæd dig men træn ikke for hårdt.

Dit spørgsmål kræver at du specifikt spørger og modtager et skriftligt svar men jeg kan ikke tro dine sygedagpenge bliver påvirket. Men......

Læs Kaj Nicolaisens, Århus, midt på siden, indlæg med trusler om sygedagpengestop hvis ikke han lystrede kommunen http://www.spanskstil.dk/article.5.html

Jeg har før skrevet til dig om www.ofeldt.dk og håber ikke du glemmer det.
God tur og nyd livet.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 19:34   #6
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Phhmw: Har bestemt ikke glemt dit link Sagen er bare den at jeg allerede går til genoptræning 2 gange om ugen og det har også hjulpet! Min balance er blevet rigtig go' men min styrke er desværre ikke noget jeg har lyst til at skrive hjem om.

Grunden til at de netop vil sende mig afsted på dette her træningshold er fordi der er 3 uger nonstop træning.
Det er træning fra 7 morgen til sen aften. Der hvor jeg går til genoptræning har de sendt mange afsted på det her ophold og de har fået folk tilbage som virkelig har fået den hjælp de havde brug for, en hjælp som de mange gange ikke kan give på et alm genoptræningscenter.

Mit andet problem er også at jeg er opereret og fået en diskus protese, der er ikke rigtig nogen der kender den form for operation hvad genoptræning angår, så at jeg kom derned ville betyde jeg kunne få den genoptræning som lige præcis min ryg har brug for.

Jeg tænkte nemlig også at så længe det ikke er en ferie jeg skal på, men på et træningshold for at jeg kan få det bedre og komme igang med mit liv, så kan de da ikke stoppe mine sygedagpenge i den periode.. Jeg har jo stadig en husleje der skal betales selvom jeg er væk i 3 uger.. Vil helst gerne have et hjem at komme hjem til

Jeg må lufte idéen for min sagsbehandler og se hvad hun siger til det
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Generalangreb igang på overførselsindkomster Henrik Herløv Politik og Samfund 10 28-06-2013 19:23
Så er jeg skudt igang mhn Spørgsmål ang fleksjob 0 22-12-2011 17:57
Igang med at søge ftsp MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 15-12-2011 12:00
Endelig igang igen Lars E Hansen Din historie 4 25-06-2009 22:36
Kom nu igang Claus H F !!!! Stella Politik og Samfund 6 22-01-2008 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension