K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2007, 13:19   #1
rpigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2007
Indlæg: 8
Styrke: 0
rpigen er ny på vejen
Jeg trænger...

bare til at læsse af.

Jeg er så langt nede i dag. nu er der kun 15 dage til min revaldering stopper og jeg har endnu intet hørt fra kommunen, trods flere forgæves forsøg på telefon samt en lang skrivelse.

Hvad gør jeg så?. jeg kan ikke få dagpenge, selvom jeg er berretigt til det, for a kassen mener at jeg har for mange skåne hensyn, der er for mange ting jeg ikke må arbejde med.

Jeg lider af hudsygdommen psoriasis og har det pt. på 70-75 % af kroppen. Mine negle er angrebet og falder sgu af.. ikke noget kønt syn og heller ikke særlig opmuntrende B)

Jo mere jeg skal bekymre mig, jo værre bliver det og jeg frygter at det også koster mig mit ægteskab snart...

Åh en rigtig tude dag....undskyld
rpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 17:56   #2
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Jeg trænger...

Hej rpigen

Jeg har lyst til at trøste og sige du ikke skal være ked af det. Du har det rigitg skidt og det er synd for dig.

Jeg ved ikke hvor længe du har gået sygemeldt. Har du ikke mulighed for at få dine sygedagpenge forlænget? Hvis ikke du kan arbejde fordi du er syg, skal kommunen fínde ud af en løsning.

Hvis du er på revalideringsydelse og de tager den fra dig, så mener jeg altså du skal tilbydes noget andet, og i den periode du skal foretage dig noget andet, skal de give dig et beløb tilsvarende det du fik under din revalidering. Måske skal du arbejdsprøves?????????

Ring og ryk dem i ørerne. Fortæl dem, at du har sat dig ind i lovparagrafferne. De skal da ikke bare lige " sylte" din sag. Når du er syg har du ret til hjælp.

Skriv lidt mere om hvordan det er fat med dig og din sag. Der er mange herinde, der er inde i sagerne, meget mere end jeg.

Må indrømme jeg ikke har kigget alle tråde igennem, for det kan jo være der er en længere beskrivelse der.

Held og lykke og en mega krammer sendes fra

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2007, 20:20   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg trænger...

Bea hvis du trykker på rpigens nick (det hvor det er blåt) så kommer du ind til der hvor du kan skrive pb til hende og samtidig kan du se alle indlæg skrevet af hende

Jeg har lige gjort det skulle også lige se hvad der ellers stod

rpigen vi er mange der gerne vil hjælpe dig.

Men vi er nød til at vide lidt mere om dig , og hvad du feks har skrevet til kommunen ?
Som jeg forstår så stopper din din revalideringsydelse nu, har du fået det på skrift ? har du fået ankevejledning med ? har du fået en mødedato med din sagsbehandler ?

hvis du lige vil være sød at svare på de spørgsmål så er det lidt nemmere at vide hvad man skal forholde sig til...

Du skriver også at du har betalt til a-kassen .. hvad med fagforeningen ?
du ved godt at de også har rådgivere som kan hjælpe dig ikke ?

Skriv igen, så vi kan se om der er noget vi kan gøre B)B)
  Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 09:45   #4
rpigen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2007
Indlæg: 8
Styrke: 0
rpigen er ny på vejen
RE: Lidt mere om mig selv..

Ja jeg gik sygemeldt knap et år denne gang før jeg kom på reva, igen. Ja jeg fik det på skrift at min reva stopper pr. 31 maj 2007. Men det var i oktober og siden har jeg intet hørt. Der har ikke været nogen form for opfølgning... hvilket sikkert skyldtes kommune sammenlægningen - som har resulteret i at jeg er blevet glemt.

Jeg er telefonisk blevet kastet mellem sagsbehandlere og ingen ved hvem der skal have min sag, det eneste de kan bekræfte er at min reva stopper efter 31 maj. Jeg skrev et brev til kommunen for et stykke tid siden, da jeg havde fået navnet på en sagsbehandler (marts 2007), men det kender de ikke noget til nu, for den sagsbehandler er pludselig stoppet.

Det sidste jeg fik af vide, var at de arbejdede på at finde en jobkonsulent der kunne komme på besøg.... det er bare så svært, når man ikke kan komme i direkte kontakt med en bestemt person....

Skal jeg henvende mig på bistandskontoret d. 1 juni?? eller hvad.

Jo jeg er både medlem af a kasse og fagforeningen og de vil også gerne med til en 3 parts samtale, men det har kommunen afvist en gang med udsagnet( det er jo ikke vores skyld at du ikke kan få dine dagpenge bagefter), og fagforeningen har tilbudt det igen, men det er jo svært for mig, da jeg selv skal fremlægge det og ikke kan få lov at tale med en sagsbehandler.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg spekulerer da naturligvis også på, om jeg overhovedet kan få kontanthjælp, eller om min mand skal forsørge mig. Han er alm arbejder og selvstændig.... så hans økonomi skal vel tæskes igennem først. Vi har et fælles barn og jeg har derudover to børn selv at forsørge... :@
rpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 14:47   #5
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Jeg trænger...

Kære rpigen

Hvis jeg var dig tror jeg, jeg vil kontakte fagforeningen og spørge dem om hjælp.
Når du har gjort dette kan du gå ned på kommunen og forlange at de finder ud af, hvem der er din sagsbehandler. Du kan sige til dem at du ikke tager hjem for du har fået besked. Fortæl dem, du har god tid lige netop den dag.

Hvis ikke du kan få en aftale eller et navn, så ved jeg ikke hvad du lige gør, men så må fagforeningen træde til.

Hvad med reva? Har du ikke en sagsbehandler der? Vedkommende må tage hånd i hanke med sagen og ikke finde sig i at blive afvist af kommunen. ( sådan fungerede det, da jeg selv var på Reva) Prøv lige at komme i kontakt med sagsbehandleren på stedet. Det er lidt underligt at de ikke hjælper dig videre på Reva.

Der SKAL følges op på din sag. Der skal laves resourceprofil og du har ret til aktindsigt. Der er en nøjagtig beskrivelse af, hvordan du får aktindsigt til venstre her på forsiden.

Jeg fornemmer, du har svært ved at komme igennem og det kan jeg godt forstå. Håber der er en på Reva der kan hjælpe dig videre så der kan kommet et møde op og stå. Måske har du prøvet?

Kommunen siger, det ikke er deres problem ha ha, nej, men de har pligt til at fortælle om dine rettigheder, hvis du ikke kan arbejde fordi du er syg. Du skal have banket ind i hovedet på dem du er syg og ikke kan arbejde. det burde ikke være så svært for dem at se, når du har været syg i så lang tid og går på Reva. Hvor meget mener de på Reva at du kan arbejde?. Er det ikke en arbejdsprøvning, du har været

Jeg kan godt forstå du er forvirret. Desværre er jeg ikke så god til at fortælle andre, hvad de skal gøre. Er faktisk bange for at gøre noget forkert. Det enneste jeg synes er. Du skal ikke finde dig i den behandling.

Du skal helst ikke på kontanthjælp og slet ikke når du er gift. Måske kan du få et lille besløb, men bistandshjælpen bliver regnet ud efter husstandsindkomsten.

Håber der er andre herinde, der kan komme med gode råd, og i hvilken rækkefølge, det er bedst at gøre tingene hurtigt efter hinanden. Der skal jo gøres noget. Du har nok ikke anket afgørelsen, da du fik den på skrift?

Søde ven, jeg håber du får en afklaring. Prøv lige og tag en snak med dem på Reva, hurtigst muligt. Se at få fyret op under fagforeningen. Vi betaler i dyre domme og kan forvente hjælp fra deres side. De har juridiske rådgivere, som kan hjælpe dig. Når du har fået hul på sagen og fundet din sagsbehandler, kan du starte med at forlange aktindsigt og få fagforeningens juridiske rådgiver eller andre herinde til at fortælle om, hvordan du kan handle.Held og lykke.

Tanker og kram fra Bea

Bea

jeg s


Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 16:21   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg trænger...

rpigen.

Jeg har prøvet lige sådan hurtigt at bakse noget sammen som du kan sende til kommunen (pluk i det og brug det der passer og som kan bruges) desværre er det sådan at jeg slet ikke kender nok til din sag til at jeg kan skrive en ordentlig anke til dig.

men der er ingen tvivl om at du må starte fra en ende af og det vigtigste nu og her er at de ikke uden videre stopper for din revalideringsydelse.

så afsted med en anke sag aldeles omgående , du sender den adresseret til kommunen husk at få skrevet dine egne oplysninger ind ang cpr osv.
Når du sender den adresseret til kommunen så er det deres pligt at sende den til det rigtige sted, send også en kopi til jeres borgmester..

Samtidig sender du en aktindsigts erklæring så du kan finde ud af hvad de har om dig og hvad de ikke har om dig
Du finder erklæringen her ...http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

Jeg kan desværre ikke gøre det bedre uden flere oplysninger, men hvis du har brug for mere hjælp og har nogle mere specifikke oplysninger så bare send mig en pb så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig ..

MVH
Hejdien



Hermed fremsender jeg en klage som skal betragtes som en anke over stop af min revalideringsydelse.
Vedr min sag om revalideringsydelse.

Jeg fik i oktober 06 en meddelelse om at min revalideringsydelse ville blive stoppet fra den 31 maj 07.
Herefter har jeg utalige gange prøvet at finde ud af hvem min sagsbehandler er, dette har det ikke været muligt for kommunen at hjælpe mig med, jeg vil have at vide på hvilke grundlag min revalideringsydelse stopper når jeg endnu ikke har fået en afklaring af min sag.
Jeg vil anmode om at den sagsbehandler som jeg høre under omgående sætter sig i forbindelse med mig, sådan at vi kan få en afklaring om hvad der skal ske.
Hvis min revalideringsydelse ophøre er jeg henvist til kontanthjælp og dette vil betyde økonomisk ruin for min familie og jeg, jeg kan ikke få dagpenge fra fagforeningen da jeg stadig er syg.
Jeg forventer at kommunen hurtigt kommer op med en løsning og en afklaring af min sag, da det ikke kan være lovligt at lade mig betale for kommunalt rod.

Derud over vil jeg klage over at der ikke er lavet ressourceprofil på mig at der ikke er lavet de lov krævet opfølgnings samtaler og det at jeg hele tiden bliver mødt med tavshed og uvidenhed når jeg selv prøver at kontakte kommunen.
  Besvar med citat
Gammel 16-05-2007, 19:59   #7
Kongefugl
Føler sig hjemme på K10
 
Kongefugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2006
Indlæg: 37
Styrke: 18
Kongefugl er ny på vejen
RE: Jeg trænger...

Hej rpigen
Der er også en mulighed for at få hjælp af socialrådgiver i psoriasis foreningen. Jeg har kopieret tekst fra deres hjemmeside:
Danmarks Psoriasis Forening har en socialrådgiver tilknyttet, som foreningens medlemmer kan få råd og vejledning hos. Socialrådgiveren kan svare telefonisk på spørgsmål vedr. uddannelse, job, pension, tilskudsordninger og meget mere.
Foreningens socialrådgiver Lis Larsen har telefontid torsdage mellem kl. 16.30 - 18.30, og kan kontaktes på telefon: 36 75 54 00.
http://www.psoriasis.dk/

Knus Kongefugl
__________________
"Sig aldrig nej af stolthed og aldrig ja af svaghed."
Spansk ordsprog
Kongefugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skandalepolitik trænger til Wikileaks buster Politik og Samfund 3 12-12-2010 15:08
For dem der trænger til en grin :) sane Alt det andet 6 07-11-2009 09:11
Trænger til oplevelse Klund Alt det andet 4 15-01-2009 11:36
Trænger I til et godt grin, så se her!!!! zuza Politik og Samfund 7 26-01-2008 19:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension