K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2010, 22:05   #1
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Chancer for førtidspension?

Jeg har fået afslag på min ansøgning og også min klage om førtidspension.
Nu er klagen sendt til Beskæftigelsesankenævnet, som jeg indtil videre har ventet svar fra i noget over 3 måneder.
Jeg ville gerne høre jeres syn på hvad i tror mine chancer er for at få den førtidspension. Jeg har selv storset opgivet håbet pga. de 2 første afvisninger, kan jo godt se hvilken vej det går, og kan slet ikke forklare hvor urimelig jeg synes det er. Jeg er også kun 21 år, og det kan selvfølgelig også være med til at de ikke vil give mig pension.

Jeg lider af hypofyseinsufficiens. Det er sket som følge af, at jeg er blevet opereret 3 gange for en tilbagevendende tumor der sad på hypofysen. Jeg blev som sidste indgreb strålebehandlet. Min hypofyse mistede al sin funktion pga indgrebene, og det er det som man kalder hypofyseinsufficiens. For at kunne fungere bare lidt skal jeg tage diverse hormoner dagligt.
Mange patienter har det godt med erstatningen af hypofysens hormoner, men der er nogle patienter, der ikke synes energien normaliseres efter operation og evt. strålebehandling trods erstatning af hormonerne.
Jeg tager desværre ikke særlig godt imod erstatningshormonerne og min livskvalitet er ikke god. Jeg har både gode og dårlige dage, men sammenlagt flest dårlige. Jeg er meget træt, får hovedpine, slem svimmelhed, og har meget svært ved at koncentrer mig, samt sover dårligt. Min medicin har været reguleret ud i det uendelige, men jeg får det ikke bedre.

Et af hormonerne kan være meget svært at dosere ift. fysisk og psykisk stress. En aktivitet der føles let overkommelig for andre kan få mig til at gå helt ned flere dage efter.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 22:25   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Puh, det kan godt være et problem, at din medicin stadig reguleres (ift. pension, det er jo selvfølgelig en god ting, hvis de kan finde noget der virker), for det betyder, at du nok ikke er så stationær som man skal være for at kunne få pension.

Så jeg er nok desværre ikke så opmuntrende...

Og der er forresten omkring 10 måneders ventetid ved Beskæftigelsesankenævnet for tiden, så du skal under alle omstændigheder væbne dig med tålmodighed.

Og så sørg for at snakke med de læger der regulerer din medicin.
Sørg for at få at vide, hvor meget de mener de kan opnå ved at regulerer.

Og den dag de siger, at nu kan vi ikke gøre mere, så er det, at du skal søge igen! (og husk at sige til lægerne, at det er det samme de skal sige til kommunen, ellers er du lige vidt!)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2010, 23:29   #3
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Puh, det kan godt være et problem, at din medicin stadig reguleres (ift. pension, det er jo selvfølgelig en god ting, hvis de kan finde noget der virker), for det betyder, at du nok ikke er så stationær som man skal være for at kunne få pension.

Så jeg er nok desværre ikke så opmuntrende...

Og der er forresten omkring 10 måneders ventetid ved Beskæftigelsesankenævnet for tiden, så du skal under alle omstændigheder væbne dig med tålmodighed.

Og så sørg for at snakke med de læger der regulerer din medicin.
Sørg for at få at vide, hvor meget de mener de kan opnå ved at regulerer.

Og den dag de siger, at nu kan vi ikke gøre mere, så er det, at du skal søge igen! (og husk at sige til lægerne, at det er det samme de skal sige til kommunen, ellers er du lige vidt!)
Min medicin er jo netop blevet reguleret så meget, at der ikke er flere muligheder. Og jeg har det stadig lige skidt. 10 Måneder?! Det lyder godt nok ikke sjovt. Min læge har sagt til mig at der bare er nogen mennesker, der efter operation har det mindre godt, også uanset hvor meget man laver om ved dosering af hormonerne.
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 10:41   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror Andersine mener, at så længe de regulerer, så længe er der håb om at du får det bedre (set med kommunebrillen), og at der derfor skal stå, at tilstanden er varig (og at de ikke regulerer mere!)....og behandlingsmulighederne dermed er udtømt.

Håber du snart får en afklaring, og dertilhørende pension og fred!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2010, 23:45   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det der stak stå er, at selvom der reguleres er det til bedring af livskvalitet, idet arbejdsevnen anses for varigt nedsat osv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 13:06   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Popiea: Præcis!
Man må nemlig gerne behandle/regulere mv, bare det ikke har betydning for arbejdsevnen!

Så man skal endelig være sikker på, at det er dét lægerne skriver til kommunen!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 20:22   #7
BRANDO
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 24
Styrke: 15
BRANDO er ny på vejen
Låner lige tråden ;O)

Hvad så hvis ens læger på Riget siger man aldrig kommer ud at arb. mere ?
Min sygdom har igen igen været på konfurance (staves) med alle de øverste læger fra flere afdelinger .
Jeg har også en turmor som sider tæt på hypofysen , er blevet strålet , og det har ik hjulpet som forventet .
De vil ik operare (staves) da dek kun kan fjernes meget lidt ...
Hvordan tror i mine muligheder er ???
BRANDO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 00:48   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er desværre svært at sige, men du burde have en god chance for en hurtig pension, hvis din sygdom er livstruende?
VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er mine chancer for FP? Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 06-06-2012 22:00
Chancer for ftp? Meelluh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 04-08-2010 02:02
Hvordan ser mine chancer ud? boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2010 21:13
Hvad mon mine chancer er fruensvilje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 24-04-2008 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension